vind ik eigenlijk ook niks lpg met die hete verbranding enzo ,gewoon diesel of benzine, denk toch dat het een type 2 benzine gaat worden en dan gti T2, gt of een prestige ( T2 )
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
civir (ofzo) in den haag schijnt daar wel verstand van te hebben.
die krijgt zelfs de 2500 GTi’s netjes op LPG
als er zulke dingen wordt geroepen weet ik al genoeg ,geen lpg dus
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:vind ik eigenlijk ook niks lpg met die hete verbranding enzo ,gewoon diesel of benzine, denk toch dat het een type 2 benzine gaat worden en dan gti T2, gt of een prestige ( T2 )
ok maar de gewone gti kan wel op lpg maar de turbo niet als het goed is
kijk nou komen we ergens ! heb weer at geleerd vanavond ga nog effe voor de buis en zie ik morgen wel weer alvast bedankt !
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Als je nog steeds een serie 2 met automaat zoekt moet je je wel bedenken dat het een drietraps is. Dus die maakt met 140 km/u nogal wat herrie.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
MSL schreef:Als je nog steeds een serie 2 met automaat zoekt moet je je wel bedenken dat het een drietraps is. Dus die maakt met 140 km/u nogal wat herrie.
zijn er helemaal geen 4 trap aut geleverd
ik dacht dat het 4 traps was, maar maakt ie alleen bij hogere snelheden herrie of ie is het bij lagere snelheden ook aanwezig?
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
een vriend van me heeft de afgelopen 8 a 9 jr rond gereden in een CX 2500 Turbo diesel II.
ruim 140,000 km ermee weggereden, en wat ik van hem begreep was het prijs per km normaal.
dwz laag te noemen.
ik zal hem binnenkort nog eens vragen hoeveel het eigenlijk was, is me ontschoten maar ik vond het erg meevallen.gezien de verhalen dat de CX pittig in het onderhoud is.
zn verbruik is 1 op 15 gemiddeld.
hij is zo verknocht aan die schuit dat ik laatst heel de motor heb gereviseerd.
en dat bleef niet bepert tot wat keerringen oid.
maar zuigers zuigerveren lagerschalen enz enz, kmst was 380 000.
tja, mischien is dat voor jou een idee, een 2500TDtype II
groetjes :wupke
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Lees eerst dit draadje maar eens:
De techniek schrijdt voort. De ervaringen zijn super op LPG met 2400/2500 injectie modellen. Zit er zelf ook hard aan te denken.
xm'metje schreef:civir (ofzo) in den haag schijnt daar wel verstand van te hebben.
die krijgt zelfs de 2500 GTi’s netjes op LPGals er zulke dingen wordt geroepen weet ik al genoeg ,geen lpg dus
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooi verhaal om even te lezen roy
de Dolfmoon-site is i.d.d. verplichte kost voor iedereen die een TRD Turbo 2 wil kopen.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, LPG en de CX. Ik heb begrepen dat de 2400i motor het goed doet met een moderne LPi installatie. De 2500 Gti en Gti T (2) motoren hebben echter een volstrekt ondoorgrondelijk ontstekingssysteem, en zover ik kan achterhalen is er geen manier om er aan te klooien, en het ding gaat er niet vanuit dat je er LPG in stopt. Op zich zou turbo + lpg op papier een mooie oplossing moeten zijn. LPG is hoger octaan dus meer turbodruk en/of ontsteking vervroegen… alleen dat laatste gaat dus niet met een thomson AEI zoals er op de 2500 benzines zit. Als ik het goed begrijp laat LPI zich aansturen door de fabrieksinjectie, en da’s hartstikke mooi, maar het doet dus niks met het ontstekingstijdstip, en vooral bij een turbo luisteren dit soort dingen gewoon wat nauwer voor lekker lopen. Denk niet dat het niet (veilig) gaat, maar is gewoon niet ideaal tenzij je er een aftermarket programeerbare injectie/onsteking in gaat hangen die lost spark ontsteking aankan. Op de 2500 non-turbo gaat het misschien allemaal wel prima hoor, heb ik geen idee van, maar ook daar lijkt het mij dat het nog beter kan als iets met de onsteking kan. Overigens ben ik ook al wat geld opzij aan het leggen voor LPi in de bruine Gti, daar zal het ongetwijfeld uitstekend gaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
wat alweer een reacties ,alvast bedankt voor alle tips ! ga nu eerst even alle linkjes bij langs..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
arjan_verkade schreef:
mooi verhaal om even te lezen roy
zeker een mooi verhaal ! wel lang heb de site even onder mijn favorieten thuisgebracht en die maagdelijk mooie witte cx.. denk dat er een grote kans is dat die van mij ook wit word, maar jah dat weet je nooit.
denk dat ik zowiezo het lpg verhaal laat varen, of de 2500 diesel of een gti automaat of een prestige automaat
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl