ronama schreef:Ook volgens de belgische folder heeft alleen de V6 snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
Ik heb eens met een Lexia 3 in mijn C5 gekeken, hier bleek dat een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging zo aan- en uit te vinken was (bij mij staat deze dus aangevinkt) en ik rijdt in een C5 2.0 exclusive.
Hallo,
Als het inderdaad zo is dat je de optie snelheidsafhankelijk zo kunt aan- of uitzetten, dan zou het best eens iets anders kunnen zijn.
Wellicht is er gewoon maar een systeem dat naar gelang de keuze aan de hand van snelheid of toerental de bekrachtiging aanpast.
Omdat de V6 zelfs op snelheid vaak maar weining toeren maakt zou de bekrachtiging dan nog steeds erg sterk zijn, iets dat je op de snelweg niet wil meemaken. Vandaar dat het misschien op de V6 bijvoorbeeld praktischer is om dit snelheidsafhankelijk te maken, ook al is de rest van het systeem gelijk.
Groetjes Bart
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Dit lijkt me zeer aannemelijk! Ook als het niet waar zou zijn: Good thinking !
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
helaas,
je kan het wel aanvinken, maar daardoor verander je het stuurhuis niet. En dat stuurhuis is echt anders.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
En zo sprak de kenner…
Dat lijkt me ook wel aannemelijk eigenlijk. Het was maar een gedachtenspinsel op basis van de mededeling dat aan- en uitvinken mogelijk is.
Dan is er dus wel degelijk verschil tussen de systemen. Kostentechnisch lijkt me dat niet zo interessant, hoewel een en ander natuurlijk wel bij auto’s als C6 en 607 toegepast kan worden. Is dus eigenlijk een beetje de opvolger van de “Diravi” als ik het goed begrijp?
Wil trouwens altijd nog s in een XM of CX rijden met dat systeem, schijnt een aparte ervaring te zijn…
Groet, Bart
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen