2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX gti mk2, doen of niet doen?
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 december 2005 06:45 PM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Daarnet eens even gemeten… 80-120 in 6,4 s Cool yeah!

Kan best. Zo’n GTI heeft dan ook wel een lekkere bak koppel. Een 8v mk2 moet zo’n 170 Nm hebben (uit m’n hoofd), een 16v mk2 een kleine 180 Nm. Net zoveel als een TZD Turbo, een diesel notabene!!  Shocked

En daarbij is de powerband van een GTI veel breder, dus die blijft er aan sleuren. Mijn TZD Turbo trekt lekker boven de 2000 toeren, maar na pakweg 3500 t/min wordt het wat minder, en onder de 1500 t/min gebeurt er echt niet veel. Maar bij een GTI blijft het boven de 1500 t/min gewoon feest.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 09 december 2005 06:57 PM
  [ # 17 ]

Klopt ja, de gti blijft vanaf ongeveer 2000 toeren tot aan het einde vd teller gewoon doorsleuren alsof het niks is.
Ik vind zelfs de xantia enorm sloom sinds ik die gti heb (en das toch ook een 2 liter)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 december 2005 07:31 PM
  [ # 18 ]
winnetou schreef:

Houd wel in de gaten: als je vederzachte HP vering verwacht zal de GTI enigszins teleurstellen, aangezien deze wat steviger is afgeveerd en voorzien is van wat dikkere stabilisatorstangen. Past echter prima bij een GTI, en de BX gaat er heel strak de bocht mee om.

 

Andere bollen: ja. Dikkere stabilisatorstang: nee. Alle BX-en zijn voorzien van een stabilisatorstang van 22.5 mm voor, behalve de 4x4 die er een van 23 mm heeft. Pas na org.nr 4496 heeft alleen de 16v aan de achterzijde een wat dikkere stabilisator gekregen dan de andere versies.


Gr Martijn

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 09 december 2005 08:33 PM
  [ # 19 ]

de D6C loopt over de 100 in 2. daardoor word de 0 - 100 sprint flink gekort.
op 7800/8000 toeren rij ik tussen de 125 en 130…..in 2.  Cool
dan vrolijk naar 3 tot 150/160, enz.  Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook