Gistermiddag stopte de radio, werkte de cruise control niet meer en is de klok/tep meter veranderd in een looplichtje…
Kwestie van een zekering, even opgezocht in het boekje en ja hoor, dit alles staat op 1 zekering…echter…de zekering is nog in tact….na het terugplaatsen van de zekering hoor je wel een relais klikken en laadt de cd wisselaar door… er gebeurt dus wel iets…
Wat kan dit zijn, loszittende stekker bij het relais o.i.d.?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zekering alleen op hetoog bekeken, ik had zo even geen andere vervangende zekering liggen….echter…na het terugprikken van de zekering gaat het klokje/temp meter weer branden/echter laat hij geen info zien…(veranderd in een looplicht/test)
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nope…geeft hetzelfde effect als het terug duwen van de oude zekering…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Net is weer de remlichtzekering eruit geklapt..
Ik begin toch ernstig te vermoeden dat de veroorzaker is van deze troubles.
De cruise control maakt namelijk ook gebruik van het rempedaal(maak/breekcontact)
Iemand nog iedeeen?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Je klok/temp meter krijg je aan de gang door de knopjes (om de klok op tijd te zetten) in te drukken…
Tenminste, daar kwam ik gisteren achter nadat de - pool van de accu was losgeschoten toen ik de pont naar putgarden op moest rijden.
Motor starten, startmotor draait 2x rond en alles dood, eerste gedachte een kapotte zekering, maar oorzaak bleek dus een losse accuklem.
Na dit accefietje was het display (klok/temp) vrij levensloos, maar na het indrukken van de knopjes kwam er spontaan weer leven in…
Groetjes,
Martin.
Ik lees deze tip nu pas, morgen eens kijken of het ook bij ons werkt..
Goed nieuws heb ik ook te melden…
De remlichten werken weer naar behoren, oorzaak: doorslag in de bekabeling…
De draad voor de remlichten loopt vlak langs het stuurhuis en waarschijnlijk is er stroom door de isolatiegeslagen, tegen het metaal aan, dat weer vast zit aan het chassis en dus kortsluiting veroorzaakt.
Dit probleempje opgelost en de cruise control werkt weer…
Nu alleen nog de temp meter waar de verlichting dus wel van brand maar die steeds in de testmodus loopt(AM-PM en de streepjes knipperen om de beurt) en de radio die nog niet werkt…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
Onze xm (2.1td break presige van 2000)
Heeft dit probleem ook: geen radio meer en klokje verspringt altijd van AM naar PM
en daarbij verticale streepjes naar horizontale streepjes.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
voila, klokje is gefixt gewoon even 1 van de 2 knopjes even indrukken en de klok en temperatuurmeter kwamen er meteen door.
Radio doet niks meer, heb ik zelf in een andere wagen gestoken en daar doet ie ook niets.
Ik heb dan een originele radio in de prestige gestoken en die doet het wel.
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004