2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verzonken koeltunnel.
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 12 december 2005 12:30 AM
  [ # 16 ]

2cv’s hadden ‘nooit’ zo’n dikke rand als de Ami en Dyane, want die hadden een grilletje om steentjes en andere rotzooi tegen te houden. Met die ongelooflijk dikke rand zoals de Ami en Dyane zou dat roostertje niet gemonteerd kunnen worden. Dyane’s en Ami’s hebben die dikke rand waar een rubber rand over komt te zitten, deze rand drukt tegen een metalen grilletje zodat ook hier geen steentjes in de koeltunnel terecht komen.

Groetjes Sam

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 december 2005 01:04 AM
  [ # 17 ]

Ach, ik maak het wel passend op 1 of andere manier Wink

Mijn roostertje is toch aan gort ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 december 2005 04:22 AM
  [ # 18 ]

het zal in elk geval netjes zijn als je de kap open doet Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 12 december 2005 09:50 AM
  [ # 19 ]

Ik had me daar even vergist, het is dus ook van een Dyane, mijn excuses Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 december 2005 10:48 PM
  [ # 20 ]
paso schreef:

het zal in elk geval netjes zijn als je de kap open doet Wink

Ach, meer dat het verzinkt is (en dus haast niet meer kan roesten) en goed werkt. Het ziet er niet so supermooi uit. Bepaalde dingen zijn wat bobbelig nadat ik er een deuk(je) uit geslagen heb.

Yannick schreef:

Ik had me daar even vergist, het is dus ook van een Dyane, mijn excuses Wink

Geen probleem, maar toch fijn om te weten dat ik niet gek geworden was Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 december 2005 10:44 PM
  [ # 21 ]

Volgens mij is een dyane zuiniger vanwege zijn ...(hier genoemde turbo?)
extra inlaat via het luchtfilter.

Door de extra lucht die hij inblaast heeft hij meer vermogen bij een lager toerental.
Wat resulteerd in lager verbruik en betere prestaties. Maja…tis soms net of je tegen een muur praat…:P


suc6 met je chassis en overige werkzaamheden aan je eend

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 13 december 2005 10:50 PM
  [ # 22 ]

Dat klopt van dat verbruik…Ik zou die buis er dus maar snel weer opzetten als je zo op je verbruik let Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 december 2005 07:20 PM
  [ # 23 ]

Grrr ...

Nahja, nu al te laat.

maar ik kan er alsnog wel een turbootje op zetten hoor Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 16 december 2005 09:04 PM
  [ # 24 ]

Het verschil tussen wat extra wind in je carb door die buis is nogal groot t.ov. een turbo Wink Weet niet hoe het dan zit met verbruik maar ik denk niet dat dat een positief effect heeft Very Happy

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 december 2005 11:33 PM
  [ # 25 ]
Yannick schreef:

Het verschil tussen wat extra wind in je carb door die buis is nogal groot t.ov. een turbo Wink Weet niet hoe het dan zit met verbruik maar ik denk niet dat dat een positief effect heeft Very Happy

het positive effect zit hem niet in het “turbo effect"maar eerder in de lagere themperatuur van de lucht welke hij naarbinnen blaast.

koudere lucht bevat nu eenmaal meer zuurstof .

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 24 december 2005 12:01 AM
  [ # 26 ]

Weet ik, vond het vergelijk met een turbo gewoon wat bizar Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook