3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Even voorstellen: GS X3 uit 1979 [updated]
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 december 2005 02:04 AM
  [ # 31 ]

Grappig dat iedereen hier zo met de X3 wegloopt en het een prachtwagen vindt… dat ding heeft ruim een jaar als foto in m’n onderschrift gestaan en niemand viel haar op Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 december 2005 02:19 AM
  [ # 32 ]
jilles schreef:

Echt mooi, ik heb de foto’s wel 10 keer bekeken en begin al behoorlijk jalours te worden.
Veel plezier er mee.

Ik bekijk de foto’s ook elke dag, omdat ik niet alleen blij ben met de foto’s maar vooral met de GS zelf.  Laughing
Het voelt elke keer weer als een droom die uitkomt als ik erin rijd.

Vandaag heen en terug gereden van Schiedam naar Den Haag. Morgen ga ik ff naar Amstelveen heen en weer, dus alle Citrofielen die op de A4 rijden kunnen mij spotten.  Wink

De eerste 500 kilometers zitten erop. Wat mij opvalt, sinds de ANWB-meneer iets met de carburateur heeft geflikt, is dat het stationair toerental zonder choke bij koude motor 1.000 is, en bij warme motor 2.000…. Shocked

Bij 100 km/h draait ie op 3.600 toeren. Is dat wat te verachten is?

BxBandit schreef:

Dat is inderdaad een erg mooie auto.

Wat ik me afvraag, het LHM (of LHS?) vat, is dat van koper of zo? Aan de kleur te zien zou ik dat wel denken…

JM

Het is een LHM-vat. LHS was toen al niet meer gebruikt door Citroën.
Ik vind het een hele stoere kleur, dat koperachtige, maar of het ook echt koper is zou ik niet eens weten. Weet een van de andere GS’sers dat toevallig?

Meteen via eBay maar een vraagbaak gekocht—> klik!!

Kent iemand deze vraagbaak?

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 15 december 2005 09:48 AM
  [ # 33 ]

Bij 100 km/h draait ie op 3.600 toeren

beetje veel hè Rolling Eyes

Of je choke kabel is gewoon naar de klote en zet ‘m niet helemaal dicht (check voor de gein eens onder motorkap…)
Maar ik denk eerder dat de afstelling gewoon niet goed is. Toen de visa afgesteld moest worden kon dat ook niet net na het starten maar moest ik ‘m eerst ff warm laten draaien. Met andere woorden… op gehoor een auto met koude motor afstellen staat niet garant voor succes…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 december 2005 09:59 AM
  [ # 34 ]
Caroline81 schreef:

Bij 100 km/h draait ie op 3.600 toeren

beetje veel hè Rolling Eyes


Neu hoor! Dat is een mooi toerental voor die snelheid, de mijne loopt nog ietsje sneller geloof ik.
Zodra je elektrieke problemen opgelost zijn, dag snel weer dat toerental omlaag, dit scheelt nogal wat peut.
Dat verschil tussen koud/warm is normaal in jouw geval. Het is gebruikelijk dat je je koude blok met de choke op 1000t houdt, als hij warm wordt en je laat de schoke uit, dan zal het toerental ook stijgen naar 2000t.
Als je stationair toerental weer omlaag is, zal je je choke dus meer moeten gebruiken als de dame het nog koud heeft.

(edit; even de foutjes er uit gehaald, typen met een baby op de arm is geen goed idee)

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 15 december 2005 10:05 AM
  [ # 35 ]

Geloof dat ik het snap waar het mis gaat… Dus Wouter bedoelt met ‘zonder choke’ dat de choke dus uitgetrokken is Rolling Eyes Dan is het nogal logisch ja dat het toerental omhoog gaat.
Als de choke dicht staat dan zou het wel behoorlijk afwijkend zijn Wink
Overigens lijkt 3600 me nog steeds een beetje veel… Ik bedoel, hoe hard kan die auto dan en hoe hoog wordt dan het toerental?

Profiel  
 
BX-GTI-16V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 15 december 2005 11:50 AM
  [ # 36 ]
XBXG schreef:
BxBandit schreef:

Dat is inderdaad een erg mooie auto.

Wat ik me afvraag, het LHM (of LHS?) vat, is dat van koper of zo? Aan de kleur te zien zou ik dat wel denken…


Het is een LHM-vat. LHS was toen al niet meer gebruikt door Citroën.
Ik vind het een hele stoere kleur, dat koperachtige, maar of het ook echt koper is zou ik niet eens weten. Weet een van de andere GS’sers dat toevallig?

Dat vat is gewoon van ijzer maar er ligt een laagje zinkchromaat over

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 december 2005 12:48 PM
  [ # 37 ]

Ben net even dit prachtige draadje aan het doorlezen. Gave wagen hoor. Ik heb zelf weleens in een ver verleden in een GS gereden. We hebben thuis een GS Club Break gehad (bj 1978), maar toen had ik nog geen rijbewijs. Hoe lang het ook geleden is, ik hoor nu gewoon tijdens het typen het geluid van de motor. Mooi dashboard, aparte sportstoelen. Top. Jaren later zag ik dat de DS van de laatste bouwjaren dezelfde handeltjes en deurgrepen had als de GS.
En over het aantal toeren gesproken bij 100 km/h. De boxermotor was er juist toch bekend om dat ie veel toeren mocht draaien??

Veel plezier ermee. Ik begrijp je euforisch gevoel heel goed trouwens. Ik heb onlangs mijn eigen hydropneumaat aangeschaft, dat had ik jaren eerder moeten doen. Zodra ik de motor start en daarna de auto omhoog zie komen zit er voor de rest van de dag een glimlach op mijn gezicht. Zweven is heerlijk!

Ik ga toch heel stiekum nog eens rondneuzen of er ergens een GS vrijkomt.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 december 2005 01:05 PM
  [ # 38 ]
XBXG schreef:

Meteen via eBay maar een vraagbaak gekocht—> klik!!

Kent iemand deze vraagbaak?

Die vraagbaak is een hele normale Olyslager. Er bestaat voor de GS X3 ook een Revue Technique Automobile (=franse vraagbaak) met veel afbeeldingen. Die is echt veel beter. Alleen wel in het Frans…

Groeten,

DriverD, die rijles kreeg in een GSpecial Razz

Citroen!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 december 2005 01:11 PM
  [ # 39 ]
Caroline81 schreef:

Als de choke dicht staat dan zou het wel behoorlijk afwijkend zijn Wink
Overigens lijkt 3600 me nog steeds een beetje veel… Ik bedoel, hoe hard kan die auto dan en hoe hoog wordt dan het toerental?

Ik wil niet flauw doen, maar “choke dicht”?? Als de chokeklep dicht staat, dan is de choke maximaal uitgetrokken! Ik zou zeggen: als de choke uit staat.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 15 december 2005 01:17 PM
  [ # 40 ]

ah nee he, krijgen we die discussie Very Happy bijna net zo erg als de “waarom mag ik met mijn trailer rijden” -discussie Wink
Choke is dichtknijpen. Dus ik dacht choke dicht, weggedrukt, helemaal naar voren of whatever. Maar ” choke uit ” is verwarrend want het kan uit zijn als een lichtknopje, of uit als in uitgetrokken. Net als je doe je richtingaanwijzer uit.

Maar ja dicht is ook niet wat ik normaal gebruik. Ik druk mijn choke gewoon weg, of trek ‘m uit Wink


Over die toeren… Ik was ff vergeten dat het een boxer motor is. Maar dan nog wil ik wel antwoord uit interesse Wink Want zijn normale toerentallen bij welke snelheden?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 december 2005 01:21 PM
  [ # 41 ]
Caroline81 schreef:

ah nee he, krijgen we die discussie Very Happy bijna net zo erg als de “waarom mag ik met mijn trailer rijden” -discussie Wink
Choke is dichtknijpen. Dus choke dicht, weggedrukt, helemaal naar voren of whatever. Maar ” choke uit ” is verwarrend want het kan uit zijn als een lichtknopje, of uit als in uitgetrokken. Net als je doe je richtingaanwijzer uit.

OK. Knop uit(getrokken) of choke uit(geschakeld) kan idd ook weer voor misverstanden zorgen, daar heb je gelijk aan. Very Happy

Gnagna, hoe moeilijk kan het zijn om iets geheel duidelijk zonder mogelijke introductie van misverstanden te omschrijven. Best moeilijk dus.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 15 december 2005 01:26 PM
  [ # 42 ]

Grappige is dat de choke juist choked als ie ingedrukt is Smile En niet choked als ie uitgetrokken is. Dus wat jij aan toevoegingen doet klopt ook niet Razz
Maar voldoende offtopic zo Surprisedops: wel goed voor mijn humeur trouwens Very Happy

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 december 2005 01:27 PM
  [ # 43 ]

Door een brakke verdeelkap heeft de ANWB het stationair toerental ophoog geschroeft. Wouter hoeft nu zijn choke niet te gebruiken bij koude motor. Zodra hij een andere verdeler heeft kan zijn toerental weer netjes worden teruggeschroeft naar 850>900 tr/min.
Dit heeft geen invloed op het aantal toeren bij 100Km/uur. Zijn toerental bij 100Km/uur is dan ook zoals een GS dat zou moeten hebben.
(klopt toch, Wouter?)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 december 2005 01:38 PM
  [ # 44 ]
Caroline81 schreef:

Grappige is dat de choke juist choked als ie ingedrukt is Smile En niet choked als ie uitgetrokken is. Dus wat jij aan toevoegingen doet klopt ook niet Razz
Maar voldoende offtopic zo Surprisedops: wel goed voor mijn humeur trouwens Very Happy

Dat is niet waar.

De chokeklep zit in de luchtbuis VOOR de gasklep en is een soort van gasklep. Het luchtkanaal staat standaard geheel geopend (de chokeklep zorgt voor ombelemmererde doorstroming) als de choke NIEt wordt gebruikt.
De chokeklep staat helemaal dicht (uitgetrokken) als de handle maximaal is uitgetrokken. Omdat er nu weinig lucht in de motor komt (maar door de zuigwerking wel flink benzine naar binnen wordt gezogen) krijg je een rijk mengsel.

De choke (ook wel smoorklep genoemd) werkt dus wel degelijk maximaal als de handle max is uitgetrokken. Het is dus een inverse werking van de gasklep. Gas open maximaal betekent minimale belemmering van de luchtstroom. Choke maximaal bediend betekent maximale belemmering van de luchtstroom.

Als je deze werking niet gelooft moet je maar eens het luchtfilter van de carburateur afslopen en kijken.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat we het gewoon verschillend formuleren maar hetzelfde bedoelen. Very Happy Zou ook niet de eerste keer zijn Razz

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 december 2005 01:38 PM
  [ # 45 ]
Caroline81 schreef:

Over die toeren… Ik was ff vergeten dat het een boxer motor is. Maar dan nog wil ik wel antwoord uit interesse Wink Want zijn normale toerentallen bij welke snelheden?

Ik heb er even het instructieboekje van mijn 2cv bijgenomen,
die heeft een 600cc tweecilinder boxer,
de GS een 1300cc viercilinder boxer.

De eend heeft haar maximumkoppel op 3500 toeren,
en het maximumvermogen op 5750 toeren. (da’s meteen het hoogste wat je mag gaan, wel moeilijk te schatten zo zonder toerenteller Smile )
Ze is dus niet echt vies van toeren,
lijkt me dat een GS dat ook niet is.

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook