6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Even voorstellen: GS X3 uit 1979 [updated]
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 05 januari 2006 04:26 AM
  [ # 76 ]

Zo, hier dan foto’s van de vuurwerkschade. Er zit dus een gaatje in de motorkap, niet ver van de 2 ruitensproeiers.

(Als iemand nog tips heeft om dit tijdelijk te bewerken?)

Van buiten:

Van binnen:

De ANWB-meneer (met sleutelervaring aan GS’sen), die de contactpuntjes stelt van de X3:

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 05 januari 2006 04:47 AM
  [ # 77 ]
Rataplan schreef:

so Shocked  Shocked
was da voor vuurwerk???

Ik denk een vuurpijl die is neergekomen op de motorkap. Er lag namelijk naast de GS een lange stok van bijna een meter. Duidelijk een stok van een vuurpijl.  Rolling Eyes

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 05 januari 2006 11:41 AM
  [ # 78 ]
Rataplan schreef:

en onder de motorkap niets kappot???
[...]
Hoor en zie je niet vaak (voor mij de eerste keer)

Ja, dat moet toch haast wel? Geen resten gevonden in je reservewiel of zo??
Echt een enorm gat voor iets als vuurwerk. Balen zeg.  Mad

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 januari 2006 11:46 AM
  [ # 79 ]

Tjaa, da’s balen zeg. Ik heb in mijn vorige huis een vuurpijlstok door het dak gehad!
En een tijdelijke oplossing, tja, je kan natuurlijk even een stuk duckttape er op plakken zodat er geen vocht in komt. En daarna is lassen wel het beste lijkt mij.

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank

- C15 C15E 1.1
Gepost: 05 januari 2006 11:48 AM
  [ # 80 ]

Re: Even voorstellen: GS X3 uit 1979 [updated]

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank

- C15 C15E 1.1
Gepost: 05 januari 2006 11:53 AM
  [ # 81 ]

De beunhaas-oplossing: plamuren! Randjes om het gat kun je weer rechtbuigen en je kunt er van onderen prima bij om het te ondersteunen.

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 05 januari 2006 12:26 PM
  [ # 82 ]

Jeetje wat een gat zeg Sad
Ik zou inderdaad ook een beetje plamuur proberen. Heb het met mijn deuren ook gedaan (heb het nooit afgewerkt vandaar dat het er niet uit ziet Surprisedops: ).
Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren. Als je de merken enzo wilt weten kan ik het wel aan WJ vragen die halve eend is van plamuur Wink en daar zie je niks van

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank

- C15 C15E 1.1
Gepost: 05 januari 2006 12:37 PM
  [ # 83 ]
Caroline81 schreef:

Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren.

Idd, glas- (of een andere) vezel met epoxyhars. Wel goed opschuren voordat je het ertegenaan plakt, en liefst binnen laten drogen. Is verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 januari 2006 12:46 PM
  [ # 84 ]
swiersma schreef:
Caroline81 schreef:

Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren.

Idd, glas- (of een andere) vezel met epoxyhars. Wel goed opschuren voordat je het ertegenaan plakt, en liefst binnen laten drogen. Is verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten.

Het is best goed bruikbaar mits je t maar niet over roest heen doet en het goed aanbrengt. In dit geval is van roest geen sprake. Strak krijgen is ook nog wel weer lastig.. Bovendien moet je na het uitgebreid plamuren en schhuren op de motorkap de zaak nog weer (laten) spuiten.

De simpelste oplossing is nog wel om t ff tegen roest te beschermen (likje menie aan de binnenkant), ducktape om het af te dichten en aan de buitenkant met een lakstiftje de ducktape en het randje bijtippen. Niet t mooist maar dan is het in elk geval tegen roest beschermd tot de tijd dat je er wat serieuzer mee aan de gang gaat.

Ik sta er wel van te kijken dat iets lulligs als een vuurpijl zo’n gat kan maken.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 januari 2006 10:28 PM
  [ # 85 ]
patje74 schreef:

(...) En daarna is lassen wel het beste lijkt mij.

Moet je wel goed kunnen lassen dan ! Ik zou het niet aandurven iig. De las krimpt namelijk waardoor je hele motorhap plaatselijk bij elkaar trekt. Resultaat: er komen prachtige (kuch) kreukels in !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Gepost: 05 januari 2006 10:50 PM
  [ # 86 ]

Nou Wouter, ik wil niet lullig doen hoor maar dat is volgens mij echt een kogelgat….

Hoe groot is het 9mm of 7.65mm? Ik zou ook onder de kap nog eens kijken als ik jou was. als je daar ook nog schade vind zal het echt wel een kogel zijn geweest. aangifte doen dan bij de kit. Ziet er uit als iemand die in de lucht heeft geschoten en waarna de kogel weer recht naar beneden is gekomen…

Vraag eens bij de politie na of er met oud en nieuw een waarschuwingsschot is gelost die avond…. Kun je het claimen bij de verzekering…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 januari 2006 10:57 PM
  [ # 87 ]
CitroenAZU schreef:

Nou Wouter, ik wil niet lullig doen hoor maar dat is volgens mij echt een kogelgat….

Uhhh. nou je het zegt: het lijkt daar idd meer op.  Shocked

In dat geval zou ik ook wel ff kijken naar verdere schade want dat een kogeltje zo door een motorkap heen flitst is duidelijk, maar ben wel benieuwd wat ie nog verder tegen is gekomen.

Profiel  

murphys_law
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 06 januari 2006 02:02 AM
  [ # 88 ]

Report a shotwound! Ik zou hier toch ff mee naar de politie gaan als ik jou was, dit lijkt me in geval van landing op mensen gewoon dodelijk…

Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 januari 2006 03:05 AM
  [ # 89 ]
mpostma schreef:
CitroenAZU schreef:

Uhhh. nou je het zegt: het lijkt daar idd meer op.  Shocked

In dat geval zou ik ook wel ff kijken naar verdere schade want dat een kogeltje zo door een motorkap heen flitst is duidelijk, maar ben wel benieuwd wat ie nog verder tegen is gekomen.

Het lijkt inderdaad op een kogelgat, maar ik heb verder niet gekeken naar een restant van een kogel oid. Het gaatje in de motorkap zit precies boven het randje van de LHM-pot, en daar zit verder niks van schade aan.

Ik neem trouwens aan dat het gebeurd is tijdens oud & nieuw, aangezien ik de dagen rondom oud & nieuw niet bij de parkeerplaats van de GS ben geweest.

Ik zal eens gaan vragen bij de politie, je weet maar nooit. Bedankt voor de tip Exclamation  Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 januari 2006 03:17 AM
  [ # 90 ]

Dan is het maar weer eens tijd voor mooie fotootjes, opdat er weer gewatertand kan worden Laughing

Vanmorgen op de Grote Markt in Antwerpen:

Gele lampjes sinds vandaag Cool Cool

Foto’s genomen in de Rotterdams haven, waar toevallig Shell Pernis een storing had, waardoor er flinke rookwolken uit de schoorstenen kwamen:
( Zie ook hier voor informatie ).

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook