Zo, hier dan foto’s van de vuurwerkschade. Er zit dus een gaatje in de motorkap, niet ver van de 2 ruitensproeiers.
(Als iemand nog tips heeft om dit tijdelijk te bewerken?)
Van buiten:
Van binnen:
De ANWB-meneer (met sleutelervaring aan GS’sen), die de contactpuntjes stelt van de X3:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Rataplan schreef:so
was da voor vuurwerk???
Ik denk een vuurpijl die is neergekomen op de motorkap. Er lag namelijk naast de GS een lange stok van bijna een meter. Duidelijk een stok van een vuurpijl.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Rataplan schreef:en onder de motorkap niets kappot???
[...]
Hoor en zie je niet vaak (voor mij de eerste keer)
Ja, dat moet toch haast wel? Geen resten gevonden in je reservewiel of zo??
Echt een enorm gat voor iets als vuurwerk. Balen zeg.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tjaa, da’s balen zeg. Ik heb in mijn vorige huis een vuurpijlstok door het dak gehad!
En een tijdelijke oplossing, tja, je kan natuurlijk even een stuk duckttape er op plakken zodat er geen vocht in komt. En daarna is lassen wel het beste lijkt mij.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Re: Even voorstellen: GS X3 uit 1979 [updated]
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
De beunhaas-oplossing: plamuren! Randjes om het gat kun je weer rechtbuigen en je kunt er van onderen prima bij om het te ondersteunen.
Jeetje wat een gat zeg
Ik zou inderdaad ook een beetje plamuur proberen. Heb het met mijn deuren ook gedaan (heb het nooit afgewerkt vandaar dat het er niet uit ziet ops: ).
Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren. Als je de merken enzo wilt weten kan ik het wel aan WJ vragen die halve eend is van plamuur en daar zie je niks van
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Caroline81 schreef:Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren.
Idd, glas- (of een andere) vezel met epoxyhars. Wel goed opschuren voordat je het ertegenaan plakt, en liefst binnen laten drogen. Is verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten.
swiersma schreef:Caroline81 schreef:Je hebt van die netjes met een soort hars en dat kan je dan aan de binnenkant plakken. Dat wordt hard en daar kan je dan plamuur op doen en glad schuren.
Idd, glas- (of een andere) vezel met epoxyhars. Wel goed opschuren voordat je het ertegenaan plakt, en liefst binnen laten drogen. Is verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten.
Het is best goed bruikbaar mits je t maar niet over roest heen doet en het goed aanbrengt. In dit geval is van roest geen sprake. Strak krijgen is ook nog wel weer lastig.. Bovendien moet je na het uitgebreid plamuren en schhuren op de motorkap de zaak nog weer (laten) spuiten.
De simpelste oplossing is nog wel om t ff tegen roest te beschermen (likje menie aan de binnenkant), ducktape om het af te dichten en aan de buitenkant met een lakstiftje de ducktape en het randje bijtippen. Niet t mooist maar dan is het in elk geval tegen roest beschermd tot de tijd dat je er wat serieuzer mee aan de gang gaat.
Ik sta er wel van te kijken dat iets lulligs als een vuurpijl zo’n gat kan maken.
patje74 schreef:(...) En daarna is lassen wel het beste lijkt mij.
Moet je wel goed kunnen lassen dan ! Ik zou het niet aandurven iig. De las krimpt namelijk waardoor je hele motorhap plaatselijk bij elkaar trekt. Resultaat: er komen prachtige (kuch) kreukels in !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nou Wouter, ik wil niet lullig doen hoor maar dat is volgens mij echt een kogelgat….
Hoe groot is het 9mm of 7.65mm? Ik zou ook onder de kap nog eens kijken als ik jou was. als je daar ook nog schade vind zal het echt wel een kogel zijn geweest. aangifte doen dan bij de kit. Ziet er uit als iemand die in de lucht heeft geschoten en waarna de kogel weer recht naar beneden is gekomen…
Vraag eens bij de politie na of er met oud en nieuw een waarschuwingsschot is gelost die avond…. Kun je het claimen bij de verzekering…
CitroenAZU schreef:Nou Wouter, ik wil niet lullig doen hoor maar dat is volgens mij echt een kogelgat….
Uhhh. nou je het zegt: het lijkt daar idd meer op.
In dat geval zou ik ook wel ff kijken naar verdere schade want dat een kogeltje zo door een motorkap heen flitst is duidelijk, maar ben wel benieuwd wat ie nog verder tegen is gekomen.
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
Report a shotwound! Ik zou hier toch ff mee naar de politie gaan als ik jou was, dit lijkt me in geval van landing op mensen gewoon dodelijk…
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD
mpostma schreef:CitroenAZU schreef:Nou Wouter, ik wil niet lullig doen hoor maar dat is volgens mij echt een kogelgat….
Uhhh. nou je het zegt: het lijkt daar idd meer op.
In dat geval zou ik ook wel ff kijken naar verdere schade want dat een kogeltje zo door een motorkap heen flitst is duidelijk, maar ben wel benieuwd wat ie nog verder tegen is gekomen.
Het lijkt inderdaad op een kogelgat, maar ik heb verder niet gekeken naar een restant van een kogel oid. Het gaatje in de motorkap zit precies boven het randje van de LHM-pot, en daar zit verder niks van schade aan.
Ik neem trouwens aan dat het gebeurd is tijdens oud & nieuw, aangezien ik de dagen rondom oud & nieuw niet bij de parkeerplaats van de GS ben geweest.
Ik zal eens gaan vragen bij de politie, je weet maar nooit. Bedankt voor de tip
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan is het maar weer eens tijd voor mooie fotootjes, opdat er weer gewatertand kan worden
Vanmorgen op de Grote Markt in Antwerpen:
Gele lampjes sinds vandaag
Foto’s genomen in de Rotterdams haven, waar toevallig Shell Pernis een storing had, waardoor er flinke rookwolken uit de schoorstenen kwamen:
( Zie ook hier voor informatie ).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX