3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De DS-specialisten evaluatie
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 december 2005 09:40 AM
  [ # 31 ]

Er vanuit gaande dat we niemand zo gek kunnen krijgen dat hij allen specialisten gaat bellen voor een prijsoverzicht, kan je er van uit gaan dat de garagehouders zelf hun prijzen in een database moeten stoppen.
Ik denk niet dat de specialisten daar geen zin in hebben, anders zouden ze de prijzen toch ook wel uitgebreider op hun website zetten toch?

Daarbij komt dat je op een gegeven moment toch wel je “eigen adresje” zult vinden. Ik kan mij zo voorstellen dat je niet telkens het ene hier, het andere daar en weer iets anders toch maar bij je eigen specialist gaat halen.
In veel gevallen zitten de prijzen vrij dicht op elkaar, als daar dan een paar euri verschil in zit, dan doe ik daar niet moeilijk over. Ik hebeen tijdje geleden nieuwe banden er om laten leggen. Dit kon ik overal laten doen, ook wel ergens dichter in mijn buurt voor een paar luttele euro’s minder. Maar deze handel gun ik “mijn adresje” ook, omdat hij mij goed behandeld.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 17 december 2005 10:02 PM
  [ # 32 ]
Marten schreef:

“Rijden is formidabeler, maar dat is ff een gepasseerd station met het huidige weertype….”
Hoezo, ik rij nog steeds lekker door, want er ligt nog geen zout op de weg…..

Waar woon je dan? Zuid-FrankrijK? Er ligt hier al maanden zout op de weg! Als het een beetje regent blijf je met de ruitesproeier in de weer, zo’n witte waas op de voorruit. Die van mij blijft binnen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 december 2005 02:44 AM
  [ # 33 ]

tja, wie is de beste?

euh jezelf !
waarom? omdat jij je liefde bloed zweet en tranen in je hobby /liefde stopt.

kan een garagist hier tegenop?
nee , want ondanks alles zijn het de euro’s die de zaak doen draaien.

het verschil zit hem alleen hierin ,wat de garage’s aangaat.
de ene garage vind een goede balans tussen liefde voor het vak, de zorg voor de klant, en de uiteindelijke verdiende euro.

hoe je het ook went of keert,eens zal zelfs de beste garage een ontevreden klant overhouden.

hoe dat kan?
tja, laat ik het zo stellen, er is altijd wel een klant die het onredelijke eist, en dan kan zelfs de beste garage daar niet meer aan voldoen.

wat maakt de zaak nog moelijker?

er zijn klanten die heel de markt afstropen, die uren zoniet dagen of maanden gaan shoppen de markt aflopen, forums marktplaats enz enz,, dan gaan bellen, en met hun opgedane kennis proberen het absoluut onderste uit de kan te trekken.
enerzijds door heel vriendelijk te zijn,en alsof ze de hoogste achting hebben voor de gebelde garage, maar hun uiteindelijke doel is zo goedkoop mogenlijk hun auto gefixed te krijgen, want over repareren kan je dan al niet meer praten.

ik ken diverse garage’s en hun eigenaars persoonlijk, ik ben zelf ook garagist geweest, en ik weet dat ze allemaal hun best doen met alle hun doel .
de een wil in de richting van Dealer,de ander wil gewoon klein blijven en zijn boterham verdienen.

het enigste wat ik aan kan geven waarin je kwaliteit en perfectie verschil mag en kan gaan verwachten is dit.
zogauw er personeel is word het lastig.
is er veel personeel kan je eigenlijk min of meer ervanuit gaan dat er niet dezelvde drive en liefde is waarmee je auto is gemaakt.

zijn er recepsionisten word de zaak al helemaal moelijk.
niks ten nadelen overigens van de receptionist.

het is gewoon zo dat hoemeer de afstand klant/uiteindelijke monteur ,er is hoemeer ook de afstand van de monteur word voor de uiteindelijke liefde voor het vak.

maar omgekeerd, het is maar zelden dat een klant tevreden even opbeld om te melden dat hij erg in zijn nopjes is met zijn auto.
eerder zal hij kwaad opbellen om te melden wat er allemaal wel niet aan schort volgens hem.

en dat krijgt de monteur mee naar huis om te overpeinzen bij het eten van zijn bordje boulionsoep,wat zijn vrouw met liefde heef bereid,en hij niet proeft.

kan je jezelf wel indenken hoe hij devolgende dag aan iemand anders zijn auto staat te sleutelen.

en dat zijn mijn 2 stuivers.
mvgr wupke
Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 december 2005 03:02 AM
  [ # 34 ]
psychods schreef:

Dan begrijp je denk ik wel waarom ik denk dat je niemand (en zeker ondernemers niet) een plezier doet met het voorgestelde topic.

Ik snap je punt, maar een feit blijft dat ook specialisten onderling verschillen en hoe je het ook bekijkt, de klant heeft er baat bij om een zo helder en duidelijk mogelijk beeld te hebben van de service, prijs en kwaliteit die er wordt geleverd. En dat kan wat mij betreft niet transparant genoeg zijn.

let wel ik ben niet een voorstander van het afbranden van een reputatie, slechts objectieve en meetbare gegevens hebben mijn interesse en als daarbij ook nog de jus wordt toegevoegd van service en ervaringen door klanten dan ben ik helemaal tevreden.

En meetbare gegevens kunnen heel simpel bijvoorbeedl prijzen zijn van onderdelen. Er is naar mijn weten niet 1 overzicht van alle aanbieders met hun verschillende prijzen.. zelfs Chyparse publiceert deze niet bijvoorbeeld middels een website, maar ook andere aanbieders zijn hier niet volledig in…kunnen we hier in het forum niet ergens daar ruimte voor maken ...in een apart onderdeel ofzo ?

als je dat doet ,het online zetten van die info,kan half zoniet 90% van alle specialisten wel inpakken,en bij de gemeente aankloppen voor een uitkering.

Bij uitstek ,is Citroen het moelijkste merk om een bedrijf in te beginnen.
waarom?
omdat er mensen zijn die forums databanken meetings enz enz op nalopen om hun auto zo goedkoop mogenlijk (gefixed) te krijgen.

dit gaat zelfs zover, als het deels zelf repareren demonteren ed, alvorens naar de garage te gaan.
het uitkleden van de verdiensten van de garage’s heeft ertoe gelijd ,dat heden de automarkt zo kapot is dat op bijvoorbeeld autobanden een winstmarge van 3 tot 5 % zit.

als de automatische transmissie kapot is dan weet iedereen dat dat een bak geld kost.
waarom?
omdat een automaat reviseren een echt specialisme is, en omdat die markt word beschermd door de specialisten zelf.
voor de voet zit er een marge van 30 tot 50 % tussen .
en dat moet ook, want als er onverhoopt een gerepareerde bak stuk loopt ,dan kost het meteen een bak vol met euro’s.
planning overhoop, demonteren van de bak uit de auto,het weer terug monteren, het de en monteren van de bak op zich, laat staan alle onderdelen die pittig duur zijn.

 

maar de automarkt is wel ten onder gegaan aan het kapot concureren,en prijsstunten.enkele voorbeelden
koppeling wissel.
kost kaal 300 euro, maar daarbij krijg je randverscheinselen.
van keering tot gelegenheids reparatie, wat op langere termijn geld bespaard.
dan kost het 700 euro.


kwikfit .
die heeft veel van de winstmarge’s dusdanig geruineerd dat er heden als garagist maar marginale winsten zijn te behalen.


en die kleine verschillen wil jij nu online zien?
ik geloof dat je eens je licht op moet gaan steken bij enkele garage bedrijven, en ik denk dat je dan even anders tegen dergelijke ideen aankijkt.

we hebben hier een uitspraak voor.

kost een bietje ,hedde een bietje.
kwaliteit kost tijd en dus geld,en laat aan beide nu net een chronish gebrek zijn.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 december 2005 11:34 PM
  [ # 35 ]

kreazyV8wuppo

Helemaal mee eens. Je krijgt waar je voor betaald. En de gemiddelde citroen rijder (no offense) gaat nu eenmaal voor de prijs. En verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. En om dan een garagist die toch probeert op prijs te concureren hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen gaat toch wel erg ver. Het blijft nl idd een subjectieve mening van een eenling.

De vergelijking met tweakers.net gaat niet helemaal op. Bij de shopsurvey word gekeken of je het bestelde op tijd gekregen hebt bv. Dit zou wel werken voor bv de online aanbieders van nieuwe onderdelen. Dit is objectief te beoordelen.

Klein voorbeeldje, heb laatst aan een leverancier gevraagd om gereviseerde veerpotten te leveren. Deze voldeden niet aan mijn eisen. Kreeg wel zonder moeilijk te doen mijn geld terug. Dus deze man heeft toch goed zijn best gedaan. Kan dan ook hier posten hoe slecht ik het wel niet vond. Terwijl het toch goed opgelost is.

Profiel  
 
Willemke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-11-2004

Gepost: 19 december 2005 05:36 PM
  [ # 36 ]

Als ik het goed begrijp, moet ik gewoon naar een plaatselijke kleine garage gaan en daar mijn zuurverdiende geld over de balk smijten want anders is het zo zielig voor de kinderen van de garagist, die nu al droog brood eten.

En elke garagist mag van mij geld verdienen op kwaliteit en toegevoegde waarde, namelijk het sleutelen. Iedereen mag van mij een goede boterham verdienen en dus een ook een behoorlijk uurtarief vragen. Maar om nou veel geld te verdienen op onderdelen? Vroeger was dat inderdaad een hele klus om uit te zoeken, maar nu met internet kost het niet veel tijd. Dus zo’n shopsurvey alla, maar een lijst met onderdelen blijft volgens mij een goed idee.

En kwaliteit betaalt zich echt wel terug. Daar betaal ik zelf graag wat meer voor, maar geen marges van tientallen procenten.

Maar goed, dit forum wil er niet aan, ondanks de vraag. Dan blijft het bij zelf uitzoeken, en daar is verder ook niets mis mee.  Eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde; iemand (dat was ikzelf) vraagt waar je stekkertjes kunt halen. Er reageren een paar man op en ik zoek de goedkoopste leverancier. Het enige verschil is, dat ik mijn conclusie niet op internet zet zodat andere mensen er ook van kunnen profiteren. Dus al die andere mensen die zoeken naar stekkertjes doen nu hetzelfde.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2005 05:48 PM
  [ # 37 ]
Willemke schreef:

  Eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde; iemand (dat was ikzelf) vraagt waar je stekkertjes kunt halen. Er reageren een paar man op en ik zoek de goedkoopste leverancier. Het enige verschil is, dat ik mijn conclusie niet op internet zet zodat andere mensen er ook van kunnen profiteren. Dus al die andere mensen die zoeken naar stekkertjes doen nu hetzelfde.

Wat heeft dat nu met dit topic te maken? ik bedoel, natuurlijk zal ik een goed of goedkoop adres op het forum zetten!
De reden dat er geen actief ervaringen met specialisten topic is, heeft te maken met aansprakelijkheid en andere eventuele juridische problemen waar het forum niets aan heeft en niet op zit te wachten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 december 2005 05:55 PM
  [ # 38 ]
waterman771 schreef:
Willemke schreef:

  Eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde; iemand (dat was ikzelf) vraagt waar je stekkertjes kunt halen. Er reageren een paar man op en ik zoek de goedkoopste leverancier. Het enige verschil is, dat ik mijn conclusie niet op internet zet zodat andere mensen er ook van kunnen profiteren. Dus al die andere mensen die zoeken naar stekkertjes doen nu hetzelfde.

Wat heeft dat nu met dit topic te maken? ik bedoel, natuurlijk zal ik een goed of goedkoop adres op het forum zetten!
De reden dat er geen actief ervaringen met specialisten topic is, heeft te maken met aansprakelijkheid en andere eventuele juridische problemen waar het forum niets aan heeft en niet op zit te wachten!

daar heb je gelijk in maar zoals Willemke het beschrijft gaat het enkel over de prijs van onderdelen, dat kan je toch ongestraft vergelijken

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2005 06:00 PM
  [ # 39 ]
paso schreef:
waterman771 schreef:
Willemke schreef:

  Eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde; iemand (dat was ikzelf) vraagt waar je stekkertjes kunt halen. Er reageren een paar man op en ik zoek de goedkoopste leverancier. Het enige verschil is, dat ik mijn conclusie niet op internet zet zodat andere mensen er ook van kunnen profiteren. Dus al die andere mensen die zoeken naar stekkertjes doen nu hetzelfde.

Wat heeft dat nu met dit topic te maken? ik bedoel, natuurlijk zal ik een goed of goedkoop adres op het forum zetten!
De reden dat er geen actief ervaringen met specialisten topic is, heeft te maken met aansprakelijkheid en andere eventuele juridische problemen waar het forum niets aan heeft en niet op zit te wachten!

daar heb je gelijk in maar zoals Willemke het beschrijft gaat het enkel over de prijs van onderdelen, dat kan je toch ongestraft vergelijken

ja natuurlijk kan dat en is ook belangrijk!
maar vergeet niet dat er een marge op onderdelen zit, die marge is nodig omdat een garage a. de spullen op voorraad moet nemen en dat KOST geld, b. garantie moet geven ( die garantie verhaalt hij weer op de fabrikant van het onderdeel, maar dat kost hem tijd, en dus geld) c. Als een garage alleen maar uren kan verkopen kan ie net zo goed meteen stoppen…. Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2005 06:14 PM
  [ # 40 ]
Willemke schreef:

Dan blijft het bij zelf uitzoeken, en daar is verder ook niets mis mee.  Eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde; iemand (dat was ikzelf) vraagt waar je stekkertjes kunt halen. Er reageren een paar man op en ik zoek de goedkoopste leverancier. Het enige verschil is, dat ik mijn conclusie niet op internet zet zodat andere mensen er ook van kunnen profiteren. Dus al die andere mensen die zoeken naar stekkertjes doen nu hetzelfde.

Als ik stekkertjes zou zoeken en jouw post vind zou ik echt wel een pb sturen. Als jij mijn of iemand anders vraag leest op het forum dat ik stekkertjes zoek en je reageert NIET omdat je vind dat het forum dat zou moeten regelen.. ach dan zijn je credits snel op…
Crying or Very sad

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 december 2005 07:04 PM
  [ # 41 ]

onderdeel X voor auto X kost bij de grossier 100 euro.
de garagist ,heeft eerst de klant aan de foon, gaat dan sleutelen, constateerd dat onderdeel X defect is en eigenlijk vervangen moet worden.
vervolgens de klant terug bellen.
dan de grossier bellen.
dan of de verzendkosten erbij ,of even een half uurtje omrijden als hij naar huis gaat.
dan het verwerken van de factuur.
en dan het ding uitpakken, en constateren dat het niet het juiste is,of dat er wat manco is.
wederom grossier opbellen, enz enz enz…

mag er ,,,, Evil or Very Mad nou nog wat marge op dat onderdeel X zitten? of zijn alle risico’s voor de ondernemer?

mvgr wupke:die het prijsjagen in citroenen land spuug zat is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2005 07:11 PM
  [ # 42 ]
kreazyV8wuppo schreef:

onderdeel X voor auto X kost bij de grossier 100 euro.
de garagist ,heeft eerst de klant aan de foon, gaat dan sleutelen, constateerd dat onderdeel X defect is en eigenlijk vervangen moet worden.
vervolgens de klant terug bellen.
dan de grossier bellen.
dan of de verzendkosten erbij ,of even een half uurtje omrijden als hij naar huis gaat.
dan het verwerken van de factuur.
en dan het ding uitpakken, en constateren dat het niet het juiste is,of dat er wat manco is.
wederom grossier opbellen, enz enz enz…

mag er ,,,, Evil or Very Mad nou nog wat marge op dat onderdeel X zitten? of zijn alle risico’s voor de ondernemer?

Voor het eerst ben ik het HELEMAAL met je eens! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 19 december 2005 07:15 PM
  [ # 43 ]

Goh wat een interessant onderwerp ook al heb ik geen DS meer.

Even wat dingetjes ter correctie voor diegenen die al een aantal jaren geen La Bombe hebben gelezen of gemist hebben dat er tegenwoordig ook een website is van de club. Er bestaat sinds kort een stichting genaamd: Stichting Partnergarage Citroën ID/DS Club Nederland. Dit initiatief betekent dat er afspraken gemaakt zijn met betrekking tot:

Het uitbrengen van offertes; over de tijdsduur waarbinnen werkzaamheden plaatsvinden; er is gedacht aan vervangend vervoer en er is een protocol dat houvast biedt bij onvoorziene omstandigheden. Maar ook de wijze van facturering en de vraag welk soort onderdelen er worden gebruikt, zijn niet aan de aandacht ontsnapt.

Voorts wordt er garantie verstrekt op materialen en arbeidsloon, zijn er duidelijke afspraken over welke werkzaamheden dienen te worden verricht wanneer de auto wordt aangeboden voor periodiek onderhoud en tenslotte is zelfs voorzien in een systeem van geschillenbemiddeling.

Waar het om ging was dat men een overzicht wilde hebben van garages die goed werk verrichten tegen fatsoenlijke tarieven en ineens kwam iedereen met opmerkingen over marges die te laag waren en dat de garagist het moeilijk heeft etc.

De marges bepaal je nog altijd zelf, zowel op materiaal als op uren. Als je kijkt dat ik tegenwoordig al meer dan 50 Euro per uur betaal voor een monteur, dat is een hoop geld. Dat is niet alleen maar kosten, daar zit een hele hoge marge op. En dat is dan nog 1 van de laagste bedragen. En van de marges op je onderdelen moet je je opslag niet betalen, dat zijn kosten. Je marge is je winst, dat wat je over dient te houden als alle kosten eraf getrokken zijn…....

Ik ben het met Willemke eens, kwaliteit betaalt zich terug. De meeste mensen zullen naar de lokale garage gaan als deze goed is. Ikzelf rijd ook 25 km om om mijn C5 een beurt te laten geven. Mijn DS was altijd in onderhoud in Bennekom terwijl ik destijds in Venlo woonde. Daar wist ik dat er fatsoenlijk werk geleverd werd, dat de onderdelen niet te duur verkocht werden. Het uurloon ging steeds verder omhoog maar de kwaliteit ten minste niet naar beneden. Dat is hedendaags nog steeds het geval bij veel garages maar bij sommigen niet.

Probeer er een aantal uit, heb je een goede te pakken, blijf daar dan bij. Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn C5 weer naar mijn oude garage terug te brengen. Kan ik voortaan 125 km om gaan rijden, alleen maar voor een beetje service en goede kwaliteit….....

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 december 2005 07:25 PM
  [ # 44 ]

Tja, de klant heeft altijd wel reden tot klagen.

het is en blijft een punt van ergernis bijderzijds, en dus een discussie die niet zal eindigen.

ik kan je simpel 1 ding vertellen, en dan hoef je geen rekenwonder te zijn.

weet je wat het gereedschap kost?
weet je wat het huren of kopen van een garagepand kost?
weet je wat een vloeistofdichte vloer kost?
enz enz enz..
botweg een garage met werkoppervlak 100 vierkante meter, die zuiver en alleen onderhoud doet,zal verdomde hard aan de touwen moeten om zijn boterham op het droge te krijgen.

en aan klasiekers en oldtimers schroeven is gene sinnecure.
tijdrovende bezigheod is dat.

maar goed ,ik haal hier nog niet eens de 38 euro per uur van een uitzendkrachtje bij, ex de btw of course..

dus die 50 voor een volwas volleerd vakman,, hmm lijkt me een redelijk bedrag, als daar alle overhead kosten nog uit gehaald moeten worden ,+een salaris.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 december 2005 07:29 PM
  [ # 45 ]

:kroon

 

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook