Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gisteren is mijn klimaatcontrole van mijn XM V6 24v er mee gestopt. Hij flikkerde de laatste tijd al wel eens, maar dat dacht dat ik de volgende beurt nog wel zou halen. Helaas niet. Is in de winter niet echt comfortabel.
Het display is uitgevallen en verder doet ook de ventilator en de verwarming niets meer. Heb de zekering al gecontroleerd en de stekkers van het paneel los gehad en ingespoten. Ook geen effect.
Wie heeft er nog een idee ?
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Controleer de zekering én het zekeringenhuis achter de linkerkoplamp. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit. De boel wordt daar te warm en smelt.
gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heb ik ook naar gekeken. De zekering zelf lijkt ok te zijn. Komische is alleen dat ik de zekering zelf er met geen mogelijkheid uit krijg.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dan zit die zekering vast gebrand…..En waarschijnlijk ook doorgebrand
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
heb dit ook meerdere keren gehad….....
controleer eens de voetjes waar de 30 of 40 ampere zekering
ingaat. het inschakelen van de airco vraagt een grote stroompiek
deze kan zohoog oplopen dat naarmate de compressor ouder wordt
de pieken steeds hoger worden. bij een punt waar dan geen vaste
verbinding is (is o.a. tussen zekering en voetje waar deze ingestoken wordt)
gaat inbranden men als gevolg dat er uiteindelijk geen contact meer mogelijk is
tussen zekering en voetje ............
de zekering is dus nog wel heel. plaats anders ffff een nieuwe
zekering en probeer de stekertjes/voetjes waar deze ingestoken
wordt goed schoon te maken.
is inmiddels een berucht (1 van de vele) xm kwaaltje(s)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gaan we morgen even proberen !
Ik laat het even weten.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Inderdaad… Voetje was alleen echt helemaal niets meer van over. Twee draden en een zevende zekering ingesoldeerd. Werkt nu weer als nieuw.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Inderdaad… Voetje was alleen echt helemaal niets meer van over. Twee draden en een zevende zekering ingesoldeerd. Werkt nu weer als nieuw.
mooi ......................
ik zou zeggen: geef het door
Oh ja,...terzijde: het bij jou aangeschafte interieur werk weer perfect op 1 ding na de verwarming van de bestuurdersstoel is defect maar gelukkig
kun je de verwarmingsmatjes nog gewoon bij de dealer bestellen (wat ik inmiddels heb gedaan…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
he ho! Hoe werkt dat dan met verwarmingsmatjes? Waar kan je die bestellen, hoeveel kost dat ongeveer en niet onbelangrijk, hoe moeten die dingen in de stoelen worden gezet? Lijkt me lekker, warme billen op het leer!@
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Verwarmingsmatjes kun je onder anderen bij conrad.nl kopen. Zijn universele matjes. Nu rest enkel nog de vraag of het een beetje doenbaar is om ze in een XM-stoel te bouwen.
EN natuurlijk kijken hoe veel werk het is om de originele knoppen te vinden op de sloop en die ook nog eens fatsoenlijk te laten werken met verlichting etc…..
Ga maar eens even op conrad.nl kijken….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!