Klimaat controle defect
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 17 december 2005 04:29 PM

Gisteren is mijn klimaatcontrole van mijn XM V6 24v er mee gestopt. Hij flikkerde de laatste tijd al wel eens, maar dat dacht dat ik de volgende beurt nog wel zou halen. Helaas niet. Is in de winter niet echt comfortabel.

Het display is uitgevallen en verder doet ook de ventilator en de verwarming niets meer. Heb de zekering al gecontroleerd en de stekkers van het paneel los gehad en ingespoten. Ook geen effect.

Wie heeft er nog een idee ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 17 december 2005 04:52 PM
  [ # 1 ]

Controleer de zekering én het zekeringenhuis achter de linkerkoplamp. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit. De boel wordt daar te warm en smelt.

gr Martijn

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 17 december 2005 05:45 PM
  [ # 2 ]

Heb ik ook naar gekeken. De zekering zelf lijkt ok te zijn. Komische is alleen dat ik de zekering zelf er met geen mogelijkheid uit krijg.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 december 2005 06:07 PM
  [ # 3 ]

Dan zit die zekering vast gebrand…..En waarschijnlijk ook doorgebrand

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2005 08:19 PM
  [ # 4 ]

heb dit ook meerdere keren gehad….....
controleer eens de voetjes waar de 30 of 40 ampere zekering
ingaat. het inschakelen van de airco vraagt een grote stroompiek
deze kan zohoog oplopen dat naarmate de compressor ouder wordt
de pieken steeds hoger worden. bij een punt waar dan geen vaste
verbinding is (is o.a. tussen zekering en voetje waar deze ingestoken wordt)
gaat inbranden men als gevolg dat er uiteindelijk geen contact meer mogelijk is
tussen zekering en voetje ............
de zekering is dus nog wel heel. plaats anders ffff een nieuwe
zekering en probeer de stekertjes/voetjes waar deze ingestoken
wordt goed schoon te maken.

is inmiddels een berucht (1 van de vele) xm kwaaltje(s) Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 december 2005 03:56 PM
  [ # 5 ]

Gaan we morgen even proberen !

Ik laat het even weten.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 21 december 2005 01:36 AM
  [ # 6 ]

Inderdaad… Voetje was alleen echt helemaal niets meer van over. Twee draden en een zevende zekering ingesoldeerd. Werkt nu weer als nieuw.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 december 2005 02:12 AM
  [ # 7 ]
Simmetje schreef:

Inderdaad… Voetje was alleen echt helemaal niets meer van over. Twee draden en een zevende zekering ingesoldeerd. Werkt nu weer als nieuw.

mooi Very Happy ......................
ik zou zeggen: geef het door Wink

Oh ja,...terzijde: het bij jou aangeschafte interieur werk weer perfect op 1 ding na de verwarming van de bestuurdersstoel is defect maar gelukkig
kun je de verwarmingsmatjes nog gewoon bij de dealer bestellen (wat ik inmiddels heb gedaan…........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 december 2005 12:42 PM
  [ # 8 ]

he ho! Hoe werkt dat dan met verwarmingsmatjes? Waar kan je die bestellen, hoeveel kost dat ongeveer en niet onbelangrijk, hoe moeten die dingen in de stoelen worden gezet? Lijkt me lekker, warme billen op het leer!@ Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 21 december 2005 04:19 PM
  [ # 9 ]

Verwarmingsmatjes kun je onder anderen bij conrad.nl kopen. Zijn universele matjes. Nu rest enkel nog de vraag of het een beetje doenbaar is om ze in een XM-stoel te bouwen.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 december 2005 04:21 PM
  [ # 10 ]

EN natuurlijk kijken hoe veel werk het is om de originele knoppen te vinden op de sloop en die ook nog eens fatsoenlijk te laten werken met verlichting etc…..
Ga maar eens even op conrad.nl kijken….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook