Hoe kun je de riem vd hydrauliekpomp strakker zetten? wat is de makkelijkste manier?
En als die zeefjes in het verdeelblok gaar zijn, kun je dat makkelijk reinigen of moet dat echt vervangen worden? en welk blok is dat, is dat waar de ontlastschroef ook op zit?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Hoe kun je de riem vd hydrauliekpomp strakker zetten? wat is de makkelijkste manier?
En als die zeefjes in het verdeelblok gaar zijn, kun je dat makkelijk reinigen of moet dat echt vervangen worden? en welk blok is dat, is dat waar de ontlastschroef ook op zit?
verdeelblok zit (vermoedelijk niet op jou type) maar als wel is het dat vierkante ding waar van boven en onder leidingen ingeschroeft zitten.
maar ik zou eerst de filters reinigen en je LHM verversen en spoelen.
dan pas onderdelen wisselen.
het verdeelblok zit normaliter tegen je Vbak geschroeft aan de kant van de motor,aan de voorkant, dus aan de radiator zijde.
mvgr wupke
metro2005 schreef:Hoe kun je de riem vd hydrauliekpomp strakker zetten? wat is de makkelijkste manier?
En als die zeefjes in het verdeelblok gaar zijn, kun je dat makkelijk reinigen of moet dat echt vervangen worden? en welk blok is dat, is dat waar de ontlastschroef ook op zit?
Riem kun je d.m.v. de spanrol strakker zetten. Ik klem er altijd een griptang op (bij de spanrol) en span op die manier de riem.
Zeefjes in het verdeelblok kun je alleen demonteren als het verdeelblok gedemonteerd is. Het advies is om die dingen te verwijderen omdat stukjes van de filtertjes in het hydraulisch systeem kunnen komen.
De ontlastschroef zit op de drukregelaar.
Eric Vertogen schreef:metro2005 schreef:Hoe kun je de riem vd hydrauliekpomp strakker zetten? wat is de makkelijkste manier?
En als die zeefjes in het verdeelblok gaar zijn, kun je dat makkelijk reinigen of moet dat echt vervangen worden? en welk blok is dat, is dat waar de ontlastschroef ook op zit?
Riem kun je d.m.v. de spanrol strakker zetten. Ik klem er altijd een griptang op (bij de spanrol) en span op die manier de riem.
Zeefjes in het verdeelblok kun je alleen demonteren als het verdeelblok gedemonteerd is. Het advies is om die dingen te verwijderen omdat stukjes van de filtertjes in het hydraulisch systeem kunnen komen.
De ontlastschroef zit op de drukregelaar.
En die drukregelaar zit weer vrij kort op het verdeelblok.
Ich bin ein Breaker
kreazyV8wuppo schreef:metro2005 schreef:Hoe kun je de riem vd hydrauliekpomp strakker zetten? wat is de makkelijkste manier?
En als die zeefjes in het verdeelblok gaar zijn, kun je dat makkelijk reinigen of moet dat echt vervangen worden? en welk blok is dat, is dat waar de ontlastschroef ook op zit?
verdeelblok zit (vermoedelijk niet op jou type) maar als wel is het dat vierkante ding waar van boven en onder leidingen ingeschroeft zitten.
maar ik zou eerst de filters reinigen en je LHM verversen en spoelen.
dan pas onderdelen wisselen.
het verdeelblok zit normaliter tegen je Vbak geschroeft aan de kant van de motor,aan de voorkant, dus aan de radiator zijde.
mvgr wupke
Olie en de filters zijn nog geen 2 maanden geleden gereinigd en ververst dus dat mag het niet zijn
En waarom zit dat niet op mijn type ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Olie en de filters zijn nog geen 2 maanden geleden gereinigd en ververst dus dat mag het niet zijn Smile
En waarom zit dat niet op mijn type ?
omdat ik even in de war was met een ander draadje van een Xantia, jij hebt een bix, dus heb je een verdeelblok.
in het blok zitten leidingen, als je die eraf haald zie je 6 kant gaten , in die gaten past een imbussleutel ik dacht 6 mm maar kan me vergissen.
draai die busjes eruit met je imbus dus tegen de klok in.
steek dan een pincet ofso in het gat, als je het juiste gat hebt(de invoer) dan heb je een soort van festus mutsje met gaas.
dat gaas is vaak de boosdoener, het vergaat en laat de verdeler hangen .
daardoor krijg je drukschommelingen en kan je stuur wel eens vreemd gaan doen.
MAAR, voor je al dat gaat doen moet je eerst dit doen, volg die LINK en lees even hoe je moet spoelen.
is heel makkelijk!
mvgr wupke:
kreazyV8wuppo schreef:Olie en de filters zijn nog geen 2 maanden geleden gereinigd en ververst dus dat mag het niet zijn Smile
En waarom zit dat niet op mijn type ?
omdat ik even in de war was met een ander draadje van een Xantia, jij hebt een bix, dus heb je een verdeelblok.in het blok zitten leidingen, als je die eraf haald zie je 6 kant gaten , in die gaten past een imbussleutel ik dacht 6 mm maar kan me vergissen.
draai die busjes eruit met je imbus dus tegen de klok in.
steek dan een pincet ofso in het gat, als je het juiste gat hebt(de invoer) dan heb je een soort van festus mutsje met gaas.
dat gaas is vaak de boosdoener, het vergaat en laat de verdeler hangen .
daardoor krijg je drukschommelingen en kan je stuur wel eens vreemd gaan doen.MAAR, voor je al dat gaat doen moet je eerst dit doen, volg die LINK en lees even hoe je moet spoelen.
is heel makkelijk!mvgr wupke:
Wel een slecht idee, dat rondspoelen van de viezigheid uit de remleidingen. Ik heb het ook ooit 1 keer zo gedaan en dat is echt de allerlaatste keer geweest dat ik het zo gedaan heb. Was nog aardig wat werk om het daarna weer helemaal goed te krijgen, vooral de remservo had zich aardig verslikt in de prut die tóch door de filters heen kruipt, hoe klein ook.
En zo erg is het ook helemaal niet als na het spoelen je LHM-vat bijna leeg is; zolang de pomp maar geen lucht aanzuigt.
Ich bin ein Breaker