4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

offtopic topics…
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 december 2005 01:47 AM
  [ # 46 ]

Ik vind het toch wel een beetje jammer. De café topics waren volgens mij al afgesloten voor gasten, dus die ziet Google ook niet. En of het nu zo storend was? Je hoeft er toch niet te kijken?

Nu weet ik in elk geval wel waarom ik ineens niet meer kan posten in mijn geliefde ski draadje :’(

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 19 december 2005 02:05 AM
  [ # 47 ]
oldenhage schreef:

ehhhh hoe heet dit forum ook al weer???

precies, van mij mag er een hoop weg, kan ik op mn werk tenminste ook dit scherm open laten staan zonder meteen vreemde blikken te krijgen.

Wink

Exact Johan…..dat is ook de reden dat Erik met een aantal Mods overlegd heeft over het forum.
Niet alleen Erik was een aantal dingen zat….ook een aantal Mods (waaronder ik) dus.

Dit is een CITROEN-FORUM en geen Fokforum of Geenstijl.nl e.d….laat staan een Paardenforum Rolling Eyes

Daarom ook ondersteunde ik Erik van harte met zijn beslissing.

En van MIJ mag Erik nog wel een stap verder gaan ook, door nog meer onzin weg te halen, maar daarover moeten we nog overleggen.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 19 december 2005 02:21 AM
  [ # 48 ]
Bram schreef:
oldenhage schreef:

ehhhh hoe heet dit forum ook al weer???

precies, van mij mag er een hoop weg, kan ik op mn werk tenminste ook dit scherm open laten staan zonder meteen vreemde blikken te krijgen.

Wink

Exact Johan…..dat is ook de reden dat Erik met een aantal Mods overlegd heeft over het forum.
Niet alleen Erik was een aantal dingen zat….ook een aantal Mods (waaronder ik) dus.

Dit is een CITROEN-FORUM en geen Fokforum of Geenstijl.nl e.d….laat staan een Paardenforum Rolling Eyes

Daarom ook ondersteunde ik Erik van harte met zijn beslissing.

En van MIJ mag Erik nog wel een stap verder gaan ook, door nog meer onzin weg te halen, maar daarover moeten we nog overleggen.

Begrijp mij goed, ik ben het helemaal met het genomen besluit eens, behalve over het klaag en vreugde topic, maar nog meer weghalen gaat avrechts werken!
Mijn inziens moeten mensen wel hun emoties kwijt kunnen, en het klaag en vreugdetopic zijn vrij onschuldige topics waar niemand aanstoot aan hoeft te nemen!
En woordassociatie is ook gewoon een goed lopend deel waar nog nooit een probleem is geweest.
Het forum helemaal alleen citroen maken is mijn inziens een te drastische maatregel. Je haalt dan het hele gemeenschapsgevoel weg. Ik zou dit erg jammer vinden!

Xsara_Coupe

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 december 2005 02:33 AM
  [ # 49 ]
Xsara_Coupe schreef:

Het forum helemaal alleen citroen maken is mijn inziens een te drastische maatregel. Je haalt dan het hele gemeenschapsgevoel weg. Ik zou dit erg jammer vinden!
Xsara_Coupe

Ja, ik vond het Citroen Cafe met al zijn draadjes leuk. Er blijken meer gemeenschappelijke onderwerpen te zijn behalve Citroen die de bezoekers van het Citroen Forum boeien. Ik ben het dus niet eens met de beslissing om alle offtopic posts/onderwerpen maar te bannen. Persoonlijk had ik het prettiger gevonden indien de actie om een citroen cafe te openen met sub-draadjes niet zo snel zou zijn afgeschoten. Iets te rigorues naar mijn zijn dus.

Jammer dat dit zonder overleg en discussie met forumleden wordt besloten. Je kan natuurlijk leuk zeggen dat de moderatoren de baas zijn, dat klopt ongetwijfeld als een bus. Al bedenk ik mij net dat het Citroen Forum sinds kort een stichting is en dus dienen de moderatoren mogelijk ook verantwoording af te leggen aan het bestuur van de stichting.

Maar goed, het daadwerkelijke succes van het forum hangt geheel af van de bereidheid van leden om te posten. Ik hoop voor het forum (want het is een succes gebleken) dat deze actie niet de motivatie van de forumleden om te posten de kop indrukt.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6313

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 december 2005 02:39 AM
  [ # 50 ]

Het duurt niet lang meer tot het hier net zo aangenaam is als op het xantiaclub forum of CX-NL bij Yahoo.

Een online gemeenschap ontwikkeld zich altijd volgens het zelfde patroon. We zitten nu in de inperkingsfase. Met een meetje mazzel blijven de positieve zaken behouden op de lange termijn.

Groet,

L

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 december 2005 02:54 AM
  [ # 51 ]

@mpostma

Al eens gezien wat er onder Erik zijn naam staat?
Verder heeft het worden van een stichting geen invloed gehad op de manier van overleggen achter de schermen.

Helaas is een subforum zoals het Café, waar niet iedereen zo eensgezind is over de onderwerpen, een erg bewerkelijk forumdeel geworden.
De mods werden met grote regelmaat bestormd door leden met verzoeken om ergens in te grijpen. Hierop volgden niet zelden lange discussies via PB, discussies die ons eigenlijk weinig voldoening gaven. Sommige leden maakten zich daarnaast zo verschrikkelijk druk om diverse mod-acties die strikt genomen simelweg correct waren.

Je moet begrijpen dat wij er dus weinig voor voelden om slowchat-moderator in een offtopic forum te zijn. Er bij doen is leuk, maar het nam de overhand.

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 19 december 2005 08:41 AM
  [ # 52 ]

Ja, ik vond het Citroen Cafe met al zijn draadjes leuk. Er blijken meer gemeenschappelijke onderwerpen te zijn behalve Citroen die de bezoekers van het Citroen Forum boeien.

je kan gewoon doorgaan met offtopic posten in het cafe draadje.

Jammer dat dit zonder overleg en discussie met forumleden wordt besloten. Je kan natuurlijk leuk zeggen dat de moderatoren de baas zijn, dat klopt ongetwijfeld als een bus. Al bedenk ik mij net dat het Citroen Forum sinds kort een stichting is en dus dienen de moderatoren mogelijk ook verantwoording af te leggen aan het bestuur van de stichting.

het feit dat het een stichting is maakt voor het beleid niets uit.
ik ben de oprichter en momenteel voorzitter van de stichting. erwt is de secretaris en bovenal de technische man en ontwerper. sans is de penningmeester en sponser (en gebruiker) van het eerste uur door de webhostingskosten voor zijn rekening te nemen voor een groot deel.
we hebben altijd gedrieën de grote lijnen uitgezet met een groot luisterend oor richting de moderators groep. want zonder hen zou het forum niets zjin wat het nu is.

Maar goed, het daadwerkelijke succes van het forum hangt geheel af van de bereidheid van leden om te posten. Ik hoop voor het forum (want het is een succes gebleken) dat deze actie niet de motivatie van de forumleden om te posten de kop indrukt.

ik denk dat het overmatig offtopic posten meer nieuwe gebruikers afstoot dan aantrekt. er kan gewoon slap gepost worden in het cafe topic. en verder hoop ik van ganser harte dat we ook in de normale topics gezellig door kunnen gaan met posten waarbij er gerust wel eens een zijsprongetje gemaakt kan worden. het was gewoon nodig om het offtopic deel iets beter te reguleren.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 19 december 2005 09:46 AM
  [ # 53 ]

Helaas viel mij op dat (hmmmm, heeeeeel duidelijke parallel met XCNL, zeker gezien het onderwerp wat uit de hand liep) dat de meest vervelende off-topic-reacties in de on-topic-draadjes plaatsvonden. Vandaar dat ik daar ook gisteren vroeg om een bezemwagen.
En juist al die café-draadjes maakten het vaak gezelliger. Hierdoor waren (mijns inziens) de on-topic-draadjes redelijk schoon.

Maar goed, we zullen het wel zien de komende weken.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 19 december 2005 09:47 AM
  [ # 54 ]

Sjonge…ik ben het helemaal eens met Erik.

@Marten…de mods zijn niet de baas, dat blijft Erik.
We overleggen alleen vaak samen aan de virtuele koffietafel..

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 december 2005 01:28 PM
  [ # 55 ]

Hallo allemaal.

Ik kan net als een aantal andere leden prima begrijpen dat jullie de off-topic draadjes hebben gesloten. Het is tenslotte een Citroën-forum. Nou ben ik helaas niet technisch aangelegd, dus ik kon mijn ei in de off-topic draadjes woord associatie/klaag en vreugdetopic lekker kwijt. Erg jammer dat deze toppertjes weg zijn. Wie weet dat het café draadje voldoende bevrediging brengt. Maar nogmaals ik begrijp de beslissing en ik ondersteun die ook.
Maar hoe kunnen we andere leden nou ondersteunen als ze in een dip zitten?? Ik zal de meetings wel gaan bezoeken: kan ik wat meer techniek aanleren en andere leden emotioneel ondersteunen als dat nodig is.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 19 december 2005 05:24 PM
  [ # 56 ]

Erik, ik heb deze even Stickey gemaakt…..zodat hij bovenaan blijft staan. Cool

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 19 december 2005 06:21 PM
  [ # 57 ]

Volgens mij wordt er soms vergeten dat dit geen chat is maar een forum. Een forum heeft de hoofdzaak om je problemen/ervaringen/... te posten in verband met het onderwerp waarvoor het forum is opgestart, Citroën dus. Iemand helpen als hij in een dip zit, je persoonlijke problemen even op tafel gooien, daar dient een forum in mijn ogen niet voor. Het enige waar ik eens kwam was woordassociatie, leuk en er waren tenminste geen ellenlange discussies en soms ruzies zoals in de andere off-topicdingen. Ik snap dat het gezellig moet zijn maar het loopt er altijd zo uit de hand.  Confused Naar mijn mening een mooi initiatief van de beheerders om het wat op te ruimen!

Even mijn mening Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 19 december 2005 06:23 PM
  [ # 58 ]

Belgium….ten points Very Happy

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 19 december 2005 06:33 PM
  [ # 59 ]
Bram schreef:

dat is ook de reden dat Erik met een aantal Mods overlegd heeft over het forum.

en dat is 1 van de redenen waarom ik geen mod meer ben (staat wel nog bij mijn naam, maar ik kan niks meer aanpassen).
Het modwerk nam voor mij teveel tijd in beslag door alle offtopic topics (waar ook IK in postte).
Er waren avonden waar ik een uur offline was geweest, en kon dan 100+ berichten doorlezen. 90% daarvan was in “Het Cafe” gepost….

Het blijft een autoforum…
Er zijn nu ook zat topics waarin een probleem wordt geschetst dat moet worden opgelost. Op pagina 4 heeft het niks meer met het probleem te maken, maar gaat het opeens over de boterhammen die je vandaag gegeten hebt..

Zo…
Over het klaagtopic ga ik geen 6 pagina’s voltikken, maar het leek voor mij meer op een praatgroep bij de spigiater..

Tom.

@ Yannick, jij slaat de spijker goed hard op zn kop!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 december 2005 06:35 PM
  [ # 60 ]

ok ik snap het probleem…

maar er zouden toch een paar tropics kunenn blijven

woord accociatie
klaag en vreugde tropic
cafe (voor al het oftropic gepraat)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook