Precies.
dat moest er verdomme nog eens bijkomen! Maar het probleem is dat je er niet onderuit komt, die leasemaatschappijen hebben gewoon de regel dat alles via de verzekering loopt… Maar ik ga er voorlopig voor het gemak en mn eigen gemoedsrust maar van uit, dat ik een fatsoenlijk bedrag krijg uitgekeerd tussen de 250,- en 1000,- (lekker ruim ) en daarvan ga ik de wagen gewoon weer optunen. Wat er ook gebeurt, er moeten andere deuren in, want zo rondrijden is mn eer te na.
Hopelijk ziet de expert zelf ook in dat de XM in uitstekende conditie is/was, de garagist zei mij vanmorgen nog dat de dagwaarde wel fatsoenlijk bepaald zou worden want de XM “verkeert in concourstaat” ...daar werd ik natuurlijk wel even vrolijk van…..hopelijk denkt de expert van de verzekering er net zo over
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgens de ANWB:
Wat zijn de uitgangspunten waarop de koerslijstprijzen worden gebaseerd.
De meest bepalende factoren zijn leeftijd, kilometerstand, conditie en uitvoering. We gaan er van uit dat het voertuig in een goede conditie verkeert, geen technische gebreken heeft en schadevrij is óf tenminste goed hersteld. Extra’s als airconditioning en automaat verhogen de restwaarde.
Nou, de leeftijd mag dan hoog zijn, de km-stand aan de redelijk hoge kant (2ton nog wat), en de uitvoering niet bepaald chique, de conditie is helemaal top, geen technische gebreken en absoluut schadevrij! Dus wat dat betreft valt het misschien wel mee
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Om al deze problemen met de waarde van je auto te vermijden is er een heel goede oplossing schattingsverslag van een expert .
Heb vroeger ook heel veel discusies gehad met experts ; waarde expert bvb 1000€, tegenexpert 2000€, arbitrage ( derde expert ) en dan kom je hooguit 250 Euro hoger uit dan het eerste bedrag ( 1250€ ).
Als je de expert een schattingsverslag onder de neus duwt kan plotseling alles tot aan je getaxeerde waarde .
Ok een schatting kost ook wel iets ( ik denk momenteel 100€ )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Om al deze problemen met de waarde van je auto te vermijden is er een heel goede oplossing : schattingsverslag van een expert .
Heb vroeger ook heel veel discusies gehad met experts ; waarde expert bvb 1000€, tegenexpert 2000€, arbitrage ( derde expert ) en dan kom je hooguit 250 Euro hoger uit dan het eerste bedrag ( 1250€ ).
Als je de expert een schattingsverslag onder de neus duwt kan plotseling alles tot aan je getaxeerde waarde .
Ok een schatting kost ook wel iets ( ik denk momenteel 100€ )
Walter
Aanvulling uit holland: Schattingsverslag heet hier een taxatie-rapport!
@ walter: dat kan jij natuurlijk ook niet weten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
taxatie rapport is hier niet van toepassing
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere auto kan worden getaxeerd, ook een XM. De vraag is alleen of er een verzekeraar is die de auto voor de taxatie waarde wil verzekeren op all-risk basis. Maar Taxeren kan en mag altijd, en als er een officeel rapport bij de auto ben je als expert verplicht omdat in je waarde oordeel mee te nemen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Iedere auto kan worden getaxeerd, ook een XM. De vraag is alleen of er een verzekeraar is die de auto voor de taxatie waarde wil verzekeren op all-risk basis. Maar Taxeren kan en mag altijd, en als er een officeel rapport bij de auto ben je als expert verplicht omdat in je waarde oordeel mee te nemen.
ik ben het hier niet helemaal mee eens de tegen partij gaat gewoon in beroep vanwege het feit dat het raport na de aanrijding is opgemaakt en er aan de auto gesleuteld kan zijn ondertussen
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:waterman771 schreef:Iedere auto kan worden getaxeerd, ook een XM. De vraag is alleen of er een verzekeraar is die de auto voor de taxatie waarde wil verzekeren op all-risk basis. Maar Taxeren kan en mag altijd, en als er een officeel rapport bij de auto ben je als expert verplicht omdat in je waarde oordeel mee te nemen.
ik ben het hier niet helemaal mee eens de tegen partij gaat gewoon in beroep vanwege het feit dat het raport na de aanrijding is opgemaakt en er aan de auto gesleuteld kan zijn ondertussen
Ik bedoel dus ook dat je de auto VOOR de aanrijding al moet hebben laten taxeren! ( ben 3 jaar schade-expert geweest, vandaar)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hoeft in België niet all-risk verzekerd te zijn , een taxatie-rapport ken evengoed gebruikt worden als je een gewoon ongeval heb zoals hier het geval was ..
De tegenpartij moet natuurlijk dan wel in fout zijn .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Heb laastst ook mijn bankrekening gespekt. Bumper aan puin gereden door een uitrijdende huisvrouw, mijn tapijtje stond ook geparkeerd. Schade bedroeg 1661,63. Uiteraard nieuw bumpertje uit Duitsland gehaald, laten spuiten zonder bonnetje en monteren doe je zelf
Zie het maar, wat je eraan over houdt, als een dekking van de emotionele schade.
Groets en sterkte,
Ruben
See, buy, fly C5 V6
zo’n taxatierapport is misschien wel slim maar ik vraag me af of dat niet een beetje overdreven is voor een 14 jaar oude XM in een simpele uiitvoering..Voor een SM of DS kan ik het me wel voorstellen, maar mijn auto is nou niet zoveel waard dat ik er 100,- voor over heb om de boel te laten taxeren. Moet er wel bijzeggen dat het waarschijnlijk een hoop gezeik scheelt…Enne, XM-turbo, is dat allemaal via de verzekering gegaan? Ik zou niet weten hoe ik mijn geschatte 1400,- zou moeten krijgen, aangezien de dagwaarde voor de schade zeker niet op 1400,- lag en de huidige rest waarde na schade misschien 250,- . De verzekering zal eerst de waarde voor schade bepalen, laten we zeggen 900.- (waarschijnlijk wel lager maar ok) en keert vervolgens het verschil uit. Dus 650,- euro.
Nou moet ik zeggen dat dat meer is dat de auto me gekost heeft maar nog wordt ik er niet vrolijk van. Ik hoef er echt niet rijk aan te worden en smerig aan te verdienen, maar afgezien van het feit dat ik er heel verdrietig van ben dat mijn mooie, volstrekt schadeloze en tiptop in orde ( ) dealeronderhouden XM nu beschadigd is, ik m straks een volledige dag niet kan gebruiken, er tijd vrij gemaakt moet worden, ik met een lelijke deuk rondrijd, straks tijd moet vrijmaken om een deur over te hangen nadat ik eerst stad en land heb moeten afzoeken en rijden om een goeie deur te vinden…..Oftewel, daar mag best wat euro’s tegenover staan~!
Goed, vrijdag komt dus de expert van de verzekering, en ik denk dat hij de schade ook zo om en nabij 12 a 1300 euro zal bepalen. Nu maar hopen dat hij de auto zelf ook op waarde kan schatten en inziet dat het verder een auto in schitterende en goed onderhouden staat is, en dus de marktwaarde nog behoorlijk hoog lag.
Weet iemand precies hoe hjet gaat met dat bieden? De verzekering vertelde me dat de restwaarde wordt bepaald door verzekeringsmaatschappijen te laten bieden op de auto? Ik ben dan uiteraard standaard de hoogste bieder want hij gaat niet weg, maar daarmee wordt dan de auto op waarde geschat…..
En stel nu dat tegen opbod de restwaarde wordt geschat op 600,- en de marktwaarde voor schade op 900,- lag? Dan krijg ik straks een luttele 300,- gestort?!? Dikke vinger zeg!
Verdomme, ik ratel maar door, ben er verdrietig om ....Niet zozeer omdat die wagen kapot is maar meer om het gezeik van schade bepalen, geen zekerheid over vergoeding en bovendien een nieuwe deur erin moeten zoeken en hangen….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgens je eerste berekening van €650 -wat volgens mij vrij reeel is-, verdien je toch mooi een dikke €500 en daarvoor heb je letterlijk niks hoeven doen!
Kijk eens op http://www.onderdelenzoeker.nl
Animal triste post coitum
Serge schreef:Volgens je eerste berekening van €650 -wat volgens mij vrij reeel is-, verdien je toch mooi een dikke €500 en daarvoor heb je letterlijk niks hoeven doen!
Kijk eens op http://www.onderdelenzoeker.nl
Ja maar wie zegt dat hij het geld in zijn handen krijgt?
Caroline81 schreef:Serge schreef:Volgens je eerste berekening van €650 -wat volgens mij vrij reeel is-, verdien je toch mooi een dikke €500 en daarvoor heb je letterlijk niks hoeven doen!
Kijk eens op http://www.onderdelenzoeker.nl
Ja maar wie zegt dat hij het geld in zijn handen krijgt?
Ik heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.