René van Maren schreef:
eerst eten dan nijntje posten.
greets wupke
uitgaande van een onaangetatse markt.
kost (fictief) een uur arbeid 50 euro. en de onderdelen gaan globaal allemaal over de 50% heen,qua winst.
nu komt er een manager die even berekend.
zoveel uur op X klus op een 10de nauwkeurig.
dus 2,9 voor een apk + kleine beurd voor X model…
ziedaar vaste prijzen voor de klant, (is de dealer groot mee geworden) manager activiteit.
vervolgens gaat de markt daartegenin,,, geen manager gewoon dom verstand..
Gas geven nie mauwen en minder overhead, wel met 40 jr in de wao maar dat boeit nie.
wederom is de klant beter af.
vervolgens pogen kleinere (en grotere) onder die prijzen door klanten te winnen , of BELANGRIJKER klanten te HOUDEN….
dus van 50 euro naar 30 per uur, en in nog minder dan geen tijd is er een grote reparatie + beurd + apk en wasbeurd gedaan.
onmogenlijk dus. maar ja de markt dicteert, of de manager??
nou komt er een slimmerik en bied aan een onderhoudscontrakkie,,,
denk je nu echt dat je daar beter van word?
of zie je er doorheen, en is de 1e slimme manager slimmer geworden, en zet de markt nu helemaal op zn kop.
immers hij bepaald of er wel of geen remblokken worden gewisseld, of banden enz enz en…..
greets van wupke:die er niet meer nijntjes van kan bakken, en de autowereld alleen op zn kop ziet staan.. op zn nijntjes dan he..
Kan je het nog één keer herha…
Geintje hoor, het is een duidelijk nijn, eh verhaal…
M&M schreef:Zwaar weer voor zelfstandige autobedrijven ...
leuk dit houd dus in dat sleutelaars zoals wupke, aan de oude reut van citroen voldoende sleutelwerk overhouden ..
maar ja dat benne oldtimers..
mvgr wupke:er zit altijd wel een positive kant aan een negative kant.