Bij mijn zx 1.9d is een homokineethoes vervangen rechts voor , die ligt er al weer na een paar weken vanaf . en ik moet nog 2 weken wachten op de reparatie kan ik hier nog mee door rijden ?
als ik jouw was zou ik niet door rijden vanwege verdere schade
citroenc2 schreef:als ik jouw was zou ik niet door rijden vanwege verdere schade
Hoor soms na langer rijden brommend geluid kan de boel vastslaan ?
Verplaatst naar het ZX gedeelte
mazout schreef:citroenc2 schreef:als ik jouw was zou ik niet door rijden vanwege verdere schade
Hoor soms na langer rijden brommend geluid kan de boel vastslaan ?
ik weet niet of het kan vastslaan maar ik denk dat het niet erg best is voor je auto
Mijn ervaring met een ZX is dat als de assen éénmaal een raar geluid beginnen te maken, dat het dan hard kan gaan. Ik heb zelf vrij lang met een kapotte hoes gereden op mijn ZX, uiteindelijk ging de as brommen bij snelheden boven de 80km/u. De andere as begon op een gegeven moment te ratelen in de bocht en vanaf dat moment ging het hard achteruit.
Aandrijfassen zijn helaas niet het sterkste punt van een ZX
Waar een rubbertje niet allemaal goed voor is ....
Het vervolg : Na 20km rijden kwam het trillen en brommen steeds verder op ,
ben naar garage geweest .
Conclusie ashoes was helemaal los, erg dapper om er mee door te rijden .
Homokineet verroest => 180 euro verder.
Dus de beun kan de .... op (ashoesje zetten kostte 60 euro) maar heeft meer kapot gemaakt dan dat me lief was ...
Bedankt voor de tips ...
Garantie tot de hoek?
Verkeerde dealer
René van Maren schreef:Verkeerde dealer
Jij weet wel waar Mazout weg komt?
Edit: (of mevrouw)
Yeti schreef:Hallo,
ik heb recentelijk een ZX 1.4 Avantage gekocht uit 1994. Meteen bij de proefrit werd al duidelijk dat er problemen waren met de homokineet en de garage gaat dit nu eerst verhelpen voordat ik deze week de auto ophaal.
Nu schrok ik een beetje van de berichten op dit forum omtrent de problemen met de homokineet en de aandrijfassen.
Ik vroeg me dan ook af of het al te zeggen is of ik een grote kans heb op problemen, moet ik meteen wat (laten) doen aan de aandrijfassen en zo ja, wat zou dat ongeveer gaan kosten.Alvast bedankt voor de reacties.
Maarten.
Jouw vraag is me niet geheel duidelijk. Als de garage het probleem met de homokineet verhelpt (dus waarschijnlijk de aandrijfas vervangt) dan is het probleem toch opgelost en kun je gewoon rijden. Of begrijp ik je verkeerd?
De aandrijfassen zijn inderdaad een zwak punt bij de ZX, als er éénmaal een raar geluid optreed, kan het hard gaan.
Ook ik heb het gehad na het vervangen van een hoes, sneuvelde de as een paar maanden later.
Weer een paar maanden later sneuvelde de andere as.
Er wordt natuurlijk gewoon bedoelt dat als homokineten / aandrijassen rare geluiden maken, dat het dan niet lang meer duurt tot de as echt stuk is. Als deze vervangen wordt door een deugelijk / nieuw exemplaar, dan is er niets aan de hand. Het is dus niet zo dat je de algehel staat van een auto af kunt lezen aan de staat van de assen.
@Yeti: Als die garage die assen maakt / vervangt, is er dus niets aan de hand.
Test
gewoon op tijd bestelen heb je voor 15 uri meer een nieuwe
http://stores.ebay.de/ANTRIEBSWELLEN-FUR-IHREN-PKW
Henri1959 schreef:gewoon op tijd bestelen heb je voor 15 uri meer een nieuwe
http://stores.ebay.de/ANTRIEBSWELLEN-FUR-IHREN-PKW
“Wie” ga je bestelen :
ZX 1.4 break ‘95