Weet iemand of er bij de Picasso ( of Citroen in het algemeen ) een bepaalde minimumtemperatuur is voor de werking van de airco ??? : :
In een vorig leven had ik een volvo 850 waarbij de airco niet werkte onder de 4° om te voorkomen dat het systeem zou bevriezen volgens het instructieboekje.
Toen had ik ook het probleem dat bij 2 a 3° en regenweer de ramen aandampten en bijna niet ontwasemden.
Vorige week was het hetzelfde weertype en in mijn Picasso kreeg ik ook de ramen bijna niet ontwasemt.
Ik vind er niets over in de handleiding van de wagen.( en neen, hij staat niet op recirculatiestand… )
Zou het kunnen dat de airco niet werkt onder een bepaald aantal graden ??
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
klopt, volgens mij zit bij Citroen die temperatuur ook bij 3 a 4 graden…
een ander optredend probleem onder de 4 graden: het centrale display toont dan de tijd niet meer, maar constant de buitentemperatuur.
(en gaat bij vriezend weer ook nog eens knipperen )
Bij de Picasso gaat inderdaad vanf 3° de tempaanduiding knipperen maar de tijdsaanduiding blijft eveneens zichtbaar…..
Er komt alleen sporadisch de aanduiding ” gladheidsgevaar”
Mijn klok blijft ten allen tijden zichtbaar.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
taarsen schreef:deze is weer gevuld (inmiddels 3 maand geleden) maar hoe kan ik met een buitentemp. van 3 graden controleren of de airco ook echt werkt? ik ben nl. bang dat er meer aan de hand is en er wellicht een lek in het systeem zit.
Vanaf een buitentemperatuur van + 4° en meer moet je de aircopomp horen “aanslaan” door middel van een droge klik onder de motorkap direct na het starten van de motor of indrukken van het A/C knopje.
Als er een lek in het systeem zit en er zit te weinig of geen koelmiddel in dan gaat ook de aircopomp niet aan"klikken”.
Bij mij staat de auto in de garage en hoor je hem altijd vrolijk aan"klikken” ( constant 14°) .
Moet je maar es testen…
Suc6
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......