patje74 schreef:Mocht hij gesloopt worden (wat ik erg zonde zou vinden overigens) dan heb ik erg veel belangstelling bij de achterklep en een rechtervoordeur-strip.
Die strip mist mijn BX en mijn klep heeft een scheur.
Bij GAOS Emmeloord staat nog een tamelijk complete mk1 16 of 19 TRS. Ik denk dat die beter als dondor kan dienen dan de in dit topic besproken auto.
Ik ben even door de stallingsruimte heen, maar er moet toch iemand zijn die zich over deze auto kan ontfermen. Dat mensen willen is wel duidelijk, maar kunnen, in de gelegenheid verkeren, over middelen beschikken, ruimte hebben…
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jeroen_m schreef:Bij GAOS Emmeloord staat nog een tamelijk complete mk1 16 of 19 TRS. Ik denk dat die beter als dondor kan dienen dan de in dit topic besproken auto.
Bedankt voor de tip! Heeft hij de zelfde kleur toevallig?
En inderdaad, deze wagen verdient een opknapbeurt, 1e type’s moet je koesteren.
Nee, dat dan weer niet. Een paar tandjes donkerder grijs. Leuke pixelsparende foto trouwens. Veel meer auto op de plaat bij standaardformaat en gelijkblijvend aantal pixels. Er is sowieso een enorme berg BX en Citro in het algemeen daar bij GAOS. Allemaal netjes bij elkaar. Ik geloof (niet zeker mk1) dat er nog eentje lag in jouw kleur, maar daar was wel meer vanaf/uit, hoewel alle BXen hun kofferklep nog hadden..
`verum ipsum factum’
Ja altijd weer leuk om bij GAOS rond te hangen. Ik ben afgelopen Donderdag daar met Jeroen_M geweest. Stond ook nog een verschrikkelijk gare LNA. Leuke blokjes hebben die, 4 cyl. boxer>>1300cc meen ik.
Test
Erg leuk zo’n BX type 1. Graag wil ik de zorg over nemen. Ik vind het inderdaad ook zonde wanneer de auto gesloopt wordt.
Er is een grote kans dat ik wel ruimte heb om de auto te stallen. Mijn plan is dan zeker om hem weer helemaal in orde te maken.
Voor verdere info stuur ik wel even een PB’tje.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
patje74 schreef:jeroen_m schreef:Bij GAOS Emmeloord staat nog een tamelijk complete mk1 16 of 19 TRS. Ik denk dat die beter als dondor kan dienen dan de in dit topic besproken auto.
Er staat sowieso een BX 16 TRS automatique, in de kleur Bleu Romantique (EPTcR),—> zie pic. .
De beide bumpers zitten trouwens al op mijn BX 19 Digit. Verder zit er een schuifdak in en hangen er nog mistlichten onder!!
Van het interieur is helaas niet veel meer over.
@Martijnus: zorg ervoor dat die leuke 14RE van jou een nieuw leven krijgt. Bij jou danwel bij iemand anders. Anders stuur ik de Red-de-BX-type1-brigade op je af!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:patje74 schreef:jeroen_m schreef:Bij GAOS Emmeloord staat nog een tamelijk complete mk1 16 of 19 TRS. Ik denk dat die beter als dondor kan dienen dan de in dit topic besproken auto.
Er staat sowieso een BX 16 TRS automatique, in de kleur Bleu Romantique (EPTcR),—> zie pic. .
De beide bumpers zitten trouwens al op mijn BX 19 Digit. Verder zit er een schuifdak in en hangen er nog mistlichten onder!!
Van het interieur is helaas niet veel meer over.
@Martijnus: zorg ervoor dat die leuke 14RE van jou een nieuw leven krijgt. Bij jou danwel bij iemand anders. Anders stuur ik de Red-de-BX-type1-brigade op je af!!
De Red-de BX-type1-brigade is denk ik niet nodig. Ik wil de BX graag overnemen, en natuurlijk weer in orde brengen. ( En anders is er naast mijzelf, nog wel meer belangstelling als ik het topic zo lees !)
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:De Red-de BX-type1-brigade is denk ik niet nodig. Ik wil de BX graag overnemen, en natuurlijk weer in orde brengen. ( En anders is er naast mijzelf, nog wel meer belangstelling als ik het topic zo lees !)
Ik vind je nu al een held.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:
Hmmm, interessante versnellingsbak!
@Quo
Go for it! Ik denk dat deze BX op betaalbare manier wel op de weg kan blijven.
XBXG schreef:
Dat is die BX Mk1 die ik bedoelde inderdaad.
En wat fijn dat er voldoende animo is om de hoofdfiguur van dit topic te redden.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jeroen_m schreef:XBXG schreef:
Dat is die BX Mk1 die ik bedoelde inderdaad.
En wat fijn dat er voldoende animo is om de hoofdfiguur van dit topic te redden.
Wat een mooie BX is de 16TRS zeg ops: zonde
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja, inderdaad zonde. Vooral omdat deze niet er rot was (misschien subframe en/of wat leidingen) en natuurlijk vanwege de uitvoering.
Een dergelijk lot moet de hoofdfiguur van dit topic bespaard blijven
Ik vind het sowieso zonde van de enorme berg nette strakke citromobielen die ik bij sloperijen zie liggen/staan (afhankelijk van met of zonder wielen, glimmende kant wel/niet boven). Als ik een auto naar de sloop breng, doe ik dat omdat ik er echt niks meer mee kan. Maar, ja, als iedereen dat zo zou doen, was er ook weinig interessants meer te vinden bij de sloperij.
`verum ipsum factum’
wat dacht je dan van deze foto’s:
genomen op 26 maart j.l. in borculo (tijdens “onze” meeting)
Renault laguna is bewijs dat het geen foto uit 1981 o.i.d. is
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Oew een GSA. GS zonder A is nog zeldzamer. Op de sloperij tussen Olde Horne en Olde Berkoop (Fr) staan 2 complete nagenoeg identieke zilvermetallic GSA’s. Maar is dit niet meer gespreksstof voor gespot en gepost-achtige topics? Neemt niet weg dat dit de moeite van het besoreken waard is…
`verum ipsum factum’
jeroen_m schreef:Oew een GSA. GS zonder A is nog zeldzamer. Op de sloperij tussen Olde Horne en Olde Berkoop (Fr) staan 2 complete nagenoeg identieke zilvermetallic GSA’s. Maar is dit niet meer gespreksstof voor gespot en gepost-achtige topics? Neemt niet weg dat dit de moeite van het besoreken waard is…
wacht wel fff tot lelijke eend dit gezien heeft…...........
die knipt en plakt altijd met dit soort berichtjes
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.