Heb eergisteren een leuk AXje erbij gekocht. (zie links hiernaast, t’is een 1.4 TRS)
Alleen remt deze nogal beroerd. Hier een beschrijving:
- als je wilt remmen dan moet je tot bijna de bodem intrappen. Vervolgens gebeurd er nog nauwelijks wat en trekt hij naar rechts… er zat trouwens niet heel veel vloeistof meer in het reservoir.
- als je echt vol in trapt dan blokkeren de wielen. Volgens de vorige eigenaar waren dat de zuigertjes in de achterremmen.
Waarschijnlijk dus ergens een remcilinder lek + de achterremen die gewoon vast blijven zitten bij het remmen. Maar hoe kan ik nu de remcilinders checken?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Kijk maar eens of je remolie langs je achterbanden ziet lopen. Binnenzijde even bekijken.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
, ff van de rappe.
demonteer de achterwielen, demonteer de remtrommel.
ligt de rubber cups op en kijk of er olie onderuit lekt.
zo ja zijn de cilinders lek.
reparatie:: demonteer de cilinders, 1 leiding en 2 boutjes.
druk de zuigertjes uit de cilinder.
zijn beide niet gecorrodeert of beschadigt, kun je volstaan met een revisiekit.
of je vervangt de cilinders compleet (beste methode)
vervang dan de rubbertjes en monteer de zaak.
remmen ontluchten en hopenlijk doet ie het dan.
zo niet, dan is of de revisiekit of de hoofdremcilinder lek.
mvgr wupke:sorry heb ff weinig tijd…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Remproblemen!
Typisch AX-probleem: gare achterremcilinders en hoofdremcilinder. Dat je doortrapt zal wel met de hoofdremcilinder te maken hebben.
Re: Remproblemen!
Handjes schreef:Typisch AX-probleem: gare achterremcilinders en hoofdremcilinder. Dat je doortrapt zal wel met de hoofdremcilinder te maken hebben.
Hoe kan ik de hoofdremcilinder testen?
Is dat moeilijk te vervangen?
En is dat mogelijk ook de reden van het remverschil?
Bedankt tot zo ver iedereen!
Re: Remproblemen!
Rob GT schreef:Handjes schreef:Typisch AX-probleem: gare achterremcilinders en hoofdremcilinder. Dat je doortrapt zal wel met de hoofdremcilinder te maken hebben.
Hoe kan ik de hoofdremcilinder testen?
Is dat moeilijk te vervangen?
En is dat mogelijk ook de reden van het remverschil?Bedankt tot zo ver iedereen!
hmm, zoals al aangegeven is het euvel van de AX de Hremcilinder en de remcilinders achter.
het vervangen van de Hrc is niet zo moeilijk, kwestie van een paar boutjes bij de pedalen ,en een borgpen op het pedaal, wat leidingwerk en wisselen maar.
ook de Hrc kan je reviseren middels de kups te vervangen, echte ook hier geld, dit kan alleen als de cilinder en de zuigerdelen ONBESCHADIGT zijn.
is dit niet het geval rest alleen vervangen.
de onderdelen zijn niet zo extreem duur, en persoonlijk zou ik geen risico met de remmen nemen, dus gewoon 1 Hrc en 2 remcilinders vervangen, de schoenen ligt schoonschuren en de trommels reinigen en de roestrand eruit schuren.
mocht je deze klus nog nooit hebben gedaan, zou ik iemand erbij zoeken die je kan helpen en er wat meer ervaring mee heeft.
hij is zowiso nodig om te helpen ontluchten.
mvgr wupke:niet hobbyen met remmen .
Oké bedankt!
Re: Remproblemen!
Rob GT schreef:Heb eergisteren een leuk AXje erbij gekocht. (zie links hiernaast, t’is een 1.4 TRS)
Gefeliciflaptaart, als ik het geweten had, was ik effe langsgeweest.
Ik was in Lelystad vandaag, ik zei nog voor de grap tegen mijn bijrijder (ook forumlid) zullen we eens bij Rob op de koffie gaan
Re: Remproblemen!
ZX1.4i schreef:Rob GT schreef:Heb eergisteren een leuk AXje erbij gekocht. (zie links hiernaast, t’is een 1.4 TRS)
Gefeliciflaptaart, als ik het geweten had, was ik effe langsgeweest.
Ik was in Lelystad vandaag, ik zei nog voor de grap tegen mijn bijrijder (ook forumlid) zullen we eens bij Rob op de koffie gaan
He, jammer zeg
Had ik het nou gisteren maar gepost…
Komt goed, volgende keer
Op de remmen na, zijn er verder nog problemen?
Koppakking/koppeling is in orde?
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Jouw AX kan ook nog net een losse remdrukregelaar hebben volgens mij. Als hij er op zit zit hij bij de achteras vlakbij het wiel linksachter. Alle remleiding in de buurt komen hier op samen. Vanaf ergens halverwege ‘91 zijn deze regelaars in de remcilinders achter geintegreerd en is de losse drukregelaar dus vervallen. Bij mij was de remdrukregelaar flink lek op het rubber. Heb hem vervangen door een door onze forumdealer geleverd nieuw exemplaar, daarna remde hij weer recht en ik verloor geen vloeistof meer.
Groet,
L