8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 oktober 2006 04:01 PM
  [ # 106 ]
jebbers schreef:

ik zat ook te denken misschien die fusee. Dat ie nu echt naar de eeuwige jachtvelden is. Dan moet er dus ook een andere draagrm op.

Fuseekogel kan los van de draagarm vervangen worden. Maar persoonlijk verwacht ik eerder een slecht silent bloc in 1 van de triangels.

Meja, eigenlijk zijn alle bewegende punten in de wielophanging wel verdacht. Zelfs zwabberende ADALS kunnen zoiets veroorzaken.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 06 oktober 2006 04:10 PM
  [ # 107 ]

Nu wil het brik ook niet meer starten, lekker hoor. Ga maar eens ff een checklist doorlopen….

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 oktober 2006 12:13 AM
  [ # 108 ]
Abyssion schreef:

Kan ook aan het weer liggen dat hij niet start die van mij start altijd zonder moeite…maar deze week wou hij ook niet starten…ligt volgens mij door de omschakeling van warm naar koud(nat)weer,Bxen houden niet zo van water geloof ik.

Dat noemen we gewoon “slecht onderhoud”. Ik heb nog nooit enig weer-gerelateerd startprobleem gehad met welke BX dan ook, en het is ook absoluut geen typisch BX-verschijnsel oid. Houd je niet alles netjes bij (olie, filters, bougies, verdeler etc.) dan zorgt ie er vroeg of laat voor dat je ‘m aandacht zult moeten geven.

Ok, toegegeven, één keer heb ik een doodgevroren accu gehad na een week niet rijden met zeer strenge vorst, en heeft een kapotte gloeier bij een diesel me parten gespeeld (rookte enorm).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 08 oktober 2006 03:23 AM
  [ # 109 ]

We gaan elkaars auto hier niet afzeiken Evil or Very Mad

Wat Karel (volgens mij) bedoeld te zeggen is dat de meeste BX’en slecht onderhouden zijn omdat het budget bakken zijn.

En dat veelvoorkomend BX kwaaltje is.
(ook de AX loopt lekkerder met droog weer Wink )

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 oktober 2006 04:02 AM
  [ # 110 ]
Simpele Ziel schreef:

We gaan elkaars auto hier niet afzeiken Evil or Very Mad

Zeiken doe je inderdaad maar op de wc…

Wat Karel (volgens mij) bedoeld te zeggen is dat de meeste BX’en slecht onderhouden zijn omdat het budget bakken zijn.
En dat veelvoorkomend BX kwaaltje is.
(ook de AX loopt lekkerder met droog weer Wink )

Zoiets inderdaad. Iets als “algemeen BX kwaaltje” bestempelen terwijl het individueel onderscheidende oorzaken kent is me een beetje al te kort door de bocht. Niet omdat de BX “heilig” is ofzo, maar gewoon omdat je er geen stap verder mee komt. Allergie voor de “het zal wel zo en zo zijn” houding.

Met droog en warm weer loop ikzelf overigens wel veel lekkerder - maar da’s een heel ander verhaal…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 08 oktober 2006 03:05 PM
  [ # 111 ]

Ent och denk ik dat Karel een puntje heeft. Toen ik mijn bx kocht was er ook tijden niks aan gedaan. Hij liep wel maar nadat ik de motor eens een grote beurt had gegeven met nieuwe kabels, rotor en kap en alles wat daarbij hoort startte hij veel beter, liep rustiger en noem maar op.

Jebbers moet gewoon even nagaan hoe lang bepaalde dingen al niet gebeurd zijn…..zijn die goed dan de oorzaak ergens anders zoeken Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 08 oktober 2006 04:06 PM
  [ # 112 ]
Abyssion schreef:

tja wat zal het dan zijn?

Zelfde monteur?  Laughing  Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 08 oktober 2006 04:20 PM
  [ # 113 ]

denk het ook, hier start alles nog prima gelukkig, zelfs de eend! Elke BX hoort onder alle omstandigheden goed te starten, doet ‘ie dat niet dan is er wat fout.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 oktober 2006 07:02 PM
  [ # 114 ]

Sorry, maar wat een gespeculeer en geleuter allemaal!!! Het enige wat werd gesteld is dat ie niet start!! Dan kan er van alles aan de hand zijn (al dan niet onderhoud gerelateerd). Laten we eerst eens wat meer info krijgen voordat we allemaal conclusies gaan trekken.

Nu is de term “brik” die jebbers gebruikt ook niet zo waanzinnig liefkozend gekozen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 08 oktober 2006 08:46 PM
  [ # 115 ]
mpostma schreef:

Het enige wat werd gesteld is dat ie niet start!!

Dan is dus de accu, de startmotor, het contactslot of de bekabeling het probleem….

Of bedoelt Abyssion hier dat ie niet aanslaat?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 08 oktober 2006 08:55 PM
  [ # 116 ]
karel schreef:
mpostma schreef:

Dan is dus de accu, de startmotor, het contactslot of de bekabeling het probleem….

Tis de BX van jebbers waar we het over hebben!

Sja, niet aanslaan, niet starten.. is mij ook niet duidelijk.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 08 oktober 2006 09:09 PM
  [ # 117 ]
mpostma schreef:
karel schreef:
mpostma schreef:

Die startte ook inderdaad niet ja - en het verschil tussen starten en aanslaan is ook “aanzienlijk”. Naja, het is me ook niet duidelijk….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 08 oktober 2006 11:52 PM
  [ # 118 ]
mpostma schreef:
karel schreef:
mpostma schreef:

Tsja, niet aanslaan was/is het probleem. Heb gisteren en vandaag de bougies gechekt en gelijk vervangen (stond toch al in de planning) maar die vonken prima. Daarna nog eens naar de injector gekeken die niet altijd benzine bleek in te spuiten. Benzinepomp functioneert prima dus moest het wel aan de injectie liggen. Vanmiddag toch even de computer uitgelezen en jahoor: code 33! Dus injectiegezeik. Vervolgens de injector van mijn oude injectiehuis erop geplaatst. En de ecu gereset. Toen leek alles weer prima. Maar daarna stopte hij er weer mee. Prut prut prut….uit. Toen ook maar de stappenmotor omgewisseld wat een koteklus is met warme motor (au!) en het injectiehuis er nog op. Nu lijkt ie het wat beter te doen dus ik kijk het ff aan….....

Oh ja, dat brik-verhaal…Als je net je verwarming/blower eindelijke gefixt hebt, een veerpootretour die geknapt was hebt vervangen en denkt, nu alleen dat bochtengebeuren nog en dan is ie weer prima. Dan is het niet zo fijn als ie ineens niet meer werkt….Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 09 oktober 2006 02:14 AM
  [ # 119 ]
jebbers schreef:

Oh ja, dat brik-verhaal…Als je net je verwarming/blower eindelijke gefixt hebt, een veerpootretour die geknapt was hebt vervangen en denkt, nu alleen dat bochtengebeuren nog en dan is ie weer prima. Dan is het niet zo fijn als ie ineens niet meer werkt….Wink

Motiveert slecht inderdaad, ik kan het me goed voorstellen. Ik heb het ook altijd erg “liefkozend” over “dat hok” of “dat wrak”, en dan hoeft er nog niet eens per sé iets kapot te zijn of zo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 09 oktober 2006 02:25 AM
  [ # 120 ]
karel schreef:
jebbers schreef:

Motiveert slecht inderdaad, ik kan het me goed voorstellen. Ik heb het ook altijd erg “liefkozend” over “dat hok” of “dat wrak”, en dan hoeft er nog niet eens per sé iets kapot te zijn of zo.

Hok is inderdaad een veel gehoorde benaming volgens mij ja Wink

Profiel  

8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook