12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 

Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 22 maart 2007 07:52 PM
  [ # 166 ]
easternnl schreef:
mpostma schreef:
jebbers schreef:

eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.

Haha. Nja, die 14 uitlaten zijn vrij dun, dus als ze ergens doorrotten dan kun je erop rekenen dat de rest niet veel beter is. Als je dan ook nog een uitlaat hebt van kwikfit pisbakkenstaal (ofwel bosal) dan is het helemaal snel gebeurd.

Ja, idd
is een kwikfit ding, zou ik nu nooit meer doen daar een uitlaat halen!

Hoeveel km staat er nu op die bx?

eehm 216450 ofzo..

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 07:59 PM
  [ # 167 ]

Oei oei! Mijn deurscharnier zat al een tijdje behoorlijk los vanwege de roest maar nu is hij helemaal afgescheurd! De deur hangt nu dus op half zeven en is eigenlijk niet fatsoenlijk dicht te krijgen. Dat wordt lassen dus! Iemand enig idee wat zoiets ongeveer zou moeten kosten en hoeveel werk het is?

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 maart 2007 08:05 PM
  [ # 168 ]

Een beetje mechanisatie bedrijf bakt dat ding voor een habbekrats vast…..

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 maart 2007 08:12 PM
  [ # 169 ]
jebbers schreef:

Oei oei! Mijn deurscharnier zat al een tijdje behoorlijk los vanwege de roest maar nu is hij helemaal afgescheurd! De deur hangt nu dus op half zeven en is eigenlijk niet fatsoenlijk dicht te krijgen. Dat wordt lassen dus! Iemand enig idee wat zoiets ongeveer zou moeten kosten en hoeveel werk het is?

Foei.. ben je wel een beetje laat mee!! Je wist al lang dat ie eraan zit te komen. Als ie echt losgescheurd is lijkt het mij toch wel wat lastiger om weer netjes vast te bakken. Als ie nog enigszins vast zit is het gewoon een kwestie van rechhouden en dichtbakken.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 08:14 PM
  [ # 170 ]
mpostma schreef:
jebbers schreef:

Foei.. ben je wel een beetje laat mee!! Je wist al lang dat ie eraan zit te komen. Als ie echt losgescheurd is lijkt het mij toch wel wat lastiger om weer netjes vast te bakken. Als ie nog enigszins vast zit is het gewoon een kwestie van rechhouden en dichtbakken.

Tsja, je hebt natuurlijk helemaal gelijk…. Surprisedops: . had wat andere zaken prioriteit gegeven en dacht het nog wel even uit te zingen. Hij is echt los nu, deur hangt helemaal scheef….

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 26 maart 2007 02:16 AM
  [ # 171 ]

Zo heb vanmiddag even wat plaatjes geschoten. Kijk en huiver!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 maart 2007 02:19 AM
  [ # 172 ]

Misschien Mooiman in Roosendaal of van Soest in Bosschenhoofd eens proberen? Sja, tis toch een kwestie van deur rechthouden, paar puntlassen zetten, aankloppen, nog een paar puntlassen achteraan zetten en dan rondom afbakken. Daarna goed de ruimten erachter inspuiten met wax. En het gelaste deel in de zinkspray. Het grootste risico is nu wel dat je deur niet meer lekker afgehangen kan worden.

Succes ermee.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 28 maart 2007 04:28 PM
  [ # 173 ]
mpostma schreef:

Misschien Mooiman in Roosendaal of van Soest in Bosschenhoofd eens proberen? Sja, tis toch een kwestie van deur rechthouden, paar puntlassen zetten, aankloppen, nog een paar puntlassen achteraan zetten en dan rondom afbakken. Daarna goed de ruimten erachter inspuiten met wax. En het gelaste deel in de zinkspray. Het grootste risico is nu wel dat je deur niet meer lekker afgehangen kan worden.

Succes ermee.

Zo, na een rondje bellen gisteren bij Martien Mooijman uitgekomen. Hij zit tegenwoordig overigens in Kruisland met al zijn activiteiten. Hij was de enige die tijd had om het nog dezelfde dag te doen. Ben er heen gereden, heb flink wat koffie gedronken en een tijd gewacht en gepraat want allerlei andere zaken hadden voorrang Wink.Gaf niet want ik had de tijd, de zon scheen etc Uiteindelijk is het provosorisch gelast maar dit was het betere bakwerk volgens Martien, met lassen had het weinig te maken. Nader onderzoek wees trouwens uit dat een heel gedeelte van die stijl verrot is en dat ik dus binnenkort terug moet komen om daar een ander stuk in te laten zetten.  Iemand enig idee wat zoiets over het algemeen kost? Volgens Mooijman bleef het onder de 100 euro..

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 28 maart 2007 04:29 PM
  [ # 174 ]

Re: Mijn enige echte forum BX—>deur opgelapt

hmm op een of andere manier kwam hier een raar bericht….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 maart 2007 04:50 PM
  [ # 175 ]

Uhh, kan hij niet niet doen voor die 100 EUR?

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 28 maart 2007 05:03 PM
  [ # 176 ]
mpostma schreef:

Eeehm wat bedoel je Marten? Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 maart 2007 05:15 PM
  [ # 177 ]
jebbers schreef:
mpostma schreef:

Eeehm wat bedoel je Marten? Wink

Nou, kunnen ze dat bij Mooiman waar je het nu hebt laten doen niet later nog een keer goed vervangen? Heb je nog foto’s van hoe het er nu uitziet?

En hoe beroerd zit het nu vast dat het uitsluitend voor noodreparatie mag doorgaan? Of denk je het er wel weer ff mee uit te kunnen zingen? Mocht je dat van plan zijn, spuit het dan aan de achterkant regelmatig in met roestdrank, want het gaat anders keihard rotten.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 28 maart 2007 05:31 PM
  [ # 178 ]

Nou, het zit behoorlijk beroerd vast kan ik wel stellen. Toen ik de foto’s maakte zakte de deur alweer naar beneden dus het moet echt een keer gedaan worden want zo gaat het niet. Mooijman kan het inderdaad netjes maken maar mijn vraag was of zijn prijs daarvoor redelijk is Wink.

Pics:

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 maart 2007 06:18 PM
  [ # 179 ]

Hehe, ik zit verkeerd te kronkeldenken. 100 EUR klinkt me niet echt als verkeerd in de oren.

FF hardop denken.

Deur eraf.  plaatwerk eruit slijpen. Nieuw plaatwerk uitknippen, meten en erop lassen. Scharnier er weer oplassen. Deur uitrichten en monteren. Daarna nog goed van achteren inspuiten met kokerbalkwax/tectyl (en geregeld herhalen).. overspuiten aan de buitenkant.

En dat binnen dik 2 uur (ervan uitgaande dat je toch wel snel rond de 40/50 eur per uur uitkomt).

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 28 maart 2007 10:09 PM
  [ # 180 ]

Die 100 euro lijkt me niet verkeerd als het dan weer netjes gemaakt is!

Profiel  

12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook