2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
fap filter achteraf monteren
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 31 december 2005 12:21 AM
  [ # 16 ]
blooper1963 schreef:
eviltwin schreef:

‘t is nog iets complexer, Eolys word bij iedere tankbeurt toegevoegd aan de brandstof, het komt uiteindelijk terecht in de roetdeeltjes, hierdoor daalt de verbradningstemperatuur van deze bolletjes. Door om de 400-500 km tijdelijk de uitlaat temperatuur te verhogen, brandt het FaP schoon. Dit noemt men regenereren. je hoort hier niksvan te merken. Het Motormanagement regelt turbo druk, inspuiting,e tc. zodanig dat er geen noemenswaardige verandering van vermogen optreed, je zou wel een wit pluimpjemoeten kunnen zien.

Om het totaal schoon te branden kan je via de compu ook een speciale regeneratie cyclus aansturen, hierbij schijnt het FaP roodgloeiend gestookt te worden.

Lees ook dit draadje voor meer info:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167003


ik heb binnenkort zoals je al kon lezen ook een C5 2.0 HDI-FAP!nu lees ik hier dat er aditief moet toegevoegd worden bij de diesel!! jij zegt bij iedere tankbeurt!! nou is de vraag waar haal je dat Eolys?? en word dat manueel toegevoegd??? ik las hier ook in het instructieboekje dat er eventueel een melding kan verschijnen op het display van de boordcomp.(aditief toevoegen)
word dat product dan niet opgeslaan in een appart reservoirtje???

Eolys zit er bij jouw vanaf de fabriek in, in een apart tankje (5 l.) bij de brandstoftank. De eolys gaat een behoorlijk lange tijd mee, de hoeveelheden die bijgevoegd worden zijn minimaal. Bij de eerste C5’s was dat om de 80.000 km, later 120.000 km. De boordcomputer geeft het zelf aan wanneer het bijgevuld moet worden. Dat mengen met de brandstof doet de auto zelf, daarvoor is bijvoorbeeld de tankdop van een switch voorzien, (om te zien wanneer er getankt wordt).

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 december 2005 11:26 AM
  [ # 17 ]
oldenhage schreef:
blooper1963 schreef:
eviltwin schreef:

‘t is nog iets complexer, Eolys word bij iedere tankbeurt toegevoegd aan de brandstof, het komt uiteindelijk terecht in de roetdeeltjes, hierdoor daalt de verbradningstemperatuur van deze bolletjes. Door om de 400-500 km tijdelijk de uitlaat temperatuur te verhogen, brandt het FaP schoon. Dit noemt men regenereren. je hoort hier niksvan te merken. Het Motormanagement regelt turbo druk, inspuiting,e tc. zodanig dat er geen noemenswaardige verandering van vermogen optreed, je zou wel een wit pluimpjemoeten kunnen zien.

Om het totaal schoon te branden kan je via de compu ook een speciale regeneratie cyclus aansturen, hierbij schijnt het FaP roodgloeiend gestookt te worden.

Lees ook dit draadje voor meer info:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167003


ik heb binnenkort zoals je al kon lezen ook een C5 2.0 HDI-FAP!nu lees ik hier dat er aditief moet toegevoegd worden bij de diesel!! jij zegt bij iedere tankbeurt!! nou is de vraag waar haal je dat Eolys?? en word dat manueel toegevoegd??? ik las hier ook in het instructieboekje dat er eventueel een melding kan verschijnen op het display van de boordcomp.(aditief toevoegen)
word dat product dan niet opgeslaan in een appart reservoirtje???

Eolys zit er bij jouw vanaf de fabriek in, in een apart tankje (5 l.) bij de brandstoftank. De eolys gaat een behoorlijk lange tijd mee, de hoeveelheden die bijgevoegd worden zijn minimaal. Bij de eerste C5’s was dat om de 80.000 km, later 120.000 km. De boordcomputer geeft het zelf aan wanneer het bijgevuld moet worden. Dat mengen met de brandstof doet de auto zelf, daarvoor is bijvoorbeeld de tankdop van een switch voorzien, (om te zien wanneer er getankt wordt).


ohw!!! zeer handige uitleg ,weet ik nou tenminste hoe dit werkt!! bedankt oldenhage,want dit wist mijn dealer mij nog niet te vertellen!! mss bij de aflevering,bij mijn picasso destijds heb ik ook ongeveer 3 kwart uur uitleg gekregen!!!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook