Ds23man schreef:karel schreef:Thijsvandebles schreef:Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)
Diesel kan best fikken, als je bijv. een lekke verstuiverretour hebt en het over je pompsnaar heen drupt. Ik heb zo “seconds from disaster” gezeten met mijn diesel toen me dat overkwam. Gelukkig was het érg koud buiten dus was de boel zo afgekoeld, en stopte ik nog net op tijd voor de pompsnaar echt vlam vatte.
Lekkende verstuiverleidingen zijn brandoorzaak nummer 1 in de scheepvaart!
GRG
Verstuiverleiding is inderdaad nóg erger want dan vernevelt het ook. Op een verstuiverretour staat geen druk. Het kan er wel aardig hard uit pissen omdat deze is verbonden met de retourslang van de pomp. En die levert wel een aardige slok op z’n retourleiding.
Ich bin ein Breaker
heb ik ook wel eens gehad met mijn @#$%escort@#
Ja, maar zelf in de fik steken telt niet
Achteraf denk ik dat ‘t nog wel mee is gevallen met brandgevaar. De laatste 2 tanks heb ik namelijk onder de 1 op 10 gereden, normaal doe ik 1 op 12. Ik vermoed dus dat ‘t al langer heeft staan lekken, maar verdampt of verwaaid is
Ds23man schreef:
Lekkende verstuiverleidingen zijn brandoorzaak nummer 1 in de scheepvaart!
GRG
Ik noem grote Citroen’s (met name de CX break) wel eens een ‘boot’....Maar scheepvaart is toch echt wat anders…
Groeten Thijs: Die rustig een sigaretje in een emmer diesel gooit, maar met benzine er niet eens één opsteekt
Test
Harm schreef:heb ik ook wel eens gehad met mijn @#$%escort@#
Ja, maar zelf in de fik steken telt niet
Achteraf denk ik dat ‘t nog wel mee is gevallen met brandgevaar. De laatste 2 tanks heb ik namelijk onder de 1 op 10 gereden, normaal doe ik 1 op 12. Ik vermoed dus dat ‘t al langer heeft staan lekken, maar verdampt of verwaaid is
af en toe was ik dat wel van plan
Harm schreef:heb ik ook wel eens gehad met mijn @#$%escort@#
Ja, maar zelf in de fik steken telt niet
Achteraf denk ik dat ‘t nog wel mee is gevallen met brandgevaar. De laatste 2 tanks heb ik namelijk onder de 1 op 10 gereden, normaal doe ik 1 op 12. Ik vermoed dus dat ‘t al langer heeft staan lekken, maar verdampt of verwaaid is
Dan moet je van die gele of bruinige plekken kunnen zien.
Ich bin ein Breaker
Hm,m zou dit ook het probleem dan zijn bij de onzuinigheid van de 205 van mijn ma die met gemak 1:14/1:15 zou moeten halen?
(Die 205 rijdt nu ongeveer 1:10, ofzo)
Maar nee dat is het probleem niet, waarschijnlijk ligt het dus aan het injectiehuis (stappenmotor durf ik niet glashard te zeggen).
Euhm, dus alweer een wijze les voor BX-rijders:
Check na elke rit ff de slangetjes.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Thijsvandebles schreef:Groeten Thijs: Die rustig een sigaretje in een emmer diesel gooit, maar met benzine er niet eens één opsteekt
Heb eens een brand geblusd met een emmer diesel…...
was de bedoeling een mooie (tja, was 15) steekvlam te maken.
.. moet je er kunstmest bij doen, en nog een beetje rommelen. wel eerst even een brandwondenziekenhuis inseinen of alvast een kist uitkiezen..
sorry, doe maar niet
diesel brand niet als vloeistof, benzine trouwens ook niet. het zijn de dampen en het mengsel.
de combinatie diesel en kunstmest is een klassieker voor bommen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Dat bedoel ik. Damp van benzine is zeer vluchtig, en met een simpel vonkje te onsteken.
Diesel moet eerst vernevelt worden, en (het liefst) onder druk gebracht worden, bij een bepaalde minimale temperatuur, voor dat dat wil branden.
Nu wil hte met een plantenspuit heel goed hoor. Aansteker erbij. Maar een lekkage, of een emmer diesel is niet gevaarlijk.
Wie heeft er in godsnaam een emmer diesel in de schuur staan? Dat spul hoort in de tank, is al duur genoeg…
Test
hel1 schreef:.. moet je er kunstmest bij doen, en nog een beetje rommelen. wel eerst even een brandwondenziekenhuis inseinen of alvast een kist uitkiezen..
sorry, doe maar niet
diesel brand niet als vloeistof, benzine trouwens ook niet. het zijn de dampen en het mengsel.
de combinatie diesel en kunstmest is een klassieker voor bommen
Juist, alleen staat benzine van zichzelf al vrolijk te dampen, en heeft diesel wat hulp nodig
Test
Thijsvandebles schreef:
Wie heeft er in godsnaam een emmer diesel in de schuur staan? Dat spul hoort in de tank, is al duur genoeg…
Ik was vijftien. Denk dat het toen toch gauw voor een guldentje of vijf was.
En waar die jongen dat vandaan haalde? Geen idee, maar ik begreep dat zij wel vaker vreemd spul hadden staan.
Oh het was VROEGAH!! Ja vroegah toen had ik benzine in de plantenspuit, (dat krijg je je nu niet meer in je hoofd, met deze prijzen), met zon klein soldeerbrandertje eraan geklemd (waakvlam). Lache joh, ja bent een jaar of 12, en je wilt wat.
Heb trouwens nog 200 grams blikjes met zwavel, magnesiumpoeder enz. staan. Zal eens een leuke bom maken voor over een paar dagen
Test
Thijsvandebles schreef:Oh het was VROEGAH!! Ja vroegah toen had ik benzine in de plantenspuit, met zon klein soldeerbrandertje eraan geklemd (waakvlam). Lache joh, ja bent een jaar of 12, en je wilt wat.
Heb trouwens nog 200 grams blikjes met zwavel, magnesiumpoeder enz. staan. Zal eens een leuke bom maken voor over een paar dagen
een ballenpomp met aanstekergas geeft ook een mooi effekt, maar we raken off topic
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ja, wel off-topic, maar wel héél erg leuk. (Nog meer mensen leuke iedeeen voor oud en nieuw? Ik heb een melkbus staan met een bougie erin. Bobine eraan, accu en een knopje>>Karbit schieten )
Test
Thijsvandebles schreef:Ja, wel off-topic, maar wel héél erg leuk. (Nog meer mensen leuke iedeeen voor oud en nieuw? Ik heb een melkbus staan met een bougie erin. Bobine eraan, accu en een knopje>>Karbit schieten )
nog meer off topic: ik heb wel eens met mijn broertje het perket aangestoken met pure alcohol. was een weddenschap. we wilden weten of je dat achteraf zou kunnen zien, nee dus!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar