Goedemiddag,
Welke bougie’s horen er eigenlijk echt in de CX 25 GTi (serie 1)?
In de vraagbaak staat dat het de Champion nogwat zijn, maar heb ergens op dit forum gelezen dat deze minder goed zijn dan die toen werden aangeraden.
Maar helaas, kan het topic niet meer vinden waarin dit werd gezegd.
Dus vandaar mijn vraag.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Re: Bougie’s
CX-power schreef:Goedemiddag,
Welke bougie’s horen er eigenlijk echt in de CX 25 GTi (serie 1)?
In de vraagbaak staat dat het de Champion nogwat zijn, maar heb ergens op dit forum gelezen dat deze minder goed zijn dan die toen werden aangeraden.
Maar helaas, kan het topic niet meer vinden waarin dit werd gezegd.
Dus vandaar mijn vraag.
ik heb in zoeken even bougie getypt, en ik vond deze post ...
CP dus..
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2005 23:11 Onderwerp:
Reageer met quote
ik heb mijn GTI Turbo serie 1 iets van een 0.10 bar meer turbo druk gegeven door een moerplaatje van 3 mm onder het schoteltje dat de veer van de wastegate vasthoud te steken.
meer kanje hier niet ondersteken omdat anders die pin waar de schotel mee vast zit niet lang genoeg meer is een zekere bevestiging te garanderen.
een dikkere schotel laten draaien is hier ook een goede oplossing voor.
er is op de turbo druk meter duidelijk meer turbodruk en ik merk het verschil vooral in meer koppel , echt resultaten op papier heb ik hier niet van.
ook heb ik NGK B9HVX bougies gemonteerd om dat die een lagere warmte graad hebben en een krachtige betrouwbare vonk geven.verder durf ik niet gaan zonder zeker te weten of de betrouwbaarheid en levensduur van de motor hier niet onder lijdt.
Greetz
TRX
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: Bougie’s
kreazyV8wuppo schreef:
ik heb in zoeken even bougie getypt, en ik vond deze post ...
CP dus..BerichtGeplaatst: 06 Feb 2005 23:11 Onderwerp:
Reageer met quote
ik heb mijn GTI Turbo serie 1 iets van een 0.10 bar meer turbo druk gegeven door een moerplaatje van 3 mm onder het schoteltje dat de veer van de wastegate vasthoud te steken.
meer kanje hier niet ondersteken omdat anders die pin waar de schotel mee vast zit niet lang genoeg meer is een zekere bevestiging te garanderen.
een dikkere schotel laten draaien is hier ook een goede oplossing voor.
er is op de turbo druk meter duidelijk meer turbodruk en ik merk het verschil vooral in meer koppel , echt resultaten op papier heb ik hier niet van.
ook heb ik NGK B9HVX bougies gemonteerd om dat die een lagere warmte graad hebben en een krachtige betrouwbare vonk geven.verder durf ik niet gaan zonder zeker te weten of de betrouwbaarheid en levensduur van de motor hier niet onder lijdt.
Greetz
TRX
mvgr wupke
Dat heb ik geschreven
Maar ik zou die NGK B9HVX niet een een atmosferische GTi draaien, daarvoor zijn ze te"koud”.
Wat er nu juist in zo’n 25GTi moet of best inzit weet ik niet .
Maar ik zal het even opzoeken.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Hmm, @ wupke: ik kon et niet vinden, naja, had ook niet alles doorzocht.
En ik dacht al dat ze niet in de ongeblazen 25 GTi pasten.
Ik kreeg net te horen dat er het beste Eyquem 755 SX of een vergelijkbare NGK in kunnen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.