Sinds korte tijd heb ik met mijn XM last van de volgende zaken:
-voorkant zakt in ‘s-nachts, achter soms niet, soms half en heeel soms helemaal
- als ik in een geparkeerde en in neutrale stand verkerende (lopende motor of niet) mensen of bagage achterin laad dan zakt de auto bijna helemaal in om na een 30 sec. pas weer op rijhoogte te zijn. Hierna is er niks aan de hand en kan er gewoon gereden worden.
Naar aanleiding van het instructieboekje heb ik, omdat lampje met een uitroepteken en het woord STOP verscheen in t dashboard (niet continue maar wel vrijwel dagelijks) de LHM getest (in de hoogste stand). Dit was ok.
Wát zou t kunnen zijn? Ik woon in Spanje en dan is t beter om aan de garage uit te leggen wat er mis zou kunnen zijn dan dat ze op de Spaanse tour de halve auto demonteren…
Graag jullie reactie.
Oh ja, remmen doet ie ook minder direct, net alsof ie niet meteen druk opbouwt…
Wessel.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou eens beginnen met doorspoelen van het systeem. Neem dit topic maar eens door >>> Klik! .
Hiermee kan je zelf aan de slag, ik verwacht dat een garage die niet bekend is met het systeem een godsvermogen zal vragen.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Re: PROBLEMEN MET DE HYDRAULIEK, wie helpt me?
wesselwiersma schreef:Sinds korte tijd heb ik met mijn XM last van de volgende zaken:
-voorkant zakt in ‘s-nachts, achter soms niet, soms half en heeel soms helemaal
- als ik in een geparkeerde en in neutrale stand verkerende (lopende motor of niet) mensen of bagage achterin laad dan zakt de auto bijna helemaal in om na een 30 sec. pas weer op rijhoogte te zijn. Hierna is er niks aan de hand en kan er gewoon gereden worden.Naar aanleiding van het instructieboekje heb ik, omdat lampje met een uitroepteken en het woord STOP verscheen in t dashboard (niet continue maar wel vrijwel dagelijks) de LHM getest (in de hoogste stand). Dit was ok.
Wát zou t kunnen zijn? Ik woon in Spanje en dan is t beter om aan de garage uit te leggen wat er mis zou kunnen zijn dan dat ze op de Spaanse tour de halve auto demonteren…
Graag jullie reactie.
Oh ja, remmen doet ie ook minder direct, net alsof ie niet meteen druk opbouwt…
Wessel.
Het lijkt wel alsof hij ergens veel druk verliest, doorspoelen zou dan moeten helpen anders zit er ergens een flinke interne lekkage…....Stuurhuis, remservo, veerpoten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is de voorraad bol al gecontroleerd / vervangen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is goed mogelijk dat je verdeelblok het heeft begeven en dat hierdoor ook de werking wordt verstoord. De verdeelblok verdeeld de druk over het systeem. Deze geeft druk aan je vering en aan je remmen. Als het klopt dat je remmen het niet goed doen kan het ook hieraan liggen. Gewoon vervangen zou ik zeggen. Kost rond de 120 euro in Belgie
Als leek wordt me dit toch echt te ingewikkeld. Is er iemand die een Spaanse Citroen club of iets dergelijks kent, die me weer zou kunnen verwijzen naar een goede garage???
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wesselwiersma schreef:Als leek wordt me dit toch echt te ingewikkeld. Is er iemand die een Spaanse Citroen club of iets dergelijks kent, die me weer zou kunnen verwijzen naar een goede garage???
¡Ola!
d’r is een Xsara picasso club op yahoo
http://es.groups.yahoo.com/group/clubpicasso/
ff aanmelden en je vraag neerplanten…