Gisteren zagen we het bij mijn bx (1.6) allemaal gele mosterd-achtige troep aan en in de olie vuldop.
Vandaag zijn de we de bx van mijn broer aan het controleren en wat schetst onze verbazing…..exact hetzelfde
Allebei een 1.6 motor en ik weiger te geloven dat we allebei tegelijkertijd een lekke koppakking hebben dat zou wel heel toevallig zijn. Nu doen we veel samen maar dit zijn van die dingen waarvan ik zeg….liever niet.
Aan de kvs is niets te zien, geen olie troep in de radiateur. Wel rijden we allebei enkel relatief korte afstandjes. Lijkt erop dat niet alle vocht of iets dergelijks mee verbrand word? beiden geen last van roken uit de uitlaat, of oliepeilen die ineens verdacht laag staan. Wie heeft een idee?
de mijne heeft nu 170k gelopen, de andere 230k (maar dat is niet zeker, ligt waarschijnlijk een andere motor in)
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Re: sludge…of zoiets
marx-7 schreef:Gisteren zagen we het bij mijn bx (1.6) allemaal gele mosterd-achtige troep aan en in de olie vuldop.
Vandaag zijn de we de bx van mijn broer aan het controleren en wat schetst onze verbazing…..exact hetzelfde
Allebei een 1.6 motor en ik weiger te geloven dat we allebei tegelijkertijd een lekke koppakking hebben dat zou wel heel toevallig zijn. Nu doen we veel samen maar dit zijn van die dingen waarvan ik zeg….liever niet.
Aan de kvs is niets te zien, geen olie troep in de radiateur. Wel rijden we allebei enkel relatief korte afstandjes. Lijkt erop dat niet alle vocht of iets dergelijks mee verbrand word? beiden geen last van roken uit de uitlaat, of oliepeilen die ineens verdacht laag staan. Wie heeft een idee?
de mijne heeft nu 170k gelopen, de andere 230k (maar dat is niet zeker, ligt waarschijnlijk een andere motor in)
Vaste prik in de winter bij deze motoren. De carterventilatie wordt gewoon niet warm genoeg in de winter waardoor water dat door verbranding bij de olie komt niet genoeg verdampt. Gewoon de mayo weghalen, schoonmaken en wat minder korte ritjes maken. Met LPG (waarbij meer water vrijkomt bij de verbranding) is het nog erger.
Niks koppakking dus.
Klopt, de 16 TZi van mijn zus heeft dat ook, en ode oude 16 TZi van mijn moeder ook.
Test
dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
EvelienBX schreef:dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
Dat klinkt nogal pissed off
Ik heb altijd geleerd dat ‘k m’n auto juist bemoedigend toe moet spreken om nog kans te maken
Ik geef mijn auto ook even een bemoedigend aaitje na een goede prestatie hoor.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Maar sludge hebben volgens mij alle benzine BXen wel last van hoor! Af en toe schoonmaken en wat meer lange stukken rijden helpt!
Ik had met de 1360cc nooit sludge. (Heette de gitarist van Guns&Roses; ook niet zo??...Of was dat Slash?!...) Voor zover ik heb gezien hebben zowel de 1580cc als de 1905cc hier last van. Al heb ik het idee dat het vaker bij 1580cc’tjes voorkomt. Is de carterventilatie anders dan bij de 1905cc jongens?
Test
deur63 schreef:EvelienBX schreef:dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
tsss, vrouwen
héhé! ik concentreer juist altijd alles weer heel aan mijn karretje, en dat gaat heeeel positief!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
EvelienBX schreef:dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
Ja dat klinkt weinig respectvol…Doe eens lief tegen je BX…Doet ie ook lief terug
Test
hel1 schreef:deur63 schreef:EvelienBX schreef:dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
tsss, vrouwen
héhé! ik concentreer juist altijd alles weer heel aan mijn karretje, en dat gaat heeeel positief!
Sorry ops:
Maar wanneer ik het woord “krot” zie denk ik meteen aan andere merken.. “Krot” en “BX” gaan niet samen in een zin.
deur63 schreef:
Sorry ops:
Maar wanneer ik het woord “krot” zie denk ik meteen aan andere merken.. “Krot” en “BX” gaan niet samen in een zin.
nou, je ziet soms afgeragde vuilnisbakken rondrijden…..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
deur63 schreef:“Krot” en “BX” gaan niet samen in een zin.
dan maken we er 2 zinnen van:
“Ik heb een BX. Die auto is een krot.”
Kijk, dat gaat wel
mpostma schreef:EvelienBX schreef:dat oude krot van mij heeft het ook.. zag ik gisteren
Dat klinkt nogal pissed off
mwa… valt mee hoor, ben blij met me bxje hoor