Yuan met de pet: Citroën C4 Sedan
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 30 december 2005 12:19 AM

Citroën zal in China een sedanversie van de C4 op de markt brengen. Daar hebben ze het niet zo op een tochtige achterklep die een auto optisch kleiner doet lijken. En omdat de sedan carrosserievorm voor fabrikanten goedkoper te produceren is dan een 5-deurs model, spelen veel fabrikanten hier zonder al te veel problemen op in. Zo heeft Peugeot inmiddels haar 206 en 307 Sedan klaar, was er van de vorige generatie Opel Corsa een sedanuitvoering (die in China als Buick Sail werd verkocht) en bouwt Ford in China uitsluitend de 4-deurs Focus.
Dat er een sedanversie van de C4 aan zat te komen, was al bekend. Bij sommige auto’s denk je, na het horen van dergelijk nieuws: ‘hmm, kan best mooi worden’. Maar soms denk je: ai, ai, ai, waar moet dat toe leiden?’. De C4 valt heel duidelijk in de laatste categorie, al is het alleen maar omdat Citroën geen sedanmerk is. Ja, auto’s, zonder grote achterklep, dat wel (zoals de C6 en de CX), maar voor een échte sedan moeten we teruggaan naar 1961, toen de Ami 6, in de volksmond al snel ‘Jan met de pet’ genoemd, werd geïntroduceerd. De grote, aparte kofferbak geeft de C4 zeker meer volume. In dit opzicht kan hij de concurrentie met de Volkswagen Jetta goed aan. En tot op zekere hoogte zou het ook een Audi kunnen zijn. Maar Europese Citroën fans knopen de dealers vast op aan een hoge boom als ze deze creatie in hun showroom durven te zetten. Met de C5 hebben zij al meer dan genoeg te verduren gekregen.
bron: autointernational.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook