2 van de 2
 < Vorige 1 2

BX tzd turbo Restaureren (was opgehaald…..)
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 30 januari 2006 11:07 PM
  [ # 16 ]

Heb je inmiddels al een tellerblok voor de TZD Turbo?

groet,
Marcel N

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2006 08:13 PM
  [ # 17 ]

Nee, helaas nog niet, het gaat vooral om de toerenteller die kaduuk is…

als je iets weet/hebt dan hoor ik het graag

Emiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 31 januari 2006 08:15 PM
  [ # 18 ]
BX19trs schreef:

Nee, helaas nog niet, het gaat vooral om de toerenteller die kaduuk is…

als je iets weet/hebt dan hoor ik het graag

Emiel

Weet je zeker dat ie wel een goed signaal krijgt? Die BDP sensoren gaan ook vaak kapot. De stekker zit voor/naast de accu bij het schutbord en je kan daar de sensor doormeten. Op de 2 signaaldraden kun je ong. 70 ohm meten als ie goed is.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2006 08:37 PM
  [ # 19 ]

Mpostma schreef:
Weet je zeker dat ie wel een goed signaal krijgt? Die BDP sensoren gaan ook vaak kapot. De stekker zit voor/naast de accu bij het schutbord en je kan daar de sensor doormeten. Op de 2 signaaldraden kun je ong. 70 ohm meten als ie goed is.

hej, ik schaam me ervoor dat ik hem nog niet heb doorgemeten…
Ik heb op mijn werk een fluke 123 ik zal hem daarmee zaterdag controleren en kijken of ik een uitdraai kan krijgen van het resultaat (digitaal scoopbeeld)

Dan horen jullie het nog wel even

tnx marten

Emiel

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 31 januari 2006 11:11 PM
  [ # 20 ]
BX19trs schreef:

Mpostma schreef:

hej, ik schaam me ervoor dat ik hem nog niet heb doorgemeten…
Ik heb op mijn werk een fluke 123 ik zal hem daarmee zaterdag controleren en kijken of ik een uitdraai kan krijgen van het resultaat (digitaal scoopbeeld)

Dan horen jullie het nog wel even

tnx marten

Emiel

Hey Emiel,
Mocht je BDP-sensor goed zijn, dan heb ik inderdaad nog een toerenteller liggen voor de diesel.
Ik heb eventueel dan ook het complete klokkengebeuren voor een TZD Turbo, maar dan met een km-stand van 350000km.

groet,
Marcel N

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2006 11:23 PM
  [ # 21 ]

Ga ik er eventueel 65.000 km op vooruit!!!! Very Happy Very Happy

Emiel

Profiel  

mike
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

Gepost: 01 februari 2006 10:52 AM
  [ # 22 ]

A stijl bekleding en een stuurtje heb ik nog wel voor je

Ajeto!!!

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 04 maart 2006 05:57 PM
  [ # 23 ]

Hallo, vandaag toch maar aan het restaureren geslagen, helaas was ik het fototoestel vergeten en beschrijf het maar woordelijk.
Linksachterin mijn kofferbak was een groot gat gerot bij de ophangbeugel van de uitlaat, niet alleen dat stuk was weg maar ook boven het bumpersteuntje zat een gat van 10 vierkante cm.
Dus lassen en repareren!

De binnenbekleding linksachter heb ik verwijderd, zowel het opbergvakje linksachter als de plastic kap tussen de achterlichten in de kofferbak, de bedrading heb ik omhooggehangen met een tie-wrap.
Daarna maar de achterbumper verwijderd dit is een eitje, 3 torx-boutjes bovenop de bumper, waarvan twee onder de achterlichtunits (die moeten er even uit), en twee onder de bumper dit waren er voorheen drie, echter de middelste word vaak weggelaten i.v.m. de trekhaak.
De achterbumper kon nu naar achteren geschoven worden en verwijderd worden, nu kon ik de schade goed zien.
De achterdemper ook nog verwijderd, dit geeft meer ruimte bij de kofferbakbodem.

Nu ligt het te lassen gedeelte open en bloot, ik heb met een flex al het rotte plaatwerk verwijdert en er ontstond een best groot gapend gat!
rond de open gaten heb ik het plaatwerk kaalgeschuurd, dit om het lassen makkelijker te maken (hechten).
Het was een kwestie van plaatjes staal op maat knippen met de blikschaar, er moesten drie plaatjes in, een op de zijkant voor de uitlaatssteun, een aan de onderkant en een aan de achterkant.
Eerst heb ik de achterkant en de zijkant erin gelast, daarna de onderkant, dit lijkt makkelijk maar ben toch wel 1,5 uur aan het lassen, hameren en passen geweest.

Nadat alle plaatjes netjes aansloten op de carosserie heb ik een nieuw uitlaatsteuntje gemaakt van een m8 draadeind, deze heb ik vastgelast.
Daarna alle naden en kieren in de carosseriekit gesmeerd en zowel van binnen als van buiten in de undercoating/tectyl gespoten.

Als klap op de vuurpijl heb ik mijn sebring einddemper onder de tzd turbo gehangen en nadat ik de bumper erop gezet had netjes afgemeten en afgesteld in de bumperopening.

Een leuk klusje, met veel zweet enzo.. maar blij dat ik het heb gedaan, het kost even tijd en moeite maar dan word het helemaal weer mooi en roestvrij!

Emiel

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 05 maart 2006 06:57 PM
  [ # 24 ]

Mooi werk Emiel. Ik moet de BX cannes libre van mijn zwager ook nog behandelen op dit punt. OOk een gapend gat in de kofferbak. Moet binnenkort even, want de APK is bijna op…

Test

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 05 maart 2006 09:24 PM
  [ # 25 ]

Ik ben altijd bereid om je te helpen, Noordwolde is in de buurt!

Emiel

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 05 maart 2006 10:51 PM
  [ # 26 ]
BX19trs schreef:

Ik ben altijd bereid om je te helpen, Noordwolde is in de buurt!

Emiel

Heb jij op je sleutelplek ook een lasapparaat?? (mig natuurlijk) Dat is wat er bij mij nog ontbreekt….

Test

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook