13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
BX >> klassieker in wording?
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 augustus 2007 12:20 AM
  [ # 181 ]
Arjan Verkade schreef:

de paar die er stonden waren vaak half verbouwd

Mijn (ex) GTi stond er anders wel te pronken hoor Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 12:21 AM
  [ # 182 ]
PrutsyLJ schreef:
Arjan Verkade schreef:

de paar die er stonden waren vaak half verbouwd

Mijn (ex) GTi stond er anders wel te pronken hoor Cool

Dan was jij er vast op zaterdag Wink
Ik was er zondag Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 augustus 2007 12:23 AM
  [ # 183 ]

You got me there Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 augustus 2007 01:14 AM
  [ # 184 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vond het aantal BXen op CitroMobile eigenlijk maar tegenvallen.
Groot deel wat er stond is van aantal vaste mensen van de BX Club.

Bijzondere BXen zag ik al helemaal niet, muv van aantal Digits

Zelfs een orginele GTi zag ik amper, de paar die er stonden waren vaak half verbouwd Sad
16v was wel weer ruim aanwezig Smile

Precies, dat is ook ongeveer mijn punt. Vorig jaar (2006) stonden er 2 BX-en, allebei wit, die veel bekijks trokken en dat waren:
1. een nagenoeg puntgave type 1 BX nix
2. een puntgave en smetvrije type 2 BX nix

Allebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 01:29 AM
  [ # 185 ]
karel schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik vond het aantal BXen op CitroMobile eigenlijk maar tegenvallen.
Groot deel wat er stond is van aantal vaste mensen van de BX Club.

Bijzondere BXen zag ik al helemaal niet, muv van aantal Digits

Zelfs een orginele GTi zag ik amper, de paar die er stonden waren vaak half verbouwd Sad
16v was wel weer ruim aanwezig Smile

Precies, dat is ook ongeveer mijn punt. Vorig jaar (2006) stonden er 2 BX-en, allebei wit, die veel bekijks trokken en dat waren:
1. een nagenoeg puntgave type 1 BX nix
2. een puntgave en smetvrije type 2 BX nix

Allebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.

Ligt er een beetje aan waar je liefhebber van ben Wink
Ik vind het leuk om te zien, maar ga daarna weer verder Surprisedops:

Ik heb zelf meer wat luxe topmodellen, maar dat geld voor elke serie van Citroën eigenlijk Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 augustus 2007 01:30 AM
  [ # 186 ]
karel schreef:

Allebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.

Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering. In wezen vind ik een kale type 1 CX 20 “crisis” minstens zo fraai als een volledig uitgedoste CX GTI Turbo 2. Daarentegen vind ik die laatste wel begeerlijker.

Een Leader uitvoering was begin jaren 90 behoorlijk afgezaagd. Je zag behoorlijk vaak een Leader als het een BX was. Net als dat je later kreeg met de Cannes of de Deauville. Over een jaartje of 5 staan “we’ ook net zo te kwijlen als we een ongerepte Cannes zien die zo ongerept is dat zelfs alle ventielklepjes nog op de witte wieldoppen zitten.

Apart. De 1400 zijn het meest verkocht, maar ze worden ook het snelst afgedankt.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 augustus 2007 01:41 AM
  [ # 187 ]

Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering.

Ben ik met je eens.
Als de BX over een aantal jaren dezelfde status heeft gekregen als nu bijvoorbeeld de GS, dan zullen de topstukken, die BX-en zijn die in originele staat verkeren. Dat zullen er niet zo veel zijn vrees ik.

Jeroen

Profiel  
 
Arogat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 04 augustus 2007 01:58 PM
  [ # 188 ]
witte instapmodel BX schreef:
toniclight schreef:

Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering.

Dat denk ik ook!
Ik doe al dik 10 jaar aan BX-en: nou, in het offline-tijdperk 1997 pieste er nog geen hond tegenaan. En nu zie ik hier allemaal enthousiastelingen helemaal wild worden van een mooie type 1 Very Happy  

Natuurlijk zijn de dure uitvoeringen op het moment aantrekkelijk(er), maar op den duur denk ik dat de instappers het zeldzaamst worden. Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier Sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 augustus 2007 03:28 PM
  [ # 189 ]
Arogat schreef:

Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier Sad

Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2007 04:23 PM
  [ # 190 ]
mpostma schreef:
Arogat schreef:

Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier Sad

Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.

Van de GS X3 zijn er toch maar 5 of 6 in NL?

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 04 augustus 2007 05:54 PM
  [ # 191 ]
mpostma schreef:

Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.

Die is inderdaad vrij zeldzaam omdat de GS Spécial pas in 1979 geintroduceerd werd Wink

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 augustus 2007 08:06 PM
  [ # 192 ]
DIEHARD schreef:
mpostma schreef:

Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.

Die is inderdaad vrij zeldzaam omdat de GS Spécial pas in 1979 geintroduceerd werd Wink

Oeps.. Ik bedoelde de Confort.  Surprisedops:

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 29 april 2008 12:34 AM
  [ # 193 ]

Even voortbordurend hierop : als ik in mijn XM rijd heb ik vaak wel het gevoel dat ik in een klassieker zit, maar in de BX heb ik dat nooit. huh Dan rijd ik voor mijn gevoel gewoon in een grappig oud hok. Mijn XM is weliswaar 2 jaar ouder dan de BX, maar daar ligt het niet aan, vermoed ik.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 april 2008 02:20 AM
  [ # 194 ]

Gewoon, ja. Wordt ie wel Cool

Kijk maar over een jaar of 10 Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 29 april 2008 02:43 AM
  [ # 195 ]

De BX wordt zeker weten een klassieker. Voor veel mensen is hij dat al.
Een keurig onderhouden of gerestaureerde type 1 is wat mij betrefd al een regelrechte oldtimer.

ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een 19TRD uit 1985, dat is ook zeker een klassieke wagen. Nu nog met een hoop roest…..

Test

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook