Arjan Verkade schreef:de paar die er stonden waren vaak half verbouwd
Mijn (ex) GTi stond er anders wel te pronken hoor
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PrutsyLJ schreef:Arjan Verkade schreef:de paar die er stonden waren vaak half verbouwd
Mijn (ex) GTi stond er anders wel te pronken hoor
Dan was jij er vast op zaterdag
Ik was er zondag
You got me there
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Arjan Verkade schreef:Ik vond het aantal BXen op CitroMobile eigenlijk maar tegenvallen.
Groot deel wat er stond is van aantal vaste mensen van de BX Club.Bijzondere BXen zag ik al helemaal niet, muv van aantal Digits
Zelfs een orginele GTi zag ik amper, de paar die er stonden waren vaak half verbouwd
16v was wel weer ruim aanwezig
Precies, dat is ook ongeveer mijn punt. Vorig jaar (2006) stonden er 2 BX-en, allebei wit, die veel bekijks trokken en dat waren:
1. een nagenoeg puntgave type 1 BX nix
2. een puntgave en smetvrije type 2 BX nix
Allebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:Arjan Verkade schreef:Ik vond het aantal BXen op CitroMobile eigenlijk maar tegenvallen.
Groot deel wat er stond is van aantal vaste mensen van de BX Club.Bijzondere BXen zag ik al helemaal niet, muv van aantal Digits
Zelfs een orginele GTi zag ik amper, de paar die er stonden waren vaak half verbouwd
16v was wel weer ruim aanwezigPrecies, dat is ook ongeveer mijn punt. Vorig jaar (2006) stonden er 2 BX-en, allebei wit, die veel bekijks trokken en dat waren:
1. een nagenoeg puntgave type 1 BX nix
2. een puntgave en smetvrije type 2 BX nixAllebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.
Ligt er een beetje aan waar je liefhebber van ben
Ik vind het leuk om te zien, maar ga daarna weer verder ops:
Ik heb zelf meer wat luxe topmodellen, maar dat geld voor elke serie van Citroën eigenlijk
karel schreef:
Allebei 1400’tjes, allebei zo schaars en ongerept dat je er even naar blijft kijken - en ik was niet de enige.
Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering. In wezen vind ik een kale type 1 CX 20 “crisis” minstens zo fraai als een volledig uitgedoste CX GTI Turbo 2. Daarentegen vind ik die laatste wel begeerlijker.
Een Leader uitvoering was begin jaren 90 behoorlijk afgezaagd. Je zag behoorlijk vaak een Leader als het een BX was. Net als dat je later kreeg met de Cannes of de Deauville. Over een jaartje of 5 staan “we’ ook net zo te kwijlen als we een ongerepte Cannes zien die zo ongerept is dat zelfs alle ventielklepjes nog op de witte wieldoppen zitten.
Apart. De 1400 zijn het meest verkocht, maar ze worden ook het snelst afgedankt.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering.
Ben ik met je eens.
Als de BX over een aantal jaren dezelfde status heeft gekregen als nu bijvoorbeeld de GS, dan zullen de topstukken, die BX-en zijn die in originele staat verkeren. Dat zullen er niet zo veel zijn vrees ik.
Jeroen
witte instapmodel BX schreef:toniclight schreef:Volgens mij hangt bij een “echte” klassieker de schoonheid niet echt af van de uitvoering.
Dat denk ik ook!
Ik doe al dik 10 jaar aan BX-en: nou, in het offline-tijdperk 1997 pieste er nog geen hond tegenaan. En nu zie ik hier allemaal enthousiastelingen helemaal wild worden van een mooie type 1Natuurlijk zijn de dure uitvoeringen op het moment aantrekkelijk(er), maar op den duur denk ik dat de instappers het zeldzaamst worden. Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier
Arogat schreef:Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier
Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.
Totaal aantal Berichten: 27899
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Arogat schreef:Vooral in originele staat: probeer nog maar eens een BX niks te vinden met een heel interieur! Die goedkope stof slijt sneller dan een rol keukenpapier
Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.
Van de GS X3 zijn er toch maar 5 of 6 in NL?
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
mpostma schreef:
Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.
Die is inderdaad vrij zeldzaam omdat de GS Spécial pas in 1979 geintroduceerd werd
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:mpostma schreef:
Om de vergelijking maar eens door te trekken. Een GS Special met 1015 cc motor uit 1972 in een lollig kleurtje is zeldzamer dan een (gewilde) GS X3 van eind jaren 70.
Die is inderdaad vrij zeldzaam omdat de GS Spécial pas in 1979 geintroduceerd werd
Oeps.. Ik bedoelde de Confort. ops:
Even voortbordurend hierop : als ik in mijn XM rijd heb ik vaak wel het gevoel dat ik in een klassieker zit, maar in de BX heb ik dat nooit. Dan rijd ik voor mijn gevoel gewoon in een grappig oud hok. Mijn XM is weliswaar 2 jaar ouder dan de BX, maar daar ligt het niet aan, vermoed ik.
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gewoon, ja. Wordt ie wel
Kijk maar over een jaar of 10
De BX wordt zeker weten een klassieker. Voor veel mensen is hij dat al.
Een keurig onderhouden of gerestaureerde type 1 is wat mij betrefd al een regelrechte oldtimer.
ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een 19TRD uit 1985, dat is ook zeker een klassieke wagen. Nu nog met een hoop roest…..
Test