is ook niet echt gek dat de meeste niet weten wat een m35 is de zijn er bijna geen verkocht en de auto is al meer dan 30 jaar oud
citroenc2 schreef:is ook niet echt gek dat de meeste niet weten wat een m35 is de zijn er bijna geen verkocht en de auto is al meer dan 30 jaar oud
Er zijn er maar slechts een paar honderd van gemaakt en alleen aan geselecteerde klanten geleverd; allicht dat niemand ‘m kent!
Ich bin ein Breaker
patje74 schreef:Bram schreef:Voor mij is de BX nu al een klassieker
Wat de stand op 62% brengt! Maar ja, zijn wij wel objectief te noemen?
tja, daar heb je wat. Ik denk dat we de stelling moeten verandern, en moeten vragen of de Hyundai Pony een klassieker wordt
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
McDean schreef:ik denk niet dat de bx een klassieker gaat worden.
Het werd donderdag bij mij thuis ook al gezecht hij gaat de GSA achterna
Veel mensen vinden de BX gewoon TE lelijk
Veel mensen vinden auto’s ouder dan 5 jaar gewoon TE lelijk. Ik ken ook iemand die niks moet hebben van tweedehands, het mag alleen nieuw zijn anders vindt ie het waardeloos. Hoe vies bekrompen en absoluut geen vriend van mij.
Laten we wel wezen, mensen die van auto’s houden (en dat zijn er maar weinig) nemen de tijd om te wennen en de positieve aspecten van een uiterlijk onder de loep te nemen. Die mensen zullen ook bijvoorbeeld proberen een auto lang te houden en als ze op is, te restaureren. Heel weinig mensen doen dat.
Al die andere mensen, hun mening is waardeloos.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
stoterstangen90 schreef:patje74 schreef:Bram schreef:Voor mij is de BX nu al een klassieker
Wat de stand op 62% brengt! Maar ja, zijn wij wel objectief te noemen?
tja, daar heb je wat. Ik denk dat we de stelling moeten verandern, en moeten vragen of de Hyundai Pony een klassieker wordt
Daar zeg je me wat! Mijn ouders hadden vroeger de eerste Pony (bj 1975) die in NL kwam, hij had het blok van een Lancer. En geloof mij, dat vind ik nu echt een klassieker!
Verder was het trouwens een waardeloze wagen die na 5 jaar rijp was voor de sloop….
Ik denk eigenlijk dat we best wel objectief zijn dus, er zijn meerdere “youngtimers” die ik als klassieker bestempel dan alleen Citroëns. Ook hebben ze voor mij geen enkele liefhebberswaarde.
patje74 schreef:
Daar zeg je me wat! Mijn ouders hadden vroeger de eerste Pony (bj 1975) die in NL kwam, hij had het blok van een Lancer. En geloof mij, dat vind ik nu echt een klassieker!
Verder was het trouwens een waardeloze wagen die na 5 jaar rijp was voor de sloop….
ha dat heb ik nog gehad, 3 deurs, geweldige coupé, wat een scheurbak met die achterwiel aandijving
of het een klassieker is? in elk geval uiterst zeldzaam, zou er nog ergens eentje rijden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb nee gestemd. Ik vind de BX een leuke auto en rijd er met plezier in, maar een klassieker vind ik het niet. Die benaming is m.i. weggelegd voor auto’s die zo’n beetje de hele wereld aanspreken, niet-autorijders incluis. Ford Mustang, Porsche 911, Volkswagen kever, dat soort wagens. Klassieke Citroëns zijn denk ik de DS en 2CV. Alle anderen zijn liefhebbersauto’s!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BxBandit schreef:Ik heb nee gestemd. Ik vind de BX een leuke auto en rijd er met plezier in, maar een klassieker vind ik het niet.
De vraag was dan ook of het er een zou gaan worden in de toekomst.
patje74 schreef:BxBandit schreef:Ik heb nee gestemd. Ik vind de BX een leuke auto en rijd er met plezier in, maar een klassieker vind ik het niet.
De vraag was dan ook of het er een zou gaan worden in de toekomst.
Nou goed, “een klassieker in wording vind ik het niet.”
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
citroenc2 schreef:is ook niet echt gek dat de meeste niet weten wat een m35 is de zijn er bijna geen verkocht en de auto is al meer dan 30 jaar oud
Als je je een beetje hebt verdiept in de geschiedenis van het merk weet je toch wel wat een M35 is…? Juist omdat er maar zo weinig van gemaakt zijn en nog minder van over zijn een bijzondere verschijning en alleen daardoor al een klassieker. Het scheelt in mijn ogen dus zeker al iets als er maar weinig van gemaakt zijn of nog weinig van over zijn.
Persoonlijk doet een BX me niet zoveel. Heeft toch met smaak te maken. Maar als ik een keer een vroege BX tegenkom, die je zo weinig meer ziet, vind ik het wel weer bijzonder, ook vanwege de m.i. mooiere neus en achterlichten en zeker vanwege het eerste dashboard.
Maar een Peugeot 205, zoals eerder in dit draadje al genoemd, was ondanks de enorme productieaantallen tijdens de productie al een klassieker. Of een auto een klassieker is/wordt heeft dus denk ik ook met populariteit van de auto te maken. Ik denk dat dat het verschil maakt tussen of een auto een klassieker IS en of een auto ook als klassieker wordt gewaardeerd.
Ik denk dat er, gezien het hoge aftrap-gehalte van die auto op dit moment, uiteindelijk zo weinig goede BX-en overblijven dat de liefhebbers er vanzelf meer voor moeten gaan betalen, een klassieker is dan als vanzelf geboren. Hetzelfde geldt voor de XM denk ik. De exclusievere modellen zullen nu al meer worden gekoesterd en dus overblijven, de goedkopere basisbakken eindigen als ragbak en belanden op de sloop voordat ze uberhaupt de klassiekrleeftijd bereikt hebben.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Er zitten natuurlijk gradaties in het ‘klassiek zijn’. In dat opzicht weet ik wel zeker dat de BX nooit het level haalt van b.v. een DS, CX, 2CV, XM of HY. Een BX heeft echter nu al een hele schare liefhebbers en zal daarom onvermijdelijk een klassieker worden. Dat ie door Berone is ontworpen en in de jaren 80/90 een respectabel aandeel had in het bepalen van het straatbeeld speelt daarin absoluut ook mee.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Er zitten natuurlijk gradaties in het ‘klassiek zijn’. In dat opzicht weet ik wel zeker dat de BX nooit het level haalt van b.v. een DS, CX, 2CV, XM of HY. Een BX heeft echter nu al een hele schare liefhebbers en zal daarom onvermijdelijk een klassieker worden. Dat ie door Berone is ontworpen en in de jaren 80/90 een respectabel aandeel had in het bepalen van het straatbeeld speelt daarin absoluut ook mee.
Marcello Ghandini does the trick.
jawel de man van de lambourghini Countach, de Miura, etc.
in dienst van Bertone, dat wel.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Serge schreef:Er zitten natuurlijk gradaties in het ‘klassiek zijn’. In dat opzicht weet ik wel zeker dat de BX nooit het level haalt van b.v. een DS, CX, 2CV, XM of HY. Een BX heeft echter nu al een hele schare liefhebbers en zal daarom onvermijdelijk een klassieker worden. Dat ie door Berone is ontworpen en in de jaren 80/90 een respectabel aandeel had in het bepalen van het straatbeeld speelt daarin absoluut ook mee.
Marcello Ghandini does the trick.
jawel de man van de lambourghini Countach, de Miura, etc.
in dienst van Bertone, dat wel.
Gaan we mieren##ken!?
Auto’s worden toch al heel lang niet meer door 1 poppetje ontworpen.
Animal triste post coitum