Hmm, ik snap de mensen niet die “ja” hebben gestemd of de BX een klassieker wordt.
Meende dat de BX nooit een klassieker zal worden.
Om bij de Citroën te blijven:
De Traction, DS, CX zijn, waarvan ik weet, échte klassiekers.
Zo zal de BX niet worden.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
karel schreef:Bram, je raakt een gevoelige snaar. Want wat zou ik graag een superstrakke en technisch perfecte TZD Turbo Break bezitten.
Wat een heerlijk grote, vrij snelle en toch stille autoos zijn dat.
Zeker is de Break (ook) een prima BX.
Heb er zelf 2 gehad…..mijn allereerste rode RD uit eind 86 (in 1991) en wat later, ik meen rond 1996, een witte 89’er Break RD die ingevoerd was vanuit Zwitserland.
Het enige minpuntje van de Breaks zijn de zwakke kunststof zijplaten in de kofferbak….waar je reserve-kentekenplaat zo lekker tussenzakt, zal ik maar zeggen.
Die nogal eens los gaan zitten dus.
Jammer alleen dat een TZD-turbo Break qua gewicht boven de 1050 kg zit zodat ie in een klasse hoger zit qua WB.
Toch heb ik het (in die tijd) voor elkaar gekregen om er complete Europallet’s in de schuiven waar voor 400 kg drukwerk op lag.
Probeer dat maar eens bij een andere Stationcar.
De heftruck kon er met zijn lange lepels net bij komen, ook omdat de achterklep van een BX-Break lekker hoog staat bij geopende toestand.
Vandaar…....dat ik van een Xantia TOCH weer terug ging naar een BX, hoe mooi ik een Xantia qua model ook vind, een BX ZIT gewoon lekkerder…zeker de GTI-stoel.
Daarom is voor mij (na 37 jaar rijden met diverse merken auto’s, waaronder 90 % Frans) de BX een klassieker, direct gevolgd door de SIMCA 1307/8-1510….ooit de auto v/h jaar.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
CX-power schreef:Hmm, ik snap de mensen niet die “ja” hebben gestemd of de BX een klassieker wordt.
Meende dat de BX nooit een klassieker zal worden.
Om bij de Citroën te blijven:
De Traction, DS, CX zijn, waarvan ik weet, échte klassiekers.
Zo zal de BX niet worden.
Leg eens uit…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Bram schreef:
Zeker is de Break (ook) een prima BX.
Heb er zelf 2 gehad…..
Sorry…..ik vergat een Break…..3 dus. ops:
Vorig jaar de (eveneens) rode TGD-break uit 94, waar KuikenXX (Rien) nu mee rijdt.
En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?
Ga dan over 2 jaar eerst maar eens een jaar of 10 met een BX rijden, dan spreken we elkaar later nog wel.
Bram schreef:Bram schreef:
Zeker is de Break (ook) een prima BX.
Heb er zelf 2 gehad…..Sorry…..ik vergat een Break…..3 dus. ops:
Vorig jaar de (eveneens) rode TGD-break uit 94, waar KuikenXX (Rien) nu mee rijdt.
En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?
Ga dan over 2 jaar eerst maar eens een jaar of 10 met een BX rijden, dan spreken we elkaar later nog wel.
Helemaal mee een(d)s…...zei hij en stapte op zijn scooter
Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden
Maar nogmaals, want ik denk dat we hier jaren over door kunnen gaan, ik vrees dat het bij de bx meet een emotionele waarde is dan een echte klassieke…..denk toch echt dat we een paar jaar moeten wachten.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
renz schreef:
Dat wisten ze toen ook niet van tevoren
Wel een beetje. De introductie van de De Traction, 2cv en de DS bracht de (auto)wereld wel direct in beroering. Dat wil ik van de BX nou niet echt zeggen
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het verkoopsucces van de BX was natuurlijk geweldig, in zijn klasse was het de meest comfortabelste wagen, en dat is het nu misschien nog steeds wel!
Dat zijn natuurlijk dingen die we niet vergeten.
En het succes van de DS en Traction is natuurlijk moeilijk te evenaren. Er valt nu eenmaal weinig revolutionairs uit te vinden de laatste tientallen jaren. Wat betreft de 2CV, zijn succes had men ook niet verwacht! Hij werd uitgelachen tijdens de introductie maar heeft uiteindelijk zijn opvolger overleeft (Dyane).
marx-7 schreef:Bram schreef:Bram schreef:
En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?Helemaal mee een(d)s…...zei hij en stapte op zijn scooter
Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden
leeftijd heb hier niks mee te maken denk ik
ik weet nog goed toen ik mijn xm en cx kocht als beginner dat er heel veel mensen zoiets hadden wat moet een broekie met zo auto en iemand van 16 kan ook een mening ergens over hebben
ps ik denk dat 95 % van nederland er zo over denk
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:marx-7 schreef:Bram schreef:Bram schreef:
En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?Helemaal mee een(d)s…...zei hij en stapte op zijn scooter
Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden
leeftijd heb hier niks mee te maken denk ik
ik weet nog goed toen ik mijn xm en cx kocht als beginner dat er heel veel mensen zoiets hadden wat moet een broekie met zo auto en iemand van 16 kan ook een mening ergens over hebben
ps ik denk dat 95 % van nederland er zo over denk
Iemand van 16 kan zeker ergens een mening over hebben, zo was ik op mijn 16e al gezegend met een goede smaak!
Tja, bij enkelen duurt dat gewoon wat langer…
patje74 schreef:citroenc2 schreef:marx-7 schreef:Bram schreef:Bram schreef:
En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?Helemaal mee een(d)s…...zei hij en stapte op zijn scooter
Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden
leeftijd heb hier niks mee te maken denk ik
ik weet nog goed toen ik mijn xm en cx kocht als beginner dat er heel veel mensen zoiets hadden wat moet een broekie met zo auto en iemand van 16 kan ook een mening ergens over hebben
ps ik denk dat 95 % van nederland er zo over denkIemand van 16 kan zeker ergens een mening over hebben, zo was ik op mijn 16e al gezegend met een goede smaak!
Tja, bij enkelen duurt dat gewoon wat langer…
laten we maar hopen dat niet iedereen een goede smaak krijgt anders is opel zo om zeep
patje74 schreef:Het verkoopsucces van de BX was natuurlijk geweldig,
Was dit wel zo? De BX verkocht goed naar Citroen begrippen. Er zijn volgens mij in die periode veel meer Ford Sierra’s en Opel Kadettjes verkocht. Sja, de Kadett was ong. even duur en de Sierra ong. even groot Beetje lastig te plaatsen dus.
Klassieker
CX-power schreef:Hmm, ik snap de mensen niet die “ja” hebben gestemd of de BX een klassieker wordt.
Meende dat de BX nooit een klassieker zal worden.
Om bij de Citroën te blijven:
De Traction, DS, CX zijn, waarvan ik weet, échte klassiekers.
Zo zal de BX niet worden.
JAMMER…....
Emiel
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Was dit wel zo? De BX verkocht goed naar Citroen begrippen. Er zijn volgens mij in die periode veel meer Ford Sierra’s en Opel Kadettjes verkocht. Sja, de Kadett was ong. even duur en de Sierra ong. even groot Very Happy Beetje lastig te plaatsen dus.
Precies. Staat me zelfs iets bij dat de instap-BX extra laag geprijsd was om kopers te verleiden. Zo laag dat er bijna niet op verdiend werd.
Jeroen
Oja, ik ben 16, dus mag niks zeggen tegen de “oude garde”.
Hmm, waarom de BX geen klassieker wordt is omdat mijn lieve pappie dat zegt.
Naja, geen goed argument dus.
De échte reden waarom de BX geen klassieker is, staat hier al omschreven:
Er is niks waardoor de BX weer “appart” is buiten het hydraulisch systeem om.
Oké, misschien is de AWD wel iets leuks, want de CX en DS hebben dat niet.
Maar die AWD schijnt ook weer zomaar kapot te gaan, dus waarom een BX een echte klassieker zou worden?
Misschien omdat er niet veel bijzonders op zit?
En ik heb geen scooter en zou ook niet weten waarom ik er 1 zou moeten hebben.
Ten eerste ding is veel te duur, ten tweede is mijn school hier in de buurt, ten derde zitten er teveel onderhoudskosten aan (naar mijn mening) en ten vierde weten de politie je altijd te pakken, omdat er ook maar een kleine vorm van tuning op zou KUNNEN zitten.
Dus een scooter: wat moet ik ermee?
Heb veel liever een auto.
En over smaak gesproken.
Ik heb goede smaak, omdat ik niet in een Golf of Astra wil gaan rijden, maar een Citroën.
En dan maakt et me niet uit of et een CX of BX is, het liefst een CX, natuurlijk.
Maar een BX lijkt me beter als beginauto, omdat een CX gewoon veel te duur is.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Klassieker
Ik vind het jammer dus dat er bepaalde mensen zijn hier op het forum die met hun “mooie” woorden bepaalde liefhebbers prikkelen, dat bedoel ik met jammer, verder is het gewoon een mening dus, of JIJ vond dat de BX een klassieker kan worden of zelfs al is, iedereen heeft daar zijn argumenten voor respekteer ik, MAAR er zijn ook mensen hier op het forum die op een of andere manier mijn (onze) geliefde auto net weer even extra naar beneden te halen terwijl ze zelf ook een oudere citroen rijden, ik vraag me af of je er goed aan doet om zulke berichten te plaatsen.
Emiel