7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

BX >> klassieker in wording?
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 02 januari 2006 06:20 PM
  [ # 91 ]

Hmm, ik snap de mensen niet die “ja” hebben gestemd of de BX een klassieker wordt.

Meende dat de BX nooit een klassieker zal worden.
Om bij de Citroën te blijven:
De Traction, DS, CX zijn, waarvan ik weet, échte klassiekers.
Zo zal de BX niet worden.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 02 januari 2006 06:39 PM
  [ # 92 ]
karel schreef:

Bram, je raakt een gevoelige snaar. Want wat zou ik graag een superstrakke en technisch perfecte TZD Turbo Break bezitten.

Wat een heerlijk grote, vrij snelle en toch stille autoos zijn dat.

Zeker is de Break (ook) een prima BX.
Heb er zelf 2 gehad…..mijn allereerste rode RD uit eind 86 (in 1991) en wat later, ik meen rond 1996, een witte 89’er Break RD die ingevoerd was vanuit Zwitserland.

Het enige minpuntje van de Breaks zijn de zwakke kunststof zijplaten in de kofferbak….waar je reserve-kentekenplaat zo lekker tussenzakt, zal ik maar zeggen. Cool
Die nogal eens los gaan zitten dus.

Jammer alleen dat een TZD-turbo Break qua gewicht boven de 1050 kg zit zodat ie in een klasse hoger zit qua WB. Confused

Toch heb ik het (in die tijd) voor elkaar gekregen om er complete Europallet’s in de schuiven waar voor 400 kg drukwerk op lag. Smile
Probeer dat maar eens bij een andere Stationcar.
De heftruck kon er met zijn lange lepels net bij komen, ook omdat de achterklep van een BX-Break lekker hoog staat bij geopende toestand. Cool

Vandaar…....dat ik van een Xantia TOCH weer terug ging naar een BX, hoe mooi ik een Xantia qua model ook vind, een BX ZIT gewoon lekkerder…zeker de GTI-stoel.
Daarom is voor mij (na 37 jaar rijden met diverse merken auto’s, waaronder 90 % Frans) de BX een klassieker, direct gevolgd door de SIMCA 1307/8-1510….ooit de auto v/h jaar. Wink

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 januari 2006 06:45 PM
  [ # 93 ]
CX-power schreef:

Hmm, ik snap de mensen niet die “ja” hebben gestemd of de BX een klassieker wordt.

Leg eens uit…  Rolling Eyes

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 02 januari 2006 06:50 PM
  [ # 94 ]
Bram schreef:

Heb er zelf 2 gehad…..

Sorry…..ik vergat een Break…..3 dus. Surprisedops:

Vorig jaar de (eveneens) rode TGD-break uit 94, waar KuikenXX (Rien) nu mee rijdt. Cool

En CX-power…..je bent pas 16 jaar heb ik begrepen ?

Ga dan over 2 jaar eerst maar eens een jaar of 10 met een BX rijden, dan spreken we elkaar later nog wel. Cool

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 02 januari 2006 07:19 PM
  [ # 95 ]
Bram schreef:
Bram schreef:

Heb er zelf 2 gehad…..

Sorry…..ik vergat een Break…..3 dus. Surprisedops:

Vorig jaar de (eveneens) rode TGD-break uit 94, waar KuikenXX (Rien) nu mee rijdt. Cool

Ga dan over 2 jaar eerst maar eens een jaar of 10 met een BX rijden, dan spreken we elkaar later nog wel. Cool

Helemaal mee een(d)s…...zei hij en stapte op zijn scooter Mr. Green

Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden Evil or Very Mad

Maar nogmaals, want ik denk dat we hier jaren over door kunnen gaan, ik vrees dat het bij de bx meet een emotionele waarde is dan een echte klassieke…..denk toch echt dat we een paar jaar moeten wachten.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 januari 2006 07:46 PM
  [ # 96 ]
renz schreef:

Dat wisten ze toen ook niet van tevoren Rolling Eyes

Wel een beetje. De introductie van de De Traction, 2cv en de DS bracht de (auto)wereld wel direct in beroering. Dat wil ik van de BX nou niet echt zeggen   Wink

Jeroen

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 januari 2006 07:55 PM
  [ # 97 ]

Het verkoopsucces van de BX was natuurlijk geweldig, in zijn klasse was het de meest comfortabelste wagen, en dat is het nu misschien nog steeds wel!
Dat zijn natuurlijk dingen die we niet vergeten.
En het succes van de DS en Traction is natuurlijk moeilijk te evenaren. Er valt nu eenmaal weinig revolutionairs uit te vinden de laatste tientallen jaren. Wat betreft de 2CV, zijn succes had men ook niet verwacht! Hij werd uitgelachen tijdens de introductie maar heeft uiteindelijk zijn opvolger overleeft (Dyane).

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 januari 2006 07:57 PM
  [ # 98 ]
marx-7 schreef:
Bram schreef:
Bram schreef:

Deze discussie heb ik ook wel eens op een tuning-forum. Niet eens een rijbewijs en nog niet droog achter de oren maar wel je auto afzeiken…...hmmmpf dan moet ik me altijd ontzettend inhouden Evil or Very Mad

leeftijd heb hier niks mee te maken denk ik
ik weet nog goed toen ik mijn xm en cx kocht als beginner dat er heel veel mensen zoiets hadden wat moet een broekie met zo auto en iemand van 16 kan ook een mening ergens over hebben
ps ik denk dat 95 % van nederland er zo over denk Twisted Evil

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 januari 2006 08:07 PM
  [ # 99 ]
citroenc2 schreef:
marx-7 schreef:
Bram schreef:
Bram schreef:

ik weet nog goed toen ik mijn xm en cx kocht als beginner dat er heel veel mensen zoiets hadden wat moet een broekie met zo auto en iemand van 16 kan ook een mening ergens over hebben

Iemand van 16 kan zeker ergens een mening over hebben, zo was ik op mijn 16e al gezegend met een goede smaak!  Very Happy
Tja, bij enkelen duurt dat gewoon wat langer…  Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 januari 2006 08:09 PM
  [ # 100 ]
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:
marx-7 schreef:
Bram schreef:
Bram schreef:

Iemand van 16 kan zeker ergens een mening over hebben, zo was ik op mijn 16e al gezegend met een goede smaak!  Very Happy
Tja, bij enkelen duurt dat gewoon wat langer…  Wink

laten we maar hopen dat niet iedereen een goede smaak krijgt anders is opel zo om zeep Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 januari 2006 08:32 PM
  [ # 101 ]
patje74 schreef:

Het verkoopsucces van de BX was natuurlijk geweldig,

Was dit wel zo? De BX verkocht goed naar Citroen begrippen. Er zijn volgens mij in die periode veel meer Ford Sierra’s en Opel Kadettjes verkocht. Sja, de Kadett was ong. even duur en de Sierra ong. even groot Very Happy Beetje lastig te plaatsen dus.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 02 januari 2006 08:35 PM
  [ # 102 ]

Klassieker

CX-power schreef:

JAMMER…....

Emiel

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 januari 2006 08:35 PM
  [ # 103 ]

Was dit wel zo? De BX verkocht goed naar Citroen begrippen. Er zijn volgens mij in die periode veel meer Ford Sierra’s en Opel Kadettjes verkocht. Sja, de Kadett was ong. even duur en de Sierra ong. even groot Very Happy Beetje lastig te plaatsen dus.

Precies. Staat me zelfs iets bij dat de instap-BX extra laag geprijsd was om kopers te verleiden. Zo laag dat er bijna niet op verdiend werd.

Jeroen

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 02 januari 2006 08:36 PM
  [ # 104 ]

Oja, ik ben 16, dus mag niks zeggen tegen de “oude garde”.

Hmm, waarom de BX geen klassieker wordt is omdat mijn lieve pappie dat zegt.
Naja, geen goed argument dus.

De échte reden waarom de BX geen klassieker is, staat hier al omschreven:
Er is niks waardoor de BX weer “appart” is buiten het hydraulisch systeem om.
Oké, misschien is de AWD wel iets leuks, want de CX en DS hebben dat niet.
Maar die AWD schijnt ook weer zomaar kapot te gaan, dus waarom een BX een echte klassieker zou worden?
Misschien omdat er niet veel bijzonders op zit?

En ik heb geen scooter en zou ook niet weten waarom ik er 1 zou moeten hebben.
Ten eerste ding is veel te duur, ten tweede is mijn school hier in de buurt, ten derde zitten er teveel onderhoudskosten aan (naar mijn mening) en ten vierde weten de politie je altijd te pakken, omdat er ook maar een kleine vorm van tuning op zou KUNNEN zitten.
Dus een scooter: wat moet ik ermee?
Heb veel liever een auto.

En over smaak gesproken.
Ik heb goede smaak, omdat ik niet in een Golf of Astra wil gaan rijden, maar een Citroën.
En dan maakt et me niet uit of et een CX of BX is, het liefst een CX, natuurlijk.
Maar een BX lijkt me beter als beginauto, omdat een CX gewoon veel te duur is.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 02 januari 2006 08:42 PM
  [ # 105 ]

Klassieker

Ik vind het jammer dus dat er bepaalde mensen zijn hier op het forum die met hun “mooie” woorden bepaalde liefhebbers prikkelen, dat bedoel ik met jammer, verder is het gewoon een mening dus, of JIJ vond dat de BX een klassieker kan worden of zelfs al is, iedereen heeft daar zijn argumenten voor respekteer ik, MAAR er zijn ook mensen hier op het forum die op een of andere manier mijn (onze) geliefde auto net weer even extra naar beneden te halen terwijl ze zelf ook een oudere citroen rijden, ik vraag me af of je er goed aan doet om zulke berichten te plaatsen.

Emiel

Profiel  

7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook