Geld zat??? Was dat maar waar… Maar januari is niet de ideale eendenmaand geloof ik hè? Heb de kachel niet uitgeprobeerd maar die zal ik wel hard nodig hebben! Dat je een eendenbank er in een paar seconden uit hebt weet ik, heb ‘m al in m’n handen gehad. Heb er alleen nog niet op gezeten!
Maarre—> is iemand hier wel eens bij de eendengarage geweest? Ze hebben in ieder geval een hele leuke site! (www.eendengarage.com)
Morgen ga ik de 2cv ophalen!! Spannend!! Ik heb de tip ‘winterkapje’ opgeschreven, evenals een aantal andere dingen die hier gezegd werden.
Morgen ook m’n eerste lange eendrit, 78km! Ben benieuwd!! Neem wel een dikke jas mee hoor
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
voge schreef:Morgen ook m’n eerste lange eendrit, 78km! Ben benieuwd!! Neem wel een dikke jas mee hoor
Eenmaal warm, is het best uit te houden hoor! En vergeet het winterkapje er niet gelijk voor te doen hè.
Veel plezier met het ophalen, en we verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag!
Ik zal ‘t proberen, fotoverslag zal ‘t niet worden hoor, ben nooit zo’n fotograaf! Bovendien moet ik morgen helpen met de anti roestbehandeling zodat ik daar tussendoor waarschijnlijk geen foto’s van kan maken.
Als ik thuis ben (mocht ik het halen ) komt er hier een post!!
Volgens Citroën:
Onder de 15 graden celcius mag het winterkapje er op, onder de 5 graden celcius moet het winterkapje er op !
Ik hou gewoon de grens van 10 graden aan. Boven de 10 = geen winterkapje, onder de 10 wel.
Schijt aan originaliteit.
En!!!?? Heb je de 2cv al voor de deur staan?
De 2CV staat ondertussen voor de deur hoor!! (en ik mag er nu echt niet meer in rijden!)
Hij staat mooi in de roestbeschermer (één of andere olie van Hamerite) en de staat viel op zich echt niet tegen. De binnenkant van ‘t chassis is zeker in een dikke laag van dat spul gezet!
De rit naar huis (met winterkapje) was op zich best koud want de kabels van de verwarming zitten niet helemaal goed. Toen die thuis goed gezet waren deed de verwarming al een stuk meer.
Stationair toerental met licht aan is nog een beetje te laag, als ‘ie lang stationair loopt heeft ‘ie de neiging af te slaan…
Bij de APK heeft de eend een steekproef gehad, daarbij is ‘ie ook goedgekeurd!
Morgen ga ik er nog wel een paar rondjes mee rijden hoor!!! Het rijdt bijzonder lekker!!!
en vermaakt vandaag??
Moet je alleen nog even je onderschrift en profiel aanpassen
Ik heb me zeker vermaakt vandaag!! Nog ongeveer 50 km en dan staat het tellertje weer op 0!!
Wat dingetjes die ik gemerkt heb:
- de koude start is heel erg slecht! Hij slaat steeds net aan en meteen weer af. Soms komt er een plof uit de carburateur. Als ‘ie eenmaal één keer op toeren is geweest blijft ‘ie lopen, soms valt ‘ie wel sterk terug in toeren en ploft ‘ie nog een keer.
- Bij het inveren rechts en bij het nemen van een scherpe bocht naar links maakt de vering aan de rechterkant wat bijgeluiden.
- Hij loopt iets te laag stationair zodat ‘ie bij warme motor met lampen aan bijna afslaat.
Verder rijdt ‘t prima!!!
Eend rijden is echt leuk!!
Ohja, ik zal m’n profiel aanpassen!
dat geluid bij inveren klinkt dat als een zeehond?
zo ja:
bij de apotheek of drogist een flesje wonderolie (ricinusolie) en een spuit (ik heb 10cc spuit) halen. Dan met behulp van een slangetje wat olie in de veerpot spuiten (zit een rubber op de trekstang. Rubber eraf schuiven en je komt een gat tegen, daar die slang instoppen en spuiten maar).
Dan even rijden, en wat drempels nemen, zodat de olie zich goed kan verdelen en je bent van het geluid af
Tom Duckpower schreef:wonderolie (ricinusolie) en een spuit (ik heb 10cc spuit)
Ik zal morgen de plaatselijke DA eens gaan afstruinen naar autoonderdelen
Maar als ik dus ‘wonderolie’ zeg weten ze daar wat voor narigheid ik moet hebben? En een spuit mag zonder naald zeker?
Het klinkt eigenlijk gewoon als gekraak. Als je in een bocht zit lijkt ‘t bij ‘t rechtervoorwiel vandaan te komen, als je buiten staat lijkt ‘t uit ‘t midden te komen. Veerpot zou dus best kunnen. Hoeveel spuit je daar ongeveer in?
wonderolie begrijpen ze wel. Ik heb het bij de apotheek gehaald.
En hoeveel, ik het per veerpot 20cc gedaan (spuit van 10cc), 1 keer de voorkant, 1 keer de achterkant. En dat aan 2 kanten dus!
Spuit zonder naald.
Mss voor de handig nog ff langs de dierenwinkel om wat van die doorzichtige luchtslang te gaan halen. Kan kom je dieper in de veerpot…wel een slang die goed om dat tuutje op de spuit past
Ik ga ‘t morgen proberen!
Verder: heb je tips om de koude start iets te verbeteren?
euhm nee..
motoren ben ik nog niet zo goed mee
koud starten doet een eend altijd wat minder.
Hoest met de contactpuntjes, klepspeling, bobine, bougie’s, bougiekabels, accu enz??
contactpuntjes schijnen nieuw te zijn, accu is goed. Verder weet ik ‘t niet eerlijk gezegd.. ops:
Ik ga morgen misschien nog even langs Martien Mooijman dus dan zal ‘k het daar nog eens voorleggen…