dan heb je al een helm op je kop van 300 euro
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
een vaste toorts maar wel een Binzel en dat is zeker goed
lijkt me geen slechte keusal staan er wat fouten in het tech. doc.
NB. Met dit apparaat kunt u ook RVS lassen. U dient hiervoor gebruik te maken van RVS lasdraad. Die kunnen wij u uiteraard ook leveren. U gebruikt in dat geval hetzelfde beschermgas als bij ongelegeerd staal.
De hier getoonde lasapparaten worden geleverd inclusief een 10 liter menggascilinder (85% Argon, 15% CO2)
RVS las je normaal met 100% Argon, net als aluminium
en ja je kan ook aluminium lassen mits je de binnengain van je toorts verandert en andere draadwieltjes, contacttip gebruikt
een Cebora is een heel goed toestel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Weet trouwens iemand hoeveel Ampere de Cebora Bravo 155 gebruikt?
Niet dat ik straks een lasaparaat heb en die niet kan gebruiken omdat de stoppen eruit slaan!
als ik bij Cebora kijk, tot 18A op max. op stand 7
220
50/60 Hz Alimentazione monofase
3,8 KW Potenza di installazione max.
4,8 KVA al 20%
2,1 KVA al 60 % Potenza assorbita
28 A / 155 A Campo di regolazione della corrente
120 A 20%
70 A 60%
55 A 100% Fattore di servizio
(10 min, secondo norme CEI26.13, EN60974.1 e IEC974.1)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hebbie dat ding nou nog nie gekocht?
pffff duurd 7 mnd zekers,,,,
kopen wat je wil.. en als de centen het punt weze dan hier nie zeuren,,,
mvgr wupke
ja ik vind het onderhand gezever wordenn
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Visa 1.4 TRS schreef:Weet trouwens iemand hoeveel Ampere de Cebora Bravo 155 gebruikt?
Niet dat ik straks een lasaparaat heb en die niet kan gebruiken omdat de stoppen eruit slaan!
Ik heb de 155. Prima apparaat. Maar na het vervangen van de groepenkast met smeltveiligheden voor een moderne kast met automaten vliegt soms met lassen de automaat eruit.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
kreazyV8wuppo schreef:hebbie dat ding nou nog nie gekocht?
pffff duurd 7 mnd zekers,,,,
kopen wat je wil.. en als de centen het punt weze dan hier nie zeuren,,,mvgr wupke
ja ik vind het onderhand gezever wordenn
De centen zijn absoluut niet het probleem, want dan was ik er niet eens over begonnen.
Het is het eerste lasaparaat wat ik aanschaf, dus ik wil wel graag direct een goede kopen, niet dat ik er later achterkom dat ik een miskoop heb gedaan en er spijt van krijg
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
jeroentje schreef:Visa 1.4 TRS schreef:Weet trouwens iemand hoeveel Ampere de Cebora Bravo 155 gebruikt?
Niet dat ik straks een lasaparaat heb en die niet kan gebruiken omdat de stoppen eruit slaan!
Ik heb de 155. Prima apparaat. Maar na het vervangen van de groepenkast met smeltveiligheden voor een moderne kast met automaten vliegt soms met lassen de automaat eruit.
Okej, Maar het aparaat bevalt goed, en is dun plaatwerk ook goed te doen?, want daarvoor wordt ie waarschijnlijk het meest gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Yep gaat prima. Laswerk op mijn sites heb ik er mee gedaan. De eerste stukjes waren authentiek prutswerk. Maar je moet het toch leren . Het gaat nu een heel stuk beter.
op stand 7 las je toch geen plaatwerk, eerder 3 of 4
als de zekering springt heb je een automatische zekering nodig die gaan niet zomaar bij de eerste piek eruit
maar de zekering is 1 ding, het vervolg na de zekering is even belangrijk
heb je na de 16A zekering een kabel liggen van 1.5mm² met een lengte van pakweg 10 meter tja daar kan je geen 3500W op hangen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik heb hem vandaag maar opgehaald:
Cebora Bravo 155 Combi
Visa 1.4 TRS schreef:Ik heb hem vandaag maar opgehaald:
Cebora Bravo 155 Combi
goed en nu bakken en braden, al dan niet met croma ..
en lekker oefenen met verschillende dikte plaat, alvorens op je tuut te gaan spetteren
mvgr wupke :succes
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik ben al druk aan het oefenen…
Alleen je moet soms ff de juiste afstelling vinden
ook aan denken om te duwen met het pistool en niet te trekken zoals bij een electrode
om het beter te zeggen, de electrode trek je weg van je smeltbad om de slak plaats te geven die het proces afsluit van de lucht
bij de Mig ga je duwen om het pistool langer boven het smelbad te houden en zo het gas lang genoeg daar te houden tot het smeltbad vast is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017