1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C4 Coupe
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 04 januari 2006 03:04 AM

Ja ik sta op het punt om mijn C2 weg te doen en mezelf een C4 te gaan bestellen.

Het zou gaan om een C4 coupe, zilvergrijs met uitrusting niveau een speciale serie voor het autosalon gebaseerd op de VTR genoemd Image.

Deze heeft climat control, verwarmde en elektrische buitenspiegels en radio CD met mp3 functie als extras…

Nu zou ik de wagen in de 1.6hdi motor bestellen met 92pk

Iemand ervaring met dergelijke wagen/motor?

groetjes

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 05 januari 2006 01:58 AM
  [ # 1 ]

Mooie wagen! Ik zou echter een andere motor kiezen.
We hebben een stukje gereden in een Peugeot 307 met dezelfde motor. Ik zou toch echt voor de 110 PK versie gaan.
De 92 PK komt wat mij betreft niet door de flappertest (rijdend op de snelweg snel het gaspedaal op en neer bewegen, je merkt dan nauwelijks dat de auto versnelt of vertraagt)
De 110 PK heeft alleen een vrij groot gat tussen de tweede en derde versnelling. Je moet dus vrij ver doortrekken in z’n twee, maar daar is m.i. mee te leven.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 05 januari 2006 02:21 AM
  [ # 2 ]
Wouter-1 schreef:

Mooie wagen! Ik zou echter een andere motor kiezen.
We hebben een stukje gereden in een Peugeot 307 met dezelfde motor. Ik zou toch echt voor de 110 PK versie gaan.
De 92 PK komt wat mij betreft niet door de flappertest (rijdend op de snelweg snel het gaspedaal op en neer bewegen, je merkt dan nauwelijks dat de auto versnelt of vertraagt)
De 110 PK heeft alleen een vrij groot gat tussen de tweede en derde versnelling. Je moet dus vrij ver doortrekken in z’n twee, maar daar is m.i. mee te leven.

Mee eens, een 110 pk Hdi reageert net even wat lekkerder.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 januari 2006 02:30 AM
  [ # 3 ]

Maar op zich is er verder helemaal niets mis met de 90 pk Hdi, voldoet voor het gros prima. Natuurlijk rijdt een 110 PK net iets beter. Maar dat was de vraag niet.

gewoon een lekker proefrit gaan maken met die 90 pk versie

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 januari 2006 11:12 AM
  [ # 4 ]

inderdaad, ik kom van een C2 1.6 16V dat toch al aardig snel genoeg ging voor my ...

Maar nu is het inderdaad een andere weg ingeslagen, het moet niet zo snel meer zijn maar mag lekker comfortabel rijden…

Ik heb verschillende testen gelezen en daar is het verschil tussen de 110 en 92pk erg miniem hoor…

Wat vinden jullie trouwens van die licht grijze kleur op een coupe?

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 05 januari 2006 11:26 AM
  [ # 5 ]

Nog een andere optie: De 1.6 16v 110pk benzinemotor met een inbouw LPG tank. Ik vind de Benzinemotor net wat lekkerder rijden dan de diesel variant en is ook nog stiller (hetzelfde blok dat ik in mijn Xsara II had).

Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat deze het meest aantrekkelijk is in de Lease. Voor de diesel is de bijtelling behoorlijk hoger.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 januari 2006 11:32 AM
  [ # 6 ]
Citrolover schreef:

Nog een andere optie: De 1.6 16v 110pk benzinemotor met een inbouw LPG tank. Ik vind de Benzinemotor net wat lekkerder rijden dan de diesel variant en is ook nog stiller (hetzelfde blok dat ik in mijn Xsara II had).

Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat deze het meest aantrekkelijk is in de Lease. Voor de diesel is de bijtelling behoorlijk hoger.

Ja in nedeland is het inderdaad niet zo gunstig om met een diesel te rijden, tov belgië dat is een echt dieselland Laughing

Ook het verschil in prijs tussen de C4 110pk en 92pk is enorm groot, omdat je dan al naar het VTR pack moet gaan => scheelt zich een 4000euro

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2006 11:55 AM
  [ # 7 ]

ik denk dat je even goed moet overwegen hoeveel km per jaar je rijdt en hoe lang je van plan ben de auto te rijden.
een diesel is flink duurder in aanschaf en dan hebben we het natuurlijk nog niet over de wegenbelasting..
de verzekering van de diesel zal ook duurder zijn aangezien de aanschafprijs van de diesel hoger ligt

dus reken alles even goed door!

verder gewoon testrit aanvragen, ik vind dat niet anders dan normaal, zeker niet bij een gloed nieuwe auto Smile

suc6 ermee Smile

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 januari 2006 02:15 PM
  [ # 8 ]
arjan_verkade schreef:

ik denk dat je even goed moet overwegen hoeveel km per jaar je rijdt en hoe lang je van plan ben de auto te rijden.
een diesel is flink duurder in aanschaf en dan hebben we het natuurlijk nog niet over de wegenbelasting..
de verzekering van de diesel zal ook duurder zijn aangezien de aanschafprijs van de diesel hoger ligt

dus reken alles even goed door!

verder gewoon testrit aanvragen, ik vind dat niet anders dan normaal, zeker niet bij een gloed nieuwe auto Smile

suc6 ermee Smile

Ja het gaat zeker een diesel moeten worden, omdat het aantal km’s aanzienlijk gaat verhogen Smile

In belgie is het prijsverschil nogal aanvaardbaar tussen diesel/benzine, de wegentax is 40euro meer als mijn C2 maar de verzekring ligt een 100euro lager…

Zou deze 92pk versie aantal jaren kunnen meegaan?

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 januari 2006 03:00 PM
  [ # 9 ]

Koop de 92PK versie, mocht het niet bevallen dan laat je haar chippen.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 januari 2006 03:25 PM
  [ # 10 ]

dat heb ik net ook al gelezen, 117pk en 255nm koppel heeft ze dan ...

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2006 09:07 PM
  [ # 11 ]
Nasty Student schreef:
arjan_verkade schreef:

ik denk dat je even goed moet overwegen hoeveel km per jaar je rijdt en hoe lang je van plan ben de auto te rijden.
een diesel is flink duurder in aanschaf en dan hebben we het natuurlijk nog niet over de wegenbelasting..
de verzekering van de diesel zal ook duurder zijn aangezien de aanschafprijs van de diesel hoger ligt

dus reken alles even goed door!

verder gewoon testrit aanvragen, ik vind dat niet anders dan normaal, zeker niet bij een gloed nieuwe auto Smile

suc6 ermee Smile

Ja het gaat zeker een diesel moeten worden, omdat het aantal km’s aanzienlijk gaat verhogen Smile

In belgie is het prijsverschil nogal aanvaardbaar tussen diesel/benzine, de wegentax is 40euro meer als mijn C2 maar de verzekring ligt een 100euro lager…

Zou deze 92pk versie aantal jaren kunnen meegaan?

dan zou ik in beide auto’s een testrit willen maken Smile

houd ons op de hoogte Smile

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 06 januari 2006 09:54 AM
  [ # 12 ]

ik ben ondertussen verkocht geraakt aan een andere wagen, en normaal ga ik hem vandaag bestellen…

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 06 januari 2006 01:20 PM
  [ # 13 ]

zeg ons dan toch ook welke wagen ...  D

Citroen C4

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 06 januari 2006 01:44 PM
  [ # 14 ]
Tsunami schreef:

zeg ons dan toch ook welke wagen ...  Very Happy

Je mag best zeggen hoor dat het toch een C5 wordt Smile

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 06 januari 2006 02:00 PM
  [ # 15 ]

hehe nee geen citroen meer, geloof het of niet maar het is een Opel geworden.

Een Opel Astra GTC met de 1.9cdti motor , 6versnellingen enz…

oei oei wat reactie ga ik nu krijgen Very Happy

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook