Sissende drukverdeler serie 2 TCT
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 januari 2006 05:32 PM

Mijn V6 is verkocht en nu heb ik een serie 2 Turbo CT VSX gekocht, deze auto is technisch prima op 1 ding na. Als de motor stationair draait en de auto op hoogte is, sist de hydrauliek. Als je gas geeft of aan het stuur draait, is het weg.
De auto rijdt voor de rest prima, veert goed en stuurt ook goed. Hij is van maart 1995, orga-nr 6695.
Zou een spoel-beurt het sissen verhelpen?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2006 05:33 PM
  [ # 1 ]

Re: Sissende drukverdeler serie 2 TCT

Willem schreef:

Mijn V6 is verkocht en nu heb ik een serie 2 Turbo CT VSX gekocht, deze auto is technisch prima op 1 ding na. Als de motor stationair draait en de auto op hoogte is, sist de hydrauliek. Als je gas geeft of aan het stuur draait, is het weg.
De auto rijdt voor de rest prima, veert goed en stuurt ook goed. Hij is van maart 1995, orga-nr 6695.
Zou een spoel-beurt het sissen verhelpen?

heeft de auto nog een verdeelblok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 januari 2006 05:35 PM
  [ # 2 ]

Geen idee, ‘t is m’n 1e serie 2. Volgens de verkoper hebben ze het allemaal en dat klopt, want de auto die ik eerder had gereden (S2 TCT) had het ook.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2006 05:37 PM
  [ # 3 ]
Willem schreef:

Geen idee, ‘t is m’n 1e serie 2

Kijk maar eens goed of er in de buurt van de hogedrukregelaar / voorraadbol een extra verdeel blok zit.
Asuto met verdeelblok hebben namelijk vaak last van deze sis klacht.
Zelfs nieuw was dat niet vreemd. Met de komst van de nieuwe type HD pomp was het opgelost omdat toen het verdeelblok kwam te vervallen. Wellicht weet oldenhage hier meer over?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 januari 2006 05:38 PM
  [ # 4 ]
waterman771 schreef:
Willem schreef:

Geen idee, ‘t is m’n 1e serie 2

Kijk maar eens goed of er in de buurt van de hogedrukregelaar / voorraadbol een extra verdeel blok zit.
Asuto met verdeelblok hebben namelijk vaak last van deze sis klacht.
Zelfs nieuw was dat niet vreemd. Met de komst van de nieuwe type HD pomp was het opgelost omdat toen het verdeelblok kwam te vervallen. Wellicht weet oldenhage hier meer over?

Volgens mij wel, een zwart blokje met een aantal leidingen eraan.

De wagen zakt ondanks dat het een serie 2 is, vrij snel

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 januari 2006 11:50 PM
  [ # 5 ]

Kijk even naar de hogedrukpomp , zitten er twee stalen leidingen aan ??

Sissen is wel normaal denk ik , heeft mijn TD ook .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 januari 2006 01:37 AM
  [ # 6 ]

vor de zekerheid zou ik het moeten horen…. maar sissen (het lopen van de LHM langs een kogeltje in de regelaar) is zowat standaard. Verse LHM maakt het soms minder.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 januari 2006 02:53 PM
  [ # 7 ]

Aangezien ze het schijnbaar allemaal hebben, wacht ik wel tot ik ermee naar Chyparse ga

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 januari 2006 01:33 AM
  [ # 8 ]

Surprisedfftopic :

Vert Poseidon, mooie kleur!  Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook