6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

BX 14 RE type 1
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 16 maart 2006 12:02 AM
  [ # 76 ]

als je ‘t een keer op een zaterdag doet kom ik wel een bossche bol halen hoor! Onderdelen heb ‘k niet nodig Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 maart 2006 01:17 AM
  [ # 77 ]
voge schreef:

als je ‘t een keer op een zaterdag doet kom ik wel een bossche bol halen hoor! Onderdelen heb ‘k niet nodig Laughing

Het heeft niet razend veel haast hoor. Paar handjes extra kan geen kwaad natuurlijk.

Ik ben eigenlijk van plan eerst de koets kaal te maken buiten de garagebox: deuren, eruit bumpers eraf en dat soort dingen. Interieur kaalmaken.

Daarna de subframes eronder uit laten zakken. Dat moet wel in de garagebox gebeuren :S

Als het koetsje kaal is kan ik em door een autosloperij op laten halen.

Wel grappig, ik hoor nog helemaal geen protesten dat deze wagen gesloopt wordt!! Normaal is dat met types 1 nog wel eens het geval.

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 16 maart 2006 01:39 AM
  [ # 78 ]

sommige bakken zijn helaas voorbestemd

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2006 12:48 PM
  [ # 79 ]

Tsja, als jij vind dat er geen beginnen meer aan is dan zal dat wel zo zijn hè...

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 maart 2006 01:42 PM
  [ # 80 ]

Houd er rekening mee dat de sloper niet vanuit de garagebox getild kan worden met de grijpkop van de vrachtwagen, die zal moeten kunnen rollen vanuit de box. Wat je kunt doen is reeds van te voren ALLES van de subframes losmaken zodat de je koets kan rollen uit de box en de subframes gewoon blijven liggen zodra de koets wordt opgetild. Koud kunstje. Wel handig als je de moeren van de aandrijfassen los weet te maken (lijkt me wel). Bewaar je het blok/bak?

Wat vind je van zondagmiddag?

Ik heb een breed scala aan goed gereedschap, inclusief dingen als momentsleutel, goeie messen en een complete doppenset met diverse verlengstukken en kruiskoppelingen alsmede leidinsleutels. Kan dus lekker zelfstandig werken Very Happy Moet ik nog extra assteunen meenemen en een garagekrik? Voor de rest ben ik best schnell met demonteren, op portieren na dan, die vind ik nogal rottig Very Happy

Als de achterwiellagers + draagarmen nog goed zijn doe ik daar graag een gooi voor.

De carb is ook handig misschien, als reserve voor de BX Kleader van die vriendin van me. Satellieten hield je zelf toch?

De audioinstallatie, zoals je zelf hebt gezegd is het geluid van een type 1 beter dan standaard type 2/3 maar ik heb wel zelf de ring van de woofer moeten lijmen met meerdere lagen pattex. De tweeters worden ook al slechter…

Een intervalautomaat, missschien een zekeringenbord, weet ik veel…

Verder een scharnier van het luchtverdeelhuis, bij mij gaat de radiatorkraan wel open/dicht maar de klep werkt niet meer. Geen idee of er verschillen zijn tussen type 1 & 2/3 eigenlijk.

Oh en het LA gefixeerde portierruitje, die is bij haar ook stuk.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2006 03:51 PM
  [ # 81 ]
Alcyone schreef:

Houd er rekening mee dat de sloper niet vanuit de garagebox getild kan worden met de grijpkop van de vrachtwagen, die zal moeten kunnen rollen vanuit de box. Wat je kunt doen is reeds van te voren ALLES van de subframes losmaken zodat de je koets kan rollen uit de box en de subframes gewoon blijven liggen zodra de koets wordt opgetild. Koud kunstje.

Da’s wel lastig, bedenk ik mij. Want de garagebox zit in een krap hofje en vraag me af of een vrachtwagen daar wel in kan. Een platte aanhanger om em op te zetten werkt dan misschien nog wel. Maar hier moet ik wel iets op verzinnen. of wellicht een andere slooplocatie? Nadeel is dat ik daar ook weer naartoe zou moeten rijden. EN momenteel hangt nog steeds de uitlaat op half 7. Ik verplaats em dus eigenlijk liever niet meer.

Overigens is het wel leuk als de motor op het subframe staat dat ie in principe nog steeds zou zo moeten kunnen draaien. Benzine slang los in een tankje hangen. Uitlaat bevestigen en koelsysteem aangesloten houden.

Alcyone schreef:

Wat vind je van zondagmiddag?

Dan kan ik sowieso. Misschien kunnen er dan nog nog meer mensen? Het ding hoeft ook niet in 1 x kaal.

Alcyone schreef:

Moet ik nog extra assteunen meenemen en een garagekrik? Voor de rest ben ik best schnell met demonteren, op portieren na dan, die vind ik nogal rottig Very Happy

Och, gereedschap heb ik zat. Alleen heb nu 2 kapotte krikken van Halfrots kwaliteit, dus een krikje komt wel van pas. Assteunen heb ik wel.

Alcyone schreef:

Als de achterwiellagers + draagarmen nog goed zijn doe ik daar graag een gooi voor.

Voor zover ik weet zijn die nog wel goed.

Alcyone schreef:

De carb is ook handig misschien, als reserve voor de BX Kleader van die vriendin van me. Satellieten hield je zelf toch?

Het motortje wil ik graag compleet houden. Je weet nooit waar het goed voor is Wink Het is sowieso het beste deel van de auto.

Ik heb nog wel een paar type 1 schakelaars liggen, waar je misschien nog wat aan hebt. Het instrumentenpaneel lijkt me wel een leuk souvenir voor mijzelf.

Alcyone schreef:

De audioinstallatie, zoals je zelf hebt gezegd is het geluid van een type 1 beter dan standaard type 2/3 maar ik heb wel zelf de ring van de woofer moeten lijmen met meerdere lagen pattex. De tweeters worden ook al slechter…

It’s all yours. Ik doe daar niks meer mee.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 maart 2006 04:03 PM
  [ # 82 ]

Anders huur je een autoambulance, en sloop je hem daarop. Met het restand rij je naar de sloop waar ze met een heftruck het carcas eraf tillen. Voordeel: Kun je overal makkelijk bij, en het geval is verplaatsbaar. Nadeel: Kost 1 of 2 dagen huur voor de ambulance…..

Test

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 04:15 PM
  [ # 83 ]
Thijsvandebles schreef:

Anders huur je een autoambulance, en sloop je hem daarop. Met het restand rij je naar de sloop waar ze met een heftruck het carcas eraf tillen. Voordeel: Kun je overal makkelijk bij, en het geval is verplaatsbaar. Nadeel: Kost 1 of 2 dagen huur voor de ambulance…..

Ik heb ook geen BE rijbewijs voor een ambulance Sad En meestal vragen ze daar toch wel naar bij verhuurbedrijven.

Een leeg koetsje zonder deuren, subrames en motor weegt volgens mij ook niet zoveel meer. Met een beetje moeite zou je dat misschien ook nog wel op een normale aanhanger kunnen krijgen, allleen of dat breed genoeg is :S.

Ander ideetje: 4 van die supermarktrolwagentjes en daar de koets op zeggen? Alleen moet ik die dan nog ergens vandaan zien te krijgen.

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 16 maart 2006 04:19 PM
  [ # 84 ]

Je hebt toch ook van die auto-ambulances in de vorm van een (B) vrachtwagentje? Maar de huur is best prijzig voor zover ik weet.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 04:20 PM
  [ # 85 ]
Caroline81 schreef:

Je hebt toch ook van die auto-ambulances in de vorm van een (B) vrachtwagentje? Maar de huur is best prijzig voor zover ik weet.

Klopt. Heeft Mike bijvoorbeeld. Leuk is als je er eentje met lier hebt. Desnoods trek je het wrak er met de lier op..

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 04:26 PM
  [ # 86 ]

BE heb ik wel…  Laughing

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 16 maart 2006 05:38 PM
  [ # 87 ]

Ik ben er wel bij hoor, zondag. Lijkt me leuk. Als er iets te slopen valt dat met BX’en en type 1 te maken heeft, ben ik van de partij.  Laughing

Het handigste lijkt me echt om een constructie te maken van wielen waar je de BX op kan zetten. Dat kunnen 4 winkelwagentjes zijn, maar ik weet niet hoe sterk die dingen zijn.
Het grote voordeel daarvan is natuurlijk dat je ALLES aan de BX kan slopen zonder problemen. Je kunt dan letterlijk een kale koets op 4 wagentjes richting de straat duwen, alwaar een vrachtwagen met grijper het karkas kan optillen.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 16 maart 2006 05:54 PM
  [ # 88 ]

Als er toevallig nog een linker achter deur overblijft en als deze past op een type 3…..

(van achter gezien links)

niet weggooien!

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 05:56 PM
  [ # 89 ]

komt tom niet met de pick-up?? Kan ‘ie daarop Very Happy

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 maart 2006 05:58 PM
  [ # 90 ]

Het voordeel van winkerwagentjes is dat ze voor €0,50 te koop zijn bij elke supermarkt. Soms zijn ze zelfs gratis. Het nadeel is dat die wieltjes het heel slecht doen op straat / gras, vooral met een berg gewicht erop.
Kaal koetsje met 8 man op een kar tillen is wel te doen. En te breed ben je nooit, want je mag 2.55 meter breed zijn. Karreteje moet wel breed genoeg zijn om stabiel deze last te dragen.
BE hebben voor ambulance huren doen ze volgens mij nooit. Tenminste, de laatste keer dat ik zo’n ding huurde stond ie op naam van mijn vader omdat ik mijn rijbewijs nog had thuisliggen. En hij heeft geen BE.
En anders naar een plek rijden waar de grijperd van de slopert wel kan komen, en daar uit elkaar trekken. Jullie mogen ook hier komen, ruimte zat, en de slopert komt hier wel vaker, dus goed geregeld. Moet je er alleen wel voor naar friesland met het ding…..

Test

Profiel  

6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook