4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
NOODSTOP
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 januari 2006 12:40 PM
  [ # 46 ]

Re: NOODSTOP

EvelienBX schreef:

heb vanochtend een noodstop gemaakt met m’n bx, (ik reed 60 en er stak een kat overstraat)
ik had nog nooit echt fanatiek geremt met die bx, dus wist eigelijk ook niet echt hoe die zou reageren, nu bleek dat ie dus ongelooflijk hard remt, die rem is dus niks mis mee!!  Confused
maar daardoor blokkeerden alle wielen en slipte dus heel erg door op dat asvalt, nu weet ik niet of me wielen een schuurplek hebben of iets dergelijks, hoe kan ik dat controleren? hij reed niet anders nadat ik weer verder ging (de kat leeft nog hoor!!!
Very Happy )

Wie kan me vertellen hoe ik kan controleren of de banden nu nog wel goed zijn?

Exclamation

 

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 09 januari 2006 01:07 PM
  [ # 47 ]

antwoord op de vraag is:
gewoon een stukje gaan rijden en op een vlak stuk snelweg eens goed voelen of je onbalans voelt of trillingen. Mijn vriendin heeft een week voordat de bx weg ging ook een noodstop gemaakt van 140 naar 0 met volledig blokkerende wielen, en dat heeft een behoorlijk leuk spoor acvhtergelaten, en daarnaast vierkante wielen.
Ik denk dus niet dat je voor die paar meter bang hoeft te zijn voor vierkante wielen, maar je kunt het dus op de snelweg controleren. Ik denk echter niet, dat je vlakken kunt ontdekken als je de band van dichtbij bekijkt, daarvoor is het niet lang genoeg remmen geweest.

Probeer gewoon op een mooi nieuw stuk asfalt goed te voelen met vershillende snelheden, als je dan lichte trillingen voelt, of een soort spijker-gevoel, dan weet je genoeg.
Ik kan het me alleen niet voorstellen, dus ook daarmee heb je nog eens geluk!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 januari 2006 01:08 PM
  [ # 48 ]

Dat is hem….netjes.

 

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 09 januari 2006 01:15 PM
  [ # 49 ]
mpostma schreef:

Overigens wordt een paard in het verkeer meestal bereden door een ervaren ruiter en hoewel je er voorzichtig mee om moet gaan, zul je zien dat je voor een paard nooit een noodstop hoeft te maken, gewoon omdat je er prima op kan anticiperen en een paard zich ook niet onvoorspelbaar gedraagt. Nja, je moet een paard ook niet gaan opfokken met getoeter of luid gegas. Bovendien zeer ruim passeren.

vertel mij wat over paarden….  Laughing
Ik werk er mee en ik rij aantal keren per week. Maar dan nog je zult ze niet zo vaak op de weg zien, maar toch heb ik een keer een loslopend paard voor me op de weg gehad, nou daar word je nie vrolijk van dan wil je wel stil gaan staan. Maargoed. buiten dat…
we kunnen er wel hele topic over door blijven lullen ik ben gestopt voor die kat, ik leef nog kat leeft nog.. punt klaar…  Wink


doe maar slotje? anders gaat het toch maar ‘off topic’.... ‘zucht’

bedankt voor antwoorden over de banden, ik denk dat mijn banden nog wel goed zijn Very Happy

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook