Caroline81 schreef:
Oude foto!!
Ik bedoel dat vierkantje met die schroef in het midden en slangetje er aan. Geen idee wat het is
Ik vermoed de gasklepvertrager. Afhankelijk van het vacuum (dat weer wordt geregeld met dat gekke elektronische kastje (voor de kijkers) rechts in de motorruimte: de beruchte S6 “rommel”.
Die gasklepvertrager zorgt er als het goed is voor dat bij warme motor het toerental even (een paar seconden) rond de 1500 toeren blijft hangen als je van het gas gaat.
ok zou kunnen. Want hij vertelde dat nu bij gasgeven er een iets ander geluid kwam. Ik moest niet denken dat mijn gas bleef hangen want dat hoorde…
Ik moet eens een woordenlijstje leren. Net zoiets als vroeger met de topografie
Caroline81 schreef:ok zou kunnen. Want hij vertelde dat nu bij gasgeven er een iets ander geluid kwam. Ik moest niet denken dat mijn gas bleef hangen want dat hoorde…
Ik moet eens een woordenlijstje leren. Net zoiets als vroeger met de topografie
Al doende leert men.
Vandaag getankt. over 140 km een score van 1 op 13. Daar zit nog zo’n 50 km bij van voor de laatste sleutel actie bij dus kan alleen maar beter worden
Caroline81 schreef:Vandaag getankt. over 140 km een score van 1 op 13. Daar zit nog zo’n 50 km bij van voor de laatste sleutel actie bij dus kan alleen maar beter worden
Klinkt al beter idd. Nu op naar de 1 op 20!
Mijn Visa super E uit 1980 had een verstopte acceleratie sproeier. Optrekken ging dus niet snel, maar met behulp van de choke kon ik aardig gang maken. Gevolg was heel weinig boetes, en een extreem laag verbruik. Op de lange afstand scoorde ik tegen de 1 op 25!!
(Heb er nog steeds spijt van dat ik die auto weg heb gedaan….)
Test
leovane schreef:Een tip die misschien nuttig kan zijn: als wagen bij starten echt niks doet, even met een kabeltje de plus van de accu met het relais van de startmotor verbinden. Als de startmotor dan wel ronddraait, is het probleem het contactslot.
En in plaats van het slot te vervangen, kun je ook een draad trekken rechtstreeks van de pluspool van de accu naar het relais met een drukschakelaar die je op het dashboard monteert (+ een zekering op de kabel zo dicht mogelijk tegen de accu).
Het starten gebeurt dan via de drukschakelaar zoals bij oude vrachtwagens. Heb dat zo ooit opgelost bij een Fiat Panda en werkte terug feilloos.
Wel een geinige tip, maar ik mis wel een eetje de relevantie met dit topic.
mpostma schreef:leovane schreef:Een tip die misschien nuttig kan zijn: als wagen bij starten echt niks doet, even met een kabeltje de plus van de accu met het relais van de startmotor verbinden. Als de startmotor dan wel ronddraait, is het probleem het contactslot.
En in plaats van het slot te vervangen, kun je ook een draad trekken rechtstreeks van de pluspool van de accu naar het relais met een drukschakelaar die je op het dashboard monteert (+ een zekering op de kabel zo dicht mogelijk tegen de accu).
Het starten gebeurt dan via de drukschakelaar zoals bij oude vrachtwagens. Heb dat zo ooit opgelost bij een Fiat Panda en werkte terug feilloos.Wel een geinige tip, maar ik mis wel een eetje de relevantie met dit topic.
Is een beetje ala ARMY BX…..
Test
leovane schreef:was er er geen sprake van dat het probleem mogelijk in het contactslot zou kunnen liggen?
Nee, contactslot is goed. Probleem zat ‘m in de massa. Heb geen problemen meer gehad (*klopt af op ongeverfd hout*) sinds ik die punten heb schoongemaakt en de accupolen ook.
Ik heb ook nog even een vraagje over banden voor mijn visa.
Ik heb er nu 145/80 13 onder zitten. Maar nu is het tijd voor nieuwe en lees ik in de vraagbaak 155/70 R13 MXL.
Wat kan ik nou het beste bestellen en welk merk?
Michelin
Zomerbanden ENERGY E3B 155/70 R13 75T 48,50
ENERGY E3B 145/80 R13 75T 48,50
Goodyear
Dunlop
Bridgestone
Pirelli
Continental
Het duizelt een beetje ondertussen. En dan nog de vraag of ik niet all season banden moet nemen…
wel op autobandemarkt kopen he! scheelt flinke pieken!
jebbers schreef:wel op autobandemarkt kopen he! scheelt flinke pieken!
Ja dat heb ik gezien ja. Ik koop mijn onderdelen voor inkoopsprijs bij de garage maar daar hebben ze duurdere leveranciers volgens mij.
Als jullie een leverancier kunnen aanraden die goedkoper is dan autobandenmarkt hoor ik het graag
Als je geen winterbanden neemt, zou ik zeker voor de all-season banden gaan. Dan heb je met nat weer net iets meer zekerheid!
Die 145 of 155 maakt niet zo heel veel uit. De 145 banden zijn wel een stuk groter dan de 155 banden. Dit zal je op je teller merken.
Zie ook:
Xsara_Coupe
Edit:
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
145/80-13 4.6in 11.1in 22.1in 69.5in 911 0.0%
155/70-13 4.3in 10.8in 21.5in 67.7in 936 -2.7%
Dat verschil valt dus ook wel mee…
Er zit nu voor vredestein sprint onder en achter Typhoon. Inmiddels kunnen ze zowat doorgaan voor slicks ben ik bang
Die vredestein vind ik wel een hele mooie band. Maar ja net alsof je dat ziet als je rijdt…
Ja die 2,7 kwam ik ook op uit. Maar ik vroeg me af of het nou uitmaakt.
155 staat wellicht iets stoerder maar stuurt weer wat zwaarder..
Caroline81 schreef:Er zit nu voor vredestein sprint onder en achter Typhoon. Inmiddels kunnen ze zowat doorgaan voor slicks ben ik bang
Die vredestein vind ik wel een hele mooie band. Maar ja net alsof je dat ziet als je rijdt…
Ja die 2,7 kwam ik ook op uit. Maar ik vroeg me af of het nou uitmaakt.
155 staat wellicht iets stoerder maar stuurt weer wat zwaarder..
Die 2.7 is wel op je teller terug te vinden, maar dat verschil is zo minimaal… Met het slijten van je banden heb je die afwijking ws ook al…
Verder is het zo dat de 155 banden met droog weer iets meer grip zullen hebben en dus iets betere wegligging hebben.
Xsara_Coupe