Heb weer wat grappigs. Net met flinke mist gereden, zicht was minder dan 50 meter dus ik dacht laat ik mijn mistlichten aan doen.
Nou probeerde ik ze dus weer uit te doen komt het knopje niet meer terug
Is daar een handigheidje voor?
wat je kan proberen is de hele knop los halen en dan even kijken of je met bijv schroevedraaier hem terug krijgt
meestal helpt een beetje rotzooien met je nagel aan de zijkant van het knopje toch wel??
voge schreef:meestal helpt een beetje rotzooien met je nagel aan de zijkant van het knopje toch wel??
Ik had inderdaad al zitten pulleken met mijn nagels en vervolgens zo’n minischroevendraaiertje maar nog geen resultaat. De knopjes zitten ook vrij diep dus eronder kom je niet makkelijk.
Caroline81 schreef:Heb weer wat grappigs. Net met flinke mist gereden, zicht was minder dan 50 meter dus ik dacht laat ik mijn mistlichten aan doen.
Nou probeerde ik ze dus weer uit te doen komt het knopje niet meer terugIs daar een handigheidje voor?
Dit probleempje had ik met mijn vorige Visa met de achterruitruitenwisser. Na een aantal keer op het knopje tikken met je nagel of een schroevendraaier (voorzichtig) kwam hij wel weer terug bij mij. Ik heb er toen wat grafiet tussen gespoten (knopje eerst gedemonteerd) en dat hielp wel wat. Maar eerlijk gezegd heb ik sindsdien dit knopje alleen maar half ingedrukt zodat hij 3x wist en nooit meer volledig ingedrukt. Dit is bij je mistachterlicht wat moeilijker!
Dan toch de suggestie van Jimmy maar…
Ik heb het met een klein zuignapje terug weten te trekken (wie wat bewaard heeft wat )
Gewoon maar niet meer gebruiken tot ik ‘m een keer heb schoongemaakt. Wat is grafiet trouwens?
Ik heb trouwens sinds een maandje ofzo ook een heel klein beetje condens aan de binnenkant van mijn dash, thv mijn km teller. Moet ik ook eens naar kijken.
Grafiet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grafiet
een poedervormig smeermiddel. Niet vet en lekt niet. Waarschijnlijk werkt teflon spray of iets dergelijks ook.
potlood verpulveren, heb je grafiet genoeg
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
en ik heb er weer een probleem bij…
stadslicht beiderzijds werkt niet. Lampjes zijn het niet, en de zekering denk ik ook niet aangezien in de vraagbaak staat dat de dashboardverlichting op dezelfde zekering zit en dat werkt dus nog wel.
Waar zal ik eens beginnen met zoeken? (electronica is niet echt mijn sterke kant ops: )
Caroline81 schreef:en ik heb er weer een probleem bij…
stadslicht beiderzijds werkt niet. Lampjes zijn het niet, en de zekering denk ik ook niet aangezien in de vraagbaak staat dat de dashboardverlichting op dezelfde zekering zit en dat werkt dus nog wel.
Waar zal ik eens beginnen met zoeken? (electronica is niet echt mijn sterke kant ops: )
Doen je achterlichten het nog wel?
Ik had een kapotte zekering op mijn visa die niet kapot leek… je moet dus met een spanningzoeker gaan controleren of de zekeringen heel zijn, dus boven en onder zekering moet lampje branden.
Controleer meteen even de massapunten, deze zitten ook dichtbij de koplampen.
Succes
Emiel
ehhhhhhhhh… goh weet ik niet zeker eigenlijk. Het stormt/regent hier dus dat moet ik dan morgen even controleren.
Een spanningszoeker is zo’n schroevendraaier met een lampje toch?
Caroline81 schreef:ehhhhhhhhh… goh weet ik niet zeker eigenlijk. Het stormt/regent hier dus dat moet ik dan morgen even controleren.
Niet te flauw hoor!
Caroline81 schreef:
Een spanningszoeker is zo’n schroevendraaier met een lampje toch?
Ja…
Stadslicht was idd de zekering. Hij zag er nog heel uit maar met spanningzoeker bleek het toch stuk te zijn.
Na verwisselen deed ie het nog niet, gaf zo’n blauw vonkje en verder niks. Dus volgende zekering er in en toen bleef ie wel goed.
Knipperlicht ook gelijk laten maken op m’n werk in ruil voor een paar zelf gemaakte appelflappen Ik kwam er zelf niet uit namelijk. Hij bleek niet voldoende massa te maken dus hij heeft nu een bypass. Maar ik moet dus wel een keer die kabels vervangen voor het mooie.