Helaas mijn mooie c15 koetsje is naar de sloop.. niemand wou hem hebben(zie bovenste foto).
MAAR: nu is er de gepimpte trs uit ‘87(foto eronder).
Gekregen van:
turbonooct, die zichzelf een ID uit ‘67 heeft aangemeten.
Nu ik weer blij..
Hij moet wel in maart al naar de keuring, en hij slurpt nogal. Maar gezien zijn schoonheid (lichtbruin interieur, sideskirts en ronde koplampjes) overweeg ik er een project van te maken. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten hoeveel tijd je daar gemiddeld mee kwijt bent. Ik heb wel nu en dan beschikking over een brug..
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
Re: Dope shit (trs)
knolleman schreef:Helaas
mijn mooie c15 koetsje is naar de sloop.. niemand wou hem hebben(zie bovenste foto).
MAAR: nu is er de gepimpte trs uit ‘87(foto eronder).
Gekregen van:turbonooct, die zichzelf een ID uit ‘67 heeft aangemeten.
Nu ik weer blij..![]()
Hij moet wel in maart al naar de keuring, en hij slurpt nogal. Maar gezien zijn schoonheid (lichtbruin interieur, sideskirts en ronde koplampjes) overweeg ik er een project van te maken. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten hoeveel tijd je daar gemiddeld mee kwijt bent. Ik heb wel nu en dan beschikking over een brug..
die Bix had ik bijna gekocht voor 300 euri.
maar ja een import uit duitsland uit bwjr 87 wat orgineel eigenlijk een carburateur auto dient te zijn, welke is omgebouwt naar een GTI !! tja dan haak ik af als ik ook nog eens 450 km retour mot tuffen om hem te bekijken.
ik hoop voor je dat het een leuke tuut is en dat ie beter is dan wat ik ervan verwachte..
greets wupke:
maar ja een import uit duitsland uit bwjr 87 wat orgineel eigenlijk een carburateur auto dient te zijn, welke is omgebouwt naar een GTI !! tja dan haak ik af als ik ook nog eens 450 km retour mot tuffen om hem te bekijken.
Leg uit? ? Woon jij 450 km van alkmaar vandaan? En word er verstaan onder een ‘carburateur auto’? Hij heeft toch carburatuer want geen diesel?
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
knolleman schreef:maar ja een import uit duitsland uit bwjr 87 wat orgineel eigenlijk een carburateur auto dient te zijn, welke is omgebouwt naar een GTI !! tja dan haak ik af als ik ook nog eens 450 km retour mot tuffen om hem te bekijken.
Leg uit?
? Woon jij 450 km van alkmaar vandaan? En word er verstaan onder een ‘carburateur auto’? Hij heeft toch carburatuer want geen diesel?
retour = dus heen ruim 200 km en terug weer 200 = ongeveer 450 km totaal.
2 volgens opgaaf van de eigenaar ligt er een GTI injectie motor in en geen carburateur.
daar had ik dus mn kantekeningen bij staan, want een hobby auto omgebouwde kitcar moet ik niet, vandaar dat ik dus ook kort was en stelde ::als hij niet voldoed dan koop ik hem niet.
laatste geschiede dus, en nu heb jij hem gekocht.
greets van wupke:die nu in een witte Xant tuft en daar heel happy mee is..
Ok, fair enough Welliswaar heeft hij er zelf niet aan gerommelt. Ik heb hem gratins gekregins
dus kan ik me er geen buil aan vallen..
Nou begrijp ik nog steeds niet het onderscheid tussen een carburateur auto en een gti? Wat bedoel je daar toch mee, heeft een gti geen carburateur :
—————————————————————-
(ever felt the torque of a hemi?)
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
knolleman schreef:Ok, fair enough
Welliswaar heeft hij er zelf niet aan gerommelt. Ik heb hem gratins gekregins
dus kan ik me er geen buil aan vallen..
Nou begrijp ik nog steeds niet het onderscheid tussen een carburateur auto en een gti? Wat bedoel je daar toch mee, heeft een gti geen carburateur
:
—————————————————————-
(ever felt the torque of a hemi?)
GTI heeft een injectie systeem voor de brandstoftoevoer De brandstof wordt geinjecteerd, de hoeveelheid in te spuiten brandstof wordt weer bepaald adhv div waardes, waaronder de luchttoevoer. Dit wordt door een computer berekend (nieuwer systeem dus)
Een carburateur heeft een.. carburateur voor de brandstof, dit is een apparaatje wat lucht en brandstof doorlaat. Verhoudingen daarvan staan min of meer vast. (wat ouder systeem)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
knolleman schreef:Ok, fair enough
Welliswaar heeft hij er zelf niet aan gerommelt. Ik heb hem gratins gekregins
dus kan ik me er geen buil aan vallen..
Nou begrijp ik nog steeds niet het onderscheid tussen een carburateur auto en een gti? Wat bedoel je daar toch mee, heeft een gti geen carburateur
:
—————————————————————-
(ever felt the torque of a hemi?)
trs is een 2 traps valstroom carb van solex of weber.
een GTI is een multipoint injectie .
dwz elke cilinder heeft een injector.
te herkennen aan een giga alu huis wat voor je motor zit.
en een carb is tja een inlaatspruitstukje met daar de carb op gemonteerd.
en last but not in the least,,, een GTI heeft 122 PK en de trs maar iets van net 90 PK .
mvgr wupke
Right! Maar waarom is dat dan een probleem? Lijkt me juist wel fijn een beetje kippekracht erbij?
—————————————————————
(Ever seen the face of the lord?)
Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...
knolleman schreef:Right! Maar waarom is dat dan een probleem? Lijkt me juist wel fijn een beetje kippekracht erbij?
—————————————————————
(Ever seen the face of the lord?)
probleem is dat je niet weet welke malloot het ingebouwt heeft, en welke andere (niet zichtbare ) dingen er veranderd zijn.
dit kan je wel eens voor diverse rare verrassingen zetten.
greets van wupke:die omkatten en opvoeren liever zelf doet dan het aan de gemiddelde hobbyist toevertrouwd..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ben ben en blijf carbu liefhebber.
Zie maar naar men lijstje, 3 TRS-en en een 16v op carb’s
Trouwens, een GT heeft 105pk en een 19TRS 107pk… geen 90, das de 16
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
woops, de DIGIT nog vergeten, die heeft dus de 105pk GT motor.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
kreazyV8wuppo schreef:knolleman schreef:Ok, fair enough
Welliswaar heeft hij er zelf niet aan gerommelt. Ik heb hem gratins gekregins
dus kan ik me er geen buil aan vallen..
Nou begrijp ik nog steeds niet het onderscheid tussen een carburateur auto en een gti? Wat bedoel je daar toch mee, heeft een gti geen carburateur
:
—————————————————————-
(ever felt the torque of a hemi?)trs is een 2 traps valstroom carb van solex of weber.
een GTI is een multipoint injectie .
dwz elke cilinder heeft een injector.te herkennen aan een giga alu huis wat voor je motor zit.
en een carb is tja een inlaatspruitstukje met daar de carb op gemonteerd.en last but not in the least,,, een GTI heeft 122 PK en de trs maar iets van net 90 PK .
mvgr wupke
Correctie: 159A/D2A/D2C hebben 105 PK en 160 NM koppel bij 3000 tpm. Een van de meest soepele 1900’s, beter dan 1900 monopoint. Gebruikt als eerste in de GT, Digit (159A) en later in de TRS (D2A/D2C).
aan TS:
Overigens kun je denk ik wel blij zijn met injectie, de carbs slijten ook en vooral de webers vind ik vervelender dan de solexen. Daarnaast hebben de 1600’s/1900’s allemaal standaard van die walgelijke automatische choke’s die het nooit goed doen en de oorzaak zijn van het op de sloop gooien van massa’s goede auto’s. De TRS spande in 1988-1989 ten tijde van de ongeregelde katalysator de kroon met toegevoegde onderdelen op de carb die totaal niet nodig zijn voor het rijden.
Maar injectie is ook niet zaligmakend, vooral multipoint niet. Er kan gewoon een hoop aan stuk en verstand van elektra is verdomd handig, net als schema’s lezen, een mutlimeter hanteren en heel veel logica.
Eigenlijk ben je qua gezeik nog het beste met een gasturbine af.
Tot nu toe heb ik de beste ervaringen met een Solex met handchoke.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
correctie, zoals vermeld heeft de GT 105pk, en de D2A en D2C en gevolg 107 pk.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Citroenbx schreef:correctie, zoals vermeld heeft de GT 105pk, en de D2A en D2C en gevolg 107 pk.
De belgische D2A en D2C dan. Hier werden ze geknepen ivm emissies. Ben benieuwd of de carb het enige verschil is voor model 1987. Wie weet is ook de nokkenas anders.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Belgie heeft pas een 14 en 16 en 19injectie gehad vanaf 92ofzo, kat dan ook pas.
GTI en 16v natuurlijk al sneller… De 16v mk2 heeft bij ons ook 157.5pk…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_933.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Wie zegt nou dat deze auto is omgebouwd of omgekat? Het zou zo maar een originele 19 TRS break met GTi/TRi motor kunnen zijn! In Frankrijk werd de benaming met de I niet altijd gebruikt, en kon het dus zomaar zijn dat je een TRi had met de vermelding TRS…. Zelfs als TZS zijn er BX-en geleverd mét injectiemotor. IK denk eerder dat dit gewoon een originele TRS met injectie is dan een ‘omgebouwde’. Het feit dat zo’n auto in Nederland TRi heet, lekker belangrijk!
Gr Martijn