2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Dope shit (trs)
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 januari 2006 06:01 PM
  [ # 16 ]

Okee, dit moeten we uitdiepen. Knolleman, wat is het ORGA nummer? dit zit waarschijnlijk tussen linker veerbol en linker koplamp,  4 cijfers door witte verf.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 januari 2006 06:16 PM
  [ # 17 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Wie zegt nou dat deze auto is omgebouwd of omgekat? Het zou zo maar een originele 19 TRS break met GTi/TRi motor kunnen zijn! In Frankrijk werd de benaming met de I niet altijd gebruikt, en kon het dus zomaar zijn dat je een TRi had met de vermelding TRS…. Zelfs als TZS zijn er BX-en geleverd mét injectiemotor. IK denk eerder dat dit gewoon een originele TRS met injectie is dan een ‘omgebouwde’. Het feit dat zo’n auto in Nederland TRi heet, lekker belangrijk!

Gr Martijn

Ter aanvulling: In NL is de Break 19TRi aanduiding gekoppeld aan de 104pk 1.9 met LU-jetronic en 3weg-kat. De GTI-motor in de 19 TRS break is niet geleverd in NL, dat kwam pas met de 19TZi break.
Zou leuk zijn als deze idd een originele zou zijn (Break met GTI-motor).

BTW: Een TRi met TRS opschrift, wanneer hebben de Fransen dat gedaan?

citroenbx schreef:

Belgie heeft pas een 14 en 16 en 19injectie gehad vanaf 92ofzo, kat dan ook pas.

GTI en 16v natuurlijk al sneller… De 16v mk2 heeft bij ons ook 157.5pk…

De 16V is helemaal niet geleverd met kat in Belgie. Het motorvermogen in KW is gewoon 116, dat is gelijk aan de mk1 16v. De GTI werd ook pas in 92 leverbaar met kat.
Grappig is dat de 19 monopoint (80kw / 109pk) helemaal niet gekend is in Belgie: daar had de 19 TRI kat berline gewoon de GTI kat motor met 88Kw (120pk of 122pk) afhankelijk van meeteenheid.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2006 06:17 PM
  [ # 18 ]

Tis een witte dus het orga zal in zwarte letters staan Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2006 06:20 PM
  [ # 19 ]
rb schreef:
citroenbx schreef:

Belgie heeft pas een 14 en 16 en 19injectie gehad vanaf 92ofzo, kat dan ook pas.

GTI en 16v natuurlijk al sneller… De 16v mk2 heeft bij ons ook 157.5pk…

De 16V is helemaal niet geleverd met kat in Belgie. Het motorvermogen in KW is gewoon 116, dat is gelijk aan de mk1 16v. De GTI werd ook pas in 92 leverbaar met kat.
Grappig is dat de 19 monopoint (80kw / 109pk) helemaal niet gekend is in Belgie: daar had de 19 TRI kat berline gewoon de GTI kat motor met 88Kw (120pk of 122pk) afhankelijk van meeteenheid.

Dat de 16v geleverd is met kat heb ik ook nooit beweerd.
en de 16vmk2 heeft 157,5pk, en als je me niet geloofd scan ik de brochure in

Wij hebben Carbu motoren gehad en daarna multipoint (op 19) zoals je zegt. Geen gezever met poesies en nep carbu’s (monopoint) Very Happy Very Happy

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 januari 2006 06:24 PM
  [ # 20 ]
Citroenbx schreef:

Tis een witte dus het orga zal in zwarte letters staan Laughing

Jij bent wel héél erg wakker! Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 06:38 PM
  [ # 21 ]

deze witte break is van 1987 en in 1996 geimporteerd vanuit duitsland naar NL.
of het een orginele duitser is kan ik niet achterhalen…

ritje RDW met kenteken deed bovenstaande.

zover mij bekend is de break(TZI)geleverd met GTI blok, deze 87 iger is miz dus omgebouwt. daar alleen de TRS carb hoord te hebben en deze een gti uitvoering is.

dat deed me dus vermoeden dat het een bouwpakket is waar 300 euro voor werd gevraagd, en een ritje half nl voor nodig was.

eea ander afgewogen dus besloten het ding maar te laten voor wat het was.
maar goed ook aangezien hij nu voor noppes van de hand is gegaan..


mvgr wupke. Wink

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 januari 2006 06:46 PM
  [ # 22 ]
citroenbx schreef:

Belgie heeft pas een 14 en 16 en 19injectie gehad vanaf 92ofzo, kat dan ook pas.

GTI en 16v natuurlijk al sneller… De 16v mk2 heeft bij ons ook 157.5pk…

Sorry: ik las deze opmerking als : “de GTI en 16v ‘hebben’ natuurlijk al sneller ‘een kat ontvangen’.
Een andere interpretatie kan ik er niet van maken. Als dat fout is, bij deze excuses.

citroenbx schreef:

Dat de 16v geleverd is met kat heb ik ook nooit beweerd.
en de 16vmk2 heeft 157,5pk, en als je me niet geloofd scan ik de brochure in

Dat hoeft niet, die heb ik hier voor mijn neus. Er staat tevens 116 KW bij, zoals ik schreef.

Andere vraag: is jou bekend wanneer de laatste GTI’s en 16V’s zonder kat zijn uitgeleverd in la Belgique?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 januari 2006 08:50 PM
  [ # 23 ]
Alcyone schreef:

Okee, dit moeten we uitdiepen. Knolleman, wat is het ORGA nummer? dit zit waarschijnlijk tussen linker veerbol en linker koplamp,  4 cijfers door witte verf.

Niet gewoon onder de linker voordeurvanger?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 januari 2006 08:58 PM
  [ # 24 ]
voge schreef:
Alcyone schreef:

Okee, dit moeten we uitdiepen. Knolleman, wat is het ORGA nummer? dit zit waarschijnlijk tussen linker veerbol en linker koplamp,  4 cijfers door witte verf.

Niet gewoon onder de linker voordeurvanger?

Das ook een mogelijkheid… Ik weet ff niet meer vanaf welk jaar ze dat hebben veranderd.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 januari 2006 09:14 PM
  [ # 25 ]

ik ook niet, geloof dat mijn ‘86er ‘t inderdaad nog wel op de oude plaats had…

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2006 09:37 PM
  [ # 26 ]
Martijn de Ruijter schreef:
Citroenbx schreef:

Tis een witte dus het orga zal in zwarte letters staan Laughing

Jij bent wel héél erg wakker! Very Happy

Logica, hehe, kzag dat het niet klopte, echt wakker was ik niet hoor Very Happy

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 10 januari 2006 03:01 PM
  [ # 27 ]

Het wordt steeds boeiender! Ik ga dat nummer ff zoeken ok? Maar nog even afgaande op mijn vraag ivm as keuring, en met name wat Alcyone zegt:

Maar injectie is ook niet zaligmakend, vooral multipoint niet. Er kan gewoon een hoop aan stuk en verstand van elektra is verdomd handig, net als schema’s lezen, een mutlimeter hanteren en heel veel logica.

Mechanica snap ik redelijk, elektronica al een stuk minder.. Is het de moeite waard om er veel tijd in te steken, wat denken jullie?

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 10 januari 2006 04:01 PM
  [ # 28 ]

OK, gelijk maar even gekeken. Ik denk dat het ORGA-nummer is #3777 (inderdaad, zwart op wit). Voor de zekerheid heb ik wat foto’s van nummerplaatjes en de motor geupload naar:

http://home.planet.nl/~pietvanderwerf/Citroen.htm

(helemaal naar beneden scrollen)

Wink

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 januari 2006 05:17 PM
  [ # 29 ]
knolleman schreef:

OK, gelijk maar even gekeken. Ik denk dat het ORGA-nummer is #3777 (inderdaad, zwart op wit). Voor de zekerheid heb ik wat foto’s van nummerplaatjes en de motor geupload naar:

http://home.planet.nl/~pietvanderwerf/Citroen.htm

(helemaal naar beneden scrollen)

Wink

Dat is inderdaad een 1905 cc multipoint 8 klepper, 125 PK tenzij die geknepen is (voor de zekerheid, zoek het typeplaatje van de motor nog even op, die zit tussen dynamo en motorsteun).

En iemand anders hier zal wel ff dat ORGA nummer uitpluizen, daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2006 05:47 PM
  [ # 30 ]

is 13/03/1987 van de band gerold.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook