kreazyV8wuppo schreef:alles is nu lekker warm en je plastick is dus zacht, hierdoor zullen ze mooi loskomen en niet afbreken..
Hee goeie tip, bedankt! Tja een garage, laat staan een verwarmde, is een luxe die ik helaas niet heb. Misschien dat ik de klus dan maar laat liggen tot na de winter. Ik zal in elk geval rekening houden met de toegenomen broosheid bij koude.
Ik ben van plan volgende week in zo’n sleutelhal mijn achterschijven en -blokken te gaan vervangen, als het daarbinnen een beetje warm is probeer ik het misschien dan wel.
sleutelmeeting van 28-01??
voge schreef:sleutelmeeting van 28-01??
kan ,,, maar psssst..
we hebben het al druk hoor, dus veel meer word ietwat proppen…..
greets wupke
Re: Kan de buitenspiegel eraf zonder de deurtrim los te hale
BxBandit schreef:Zie onderwerp. Ik wil een spiegel vervangen maar zou het liefste de deurtrim laten zitten. (type 2/3 spiegel) Kan dat?
Bij voorbaat dank,
JM
Jazeker, het kan; je moet daarvoor 1 gaatje boren in het deurpaneel. Maar dat valt achter het dashboard weg als je de deur dichtdoet.
Ik heb het ooit zo een keer moeten doen toen m’n spiegel aan diggelen lag op zaterdagmiddag 5 uur en ik op een maatje torx stuitte waar ik geen gereedschap voor had.
Afhankelijk van je gehechtheid aan de auto c.q. de verwachte levensduur zou ik het proberen “op de officiële methode”.
Ich bin ein Breaker
kreazyV8wuppo schreef:de enigste Tip die ik kan geven om pennetjes te sparen is dit…werkt overigens echt !!!!
zet de auto in een afgesloten ruimte (als niet kachel langer laten branden en bij voorkeur met mooi weer doen..)
zet een straalkacheltje op je hoedenplank, en laat de auto met ramen op een klein kiertje een uur staan.
alles is nu lekker warm en je plastick is dus zacht, hierdoor zullen ze mooi loskomen en niet afbreken..
greets wupke
Dan wel de nadruk op kachelTJE…
Dit verhaal doet me weer denken aan een oude anekdote van een garagist die wel even een nat geworden autostoel voor de klant zou drogen met de föhn. De stoel wás na afloop inderdaad wel droog. Dat enorme gat in de bekleding zat er alleen eerst nog niet….
Ich bin ein Breaker
karel schreef:kreazyV8wuppo schreef:de enigste Tip die ik kan geven om pennetjes te sparen is dit…werkt overigens echt !!!!
zet de auto in een afgesloten ruimte (als niet kachel langer laten branden en bij voorkeur met mooi weer doen..)
zet een straalkacheltje op je hoedenplank, en laat de auto met ramen op een klein kiertje een uur staan.
alles is nu lekker warm en je plastick is dus zacht, hierdoor zullen ze mooi loskomen en niet afbreken..
greets wupkeDan wel de nadruk op kachelTJE…
Dit verhaal doet me weer denken aan een oude anekdote van een garagist die wel even een nat geworden autostoel voor de klant zou drogen met de föhn. De stoel wás na afloop inderdaad wel droog. Dat enorme gat in de bekleding zat er alleen eerst nog niet….
oke dan..
PUNT 1/ de STRAALKACHEL(TJE!!) achter op de hoedenplank.
kan geen gaten in de zitting stoken denk ik.
PUNT 2/ alle ramen op een kiertje (pak em beet 2 cm) houd de themperaturen binnen bepaalde normen.
PUNT 3/ de gangbare normale zelfs die goeiekope van 10 euro, zijn thermisch beveiligd.
PUNT 4/ een malloot die een kachel ONBEHEERD in zijn auto zet, en vervolgens vreemd gaat staan kijken als die affikt, dient zichzelf direct de vraag te stellen of hij wel in het bezit is van GEZOND VERSTAND>>>>
was getekend wupke:die deze truuk al diverse keren gebruikte en gebruikt om in de winter of koude met plastick delen in de weer te gaan.
kreazyV8wuppo schreef:
was getekend wupke:die deze truuk al diverse keren gebruikte en gebruikt om in de winter of koude met plastick delen in de weer te gaan.
Wup, ik ben er echt helemaal van overtuigd dat dit werkt hoor; ik moest er gewoon onwillekeurig even aan terug denken
Losse bekledingspennen leg ik bij koude in een bakje zeer heet water, dat werkt ook aardig (alleen uitkijken voor je vingers…).
Ich bin ein Breaker