3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Hoe de gedachtegang wandelde van XM naar DS naar XMDS
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 januari 2006 10:44 PM
  [ # 31 ]

Ik heb denk ik zo’n 25 verschillende XM’s gereden in de afgelopen 3/4 jaar en daar zat er idd niet 1 tussen -incl. die van mezelf- die zo soepel veerde als die CX van vanmiddag. Maargoed ‘comfort’ houd natuurlijk niet op bij het veersysteem. Bediening, stoelen, degelijkheid, geluid, verwarming/verkoeling, wegligging, etc, etc, zijn natuurlijk even belangrijk. Dat alles samen maakt het ‘comfort’.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 januari 2006 11:02 PM
  [ # 32 ]

een CX/DS is een auto voor de ECHTE lange afstand,, 400 km heen en 400 terug.
een Xm,xantia ed zijn auto’s voor het dagelijkse gebruik, ff door de stad crossen om eea in te kopen, 75 tot 200 km heen en 75 tot 200 km terug tuffen, verder niks.
goeie auto’s voor de wat normale NL gebruiken, dan is CX DS tuffen voor de gein leuk, als 40K pj auto geheel buiten beeld.

los van het kostenplaatje.

mvgr wupke:die een drukke 28ste voorziet met veel Citro gezelligheid.. Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 januari 2006 11:48 PM
  [ # 33 ]

Hmmm.. dat ben ik niet met je eens. Ik wil geen mening baseren mbt de CX op basis van 30km in 1 exemplaar en van de DS weet ik helemaal niks. Maar de XM en in iets mindere mate de Xantia, zijn toch wel zeker aangename kilometervreters en lange afstands-rijders. Ik doe met regelmaat op een dag tussen de 800 en 1200km met m’n dame en stap ‘s avonds fris en monter thuis de voordeur binnen. Kein problem!  Wink

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 12:04 AM
  [ # 34 ]
Serge schreef:

Hmmm.. dat ben ik niet met je eens. Ik wil geen mening baseren mbt de CX op basis van 30km in 1 exemplaar en van de DS weet ik helemaal niks. Maar de XM en in iets mindere mate de Xantia, zijn toch wel zeker aangename kilometervreters en lange afstands-rijders. Ik doe met regelmaat op een dag tussen de 800 en 1200km met m’n dame en stap ‘s avonds fris en monter thuis de voordeur binnen. Kein problem!  Wink

nou bovenstaande heb ik gepost vanuit mijn optiek.
en daar wil ik aan toevoegen dat een DS en CX geen stads auto’s zijn.

wel wil ik benadrukken dat een DS en CX absoluute reisauto’s zijn in de lange afstand, daar kan een XM en Xantia een punt aan zuigen.

echter liggen die vergelijkingsraakvlakken dusdanig ver uit elkaar dat het eigenlijk geen vergelijk is.

mvgr wupke:die citroveren van a naar z mee heeft gemaakt en maakt. Wink

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 14 januari 2006 09:21 PM
  [ # 35 ]

Hmm, oké, Serge, u hebt gelijk, de XM is veel luxer dan een DS en CX, maar dan moet je ook probleemloos ermee rijden, want anders ben je uren kwijt aan het opknappen van de probleempjes.
(Lampje schijnt al aardig wat tijd te nemen als je het moet vervangen…)
Dan is een CX beter, want daar kun je veel sneller mee klaar zijn.
(Correct me if I’m wrong)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 09:26 PM
  [ # 36 ]

ik heb ze alle 3 gehad en kan dit er over vertellen een cx is een prefete reis wagen maar erg kostbaar om 40000 km mee te gaan rijden een xantia is in dat opzicht iets minder comfortabel maar wel een heel stuk goedkoper en een xm zit er tussen in luxe maar erg duur in het onderhoud en nog wel een problematisch met storibgen in het electrische systeem Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 09:27 PM
  [ # 37 ]
CX-power schreef:

Hmm, oké, Serge, u hebt gelijk, de XM is veel luxer dan een DS en CX, maar dan moet je ook probleemloos ermee rijden, want anders ben je uren kwijt aan het opknappen van de probleempjes.
(Lampje schijnt al aardig wat tijd te nemen als je het moet vervangen…)
Dan is een CX beter, want daar kun je veel sneller mee klaar zijn.
(Correct me if I’m wrong)

alsof de CX geen electrische storingen kent??!!!

mvgr wupke:die wel vaker aan het meten is gedurende de verloren uurtjes om weer een onderdeel van willekeurige CX aan de hobbel te krijgen Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 09:32 PM
  [ # 38 ]
kreazyV8wuppo schreef:
CX-power schreef:

Hmm, oké, Serge, u hebt gelijk, de XM is veel luxer dan een DS en CX, maar dan moet je ook probleemloos ermee rijden, want anders ben je uren kwijt aan het opknappen van de probleempjes.
(Lampje schijnt al aardig wat tijd te nemen als je het moet vervangen…)
Dan is een CX beter, want daar kun je veel sneller mee klaar zijn.
(Correct me if I’m wrong)

alsof de CX geen electrische storingen kent??!!!

mvgr wupke:die wel vaker aan het meten is gedurende de verloren uurtjes om weer een onderdeel van willekeurige CX aan de hobbel te krijgen Wink

jawel maar niet zo erg als een xm Wink

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 14 januari 2006 09:37 PM
  [ # 39 ]

Of een CX sneller storingen heeft aan het electronisch systeem dan een XM, weet ik niet, kom ik vanzelf wel een keer achter, denk ik.
Maar weet wel dat een XM voor veel meer engere problemen zorgt dan een CX of DS.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 januari 2006 11:18 PM
  [ # 40 ]

Ik heb het met m’n huidige XM gelukkig nog niet mogen ervaren. Er zijn wel een paar dingen [geweest], maar electronisch werkt[e] alles vlekkeloos. Ik hoop dat ik over m’n komende dame hetzelfde kan zeggen. Rolling Eyes

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 januari 2006 11:46 AM
  [ # 41 ]

Even terug naar het rekenmachientje,

Met de huidige benzineprijzen betaal je ongeveer 13ct/km voor een XM op benzine en 6ct/km voor een DS op gas. Iedere 6000 km (de tijdsduur voor een beurt) bespaar je 6000*€0,07=€420.  Daar kan je toch prima een beurt voor uitvoeren? Of denk ik nou te simpel?

Dan heb ik het verschil in wegenbelasting en verzekering nog niet eens meegeteld!  Laat staan de kosten om je XM op de weg te houden.

Moet je niet gewoon gas in de XM leggen?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 12:44 PM
  [ # 42 ]
Ree schreef:

Even terug naar het rekenmachientje,

Met de huidige benzineprijzen betaal je ongeveer 13ct/km voor een XM op benzine en 6ct/km voor een DS op gas. Iedere 6000 km (de tijdsduur voor een beurt) bespaar je 6000*€0,07=€420.  Daar kan je toch prima een beurt voor uitvoeren? Of denk ik nou te simpel?

Dan heb ik het verschil in wegenbelasting en verzekering nog niet eens meegeteld!  Laat staan de kosten om je XM op de weg te houden.

Moet je niet gewoon gas in de XM leggen?

Groet,

Ree

hoe wil je gas in een diesel leggen?

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 januari 2006 02:43 PM
  [ # 43 ]
Ree schreef:

Even terug naar het rekenmachientje,

Met de huidige benzineprijzen betaal je ongeveer 13ct/km voor een XM op benzine en 6ct/km voor een DS op gas. Iedere 6000 km (de tijdsduur voor een beurt) bespaar je 6000*€0,07=€420.  Daar kan je toch prima een beurt voor uitvoeren? Of denk ik nou te simpel?

Dan heb ik het verschil in wegenbelasting en verzekering nog niet eens meegeteld!  Laat staan de kosten om je XM op de weg te houden.

Moet je niet gewoon gas in de XM leggen?

Groet,

Ree

 

Een goede XM 2.1D12 verbruikt 1 op 17/18, dat maakt ±5,5 cent per km. Mbt je vraag over gas; naast dat de vaste lasten voor een normale LPG installatie schrikbarend hoog zijn (itt G3), rijd ik geen grote auto om vervolgens de kofferbak af te vullen met een gastank. Die ruimte heb ik nodig.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 12:41 AM
  [ # 44 ]

Ik zou vandaag m’n nieuwe dame halen met een vriend van me, maar helaas liep de afspraak met de eigenaar ivm een verjaardagfeestje van z’n dochter een beetje in de soep. Dus dat wordt verschoven naar donderdag. Maargoed ik en die vriend van me (ook een liefhebber) vonden dat het desalniettemin een leuk Citro-dagje moest worden en besloten ad-hoc er een ID/DS oriëntatie dagje van te maken. Hij loopt al een tijdje met de gedachte te spelen om de Xant in te wisselen voor een leuke DS, maar had er zich nog weinig in verdiept en ik heb sowieso sympathie voor die wagen. Eerst naar Gare du Nord en dan naar Blikwerk.

Bij du Nord aangekomen stapten we eerst de verkeerde loods binnen, bij de eendjes, en raakten daar in gesprek met een man die wel de broer van Lelijke Eend had kunnen zijn. Na een kwartier babbelen (ik zat al uit m’n ooghoeken wat te zoeken naar DSen) vertelde ie dat we eigenlijk bij de verkeerde loods waren en 1tje verder moesten zijn. En idd een deurtje verderop stonden de dames. Daar hebben we vervolgens een flinke tijd lopen babbelen met de DS man -die overigens ook dit draadje bleek te volgen- over de dames, haar onderhoud, verschillen, financiën en natuurlijk het DS gevoel (waar ik weinig over kon zeggen). In reactie op dit draadje zei hij dat de genoemde onderhoudsprijzen in zijn ogen ver over de top waren en vond zo’n €1000 op jaarbasis voor 40dkm voor regulier onderhoud een meer realistische prijs. Pech daargelaten. Gaande het gesprek begon het bij toch een beetje te broeien en heb ik hem op een gegeven moment maar eens gevraagd of ik eens een ritje mocht maken in een ID. Ik wilde nu toch wel eens weten of dat nu idd zo mooi rijdt. Geen probleem. Alleen welke nemen we daarvoor.. want daarvan zijn de remmen niet goed en die heeft dit en die dat… hmmm.. “Weet je wat, neem m’n eigen break maar”. We lopen naar buiten naar de break, gaat de eendjesloods plots open en komt Lelijke Eend’s broer naar buiten gelopen, al duwend tegen een vrij kaal en krokant 2cvtje. Stevent af op een Merc ambulance busje en mompelt iets van “die mot erin”. Ik begreep eerst niet wat ie bedoelde. Totdat ie de deuren van het busje openzwaaide, in de eend ging staan en in 1 haal de hele carrosserie van de bodemplaat trok en zo dat busje in roste. Half in een scheur liggend heb ik nog ff geprobeerd een handje te helpen, maar de man deed het duidelijk vaker Very Happy   Vervolgens zegt de DS man “tja zo’n break geeft eigenlijk toch niet zo’n goeie impressie van het DS-rijgevoel en daarbij komt, om nu in zo’n du Nord kermisbak te rijden is ook zo iets” “Weet je wat, m’n dochter heeft ‘r ID bij het station staan, ga daar maar een stukje in rijden”. “Oh shit ze heb d’r sleutel natuurlijk wel bij zich” “Ach die sleutels zijn toch allemaal hetzelfde”, trekt een sleutel uit een andere ID en op naar het station. En idd, met die sleutel ging de deur ook prima open en startte de dame net zo goed.  Smile  Na wat uitleg over de bediening, voelde ik me het volgende half uur als een kind in een speelgoedwinkel. Wat heb ik een hoop plezier gehad in het rijden van die auto, echt ontzettend leuk!! Op de 1 of andere manier voelde ik me 1000x meer betrokken bij het rijproces dan welke auto dan ook die ik in het verleden gereden had. We kwamen nog een Dyane tegen die vriendelijk groette, het zonnetje begon te schijnen en deze baas zat als een blije haas, met een grijs van oor tot oor te glunderen over de weg. Wat een feest! Na terugkomst hebben we nog een tijdje lopen babbelen over de rit en de ervaring en uiteindelijk toen er een duits koppel binnenkwam en einen DS anschauen wollten heb we de man ontzettend hartelijk bedankt en gingen we op weg naar Blikwerk. Die was dicht.

Einde van het verhaal en ook in relatie tot dit draadje is; wil ik 40dkm in een ID/DS rijden. Absoluut niet. Zo’n DS is in het huidige verkeer met de moderne auto’s zo kwetsbaar als een vlinder in een ventilator en daar zou ik m’n dochter nooit aan bloot willen stellen. Daarnaast zou ik horendol worden, als ik elke dag m’n km’s zou moeten maken in zo’n oude auto; windruis, nauwelijks verwarming, vocht, rammels all over te place, etc etc. Maar los van km’s, zou ik een ID/DS willen. Zeker weten! Van zo’n rijfeest wil ik elke week wel ff proeven. Samen met die oude vriend van me hebben we besloten om binnenkort een hobbyprojectje te beginnen in een uithoek van m’n aanstaande atelier/loods en vanaf daar kijken we wel eens verder. Ik heb er iig zin in!!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 januari 2006 12:49 AM
  [ # 45 ]
Serge schreef:

We lopen naar buiten naar de break, gaat de eendjesloods plots open en komt Lelijke Eend’s broer naar buiten gelopen, al duwend tegen een vrij kaal en krokant 2cvtje. Stevent af op een Merc ambulance busje en mompelt iets van “die mot erin”. Ik begreep eerst niet wat ie bedoelde. Totdat ie de deuren van het busje openzwaaide, in de eend ging staan en in 1 haal de hele carrosserie van de bodemplaat trok en zo dat busje in roste.

Haha, ik lig nu ook helemaal 3dubbel Laughing  Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook