patje74 schreef:Jdt schreef:Even een update:
Net de motor eens aangehoord tijdens de stationairloop, hij maakt een metaal achtig pruttelend geluid dat duidelijk van de motor vandaan komt.
Ik zit even te denken, maar is dat niet de distributieketting?
Geen flauw idee hoe dat zou moeten klinken, het is een beetje hol metaal pruttel geluid nu Je hoorde het eerst ook niet, na thuiskomst (130Km) wel
mathijs schreef:Maakt ie dat geluid ook als je de koppeling in trapt?
Ook met ingetrapte koppeling…
Update-je:
De luchtinlaat op winterstand gezet en het probleem was verholpen Ik wist niet eens dat die erop zat ops:
Het geluid wat ik hoorde is nu bijna niet meer te horen dus het kan met elkaar te maken hebben gehad.
Morgen even foto’s maken want vanmiddag heeft hij een makeover gehad Het leek net alsof ze die auto in geen 17jaar hadden gewassen overal kwam vuil vantussen
Weet iemand misschien wat een wat laag hangende achterkant veroorzaakt? Ik kijk nu steeds tegen de bumpers en koplampen aan in mn achteruitkijk spiegel Hij lijkt wel gewoon op hoogte te staan als je er niet inzit tenminste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat ziet er strak uit man!
Inderdaad, strakke bak hoor!
Jdt schreef:
Weet iemand misschien wat een wat laag hangende achterkant veroorzaakt? Ik kijk nu steeds tegen de bumpers en koplampen aan in mn achteruitkijk spiegel Hij lijkt wel gewoon op hoogte te staan als je er niet inzit tenminste
Mooie auto hoor!
De achterkant is waarschijnlijk gewoon op te lossen door op de brug af te stellen met de hoogteregelaar onder de auto.
Wat een prachtige bx!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hele mooie orginele strakke nette bx
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
WYD schreef:Mooie auto hoor!
De achterkant is waarschijnlijk gewoon op te lossen door op de brug af te stellen met de hoogteregelaar onder de auto.
Tnx! Ik merkte ook al dat als je van de hoogste stand 1 stand lager gaat hij dan gewoon op die hoogte blijft staan. Wellicht dat spoelolie erin doen verstandig is?
Mooie BX, niet om de pret te drukken hoor..maar de draagarmlagers achter lijken me niet helemaal meer in topconditie. Het kan optisch bedrog zijn maar de wielen lijken niet helemaal recht te staan.
Suc6
beek3762 schreef:Mooie BX, niet om de pret te drukken hoor..maar de draagarmlagers achter lijken me niet helemaal meer in topconditie. Het kan optisch bedrog zijn maar de wielen lijken niet helemaal recht te staan.
Suc6
Nou ik zat er zelf ook al naar te kijken maar de foto is niet precies vanachter de auto genomen maar een beetje scheef, zal er zowiezo nog even naar kijken met de ogen morgen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wow: erg fraai!! En dan zo’n lage km-stand.
Als ik nu een foto van de Xantia maak dan ga ik me heel diep schamen. Die is supersmerig. Van het weekdn ff de spuit erop.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
heel gave bak
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Jdt schreef:WYD schreef:Mooie auto hoor!
De achterkant is waarschijnlijk gewoon op te lossen door op de brug af te stellen met de hoogteregelaar onder de auto.Tnx! Ik merkte ook al dat als je van de hoogste stand 1 stand lager gaat hij dan gewoon op die hoogte blijft staan. Wellicht dat spoelolie erin doen verstandig is?
Ik zou eerst maar spoelen ja; de achterremmen moet je daarbij goed doorspoelen. Best kans dat de remservo vervuild is. Afstellen moet in principe nooit nodig zijn; ik heb het met mijn BX-en nog nooit meegemaakt iig, wel vuiligheid….
Enige opmerking op de verder onberispelijke staat: het _lijkt_ wel of de punt van 1 van de wijzers van het klokje is afgebroken? Verder ziet het ding er echt als nieuw uit zeg! Geweldig!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Ik zou eerst maar spoelen ja; de achterremmen moet je daarbij goed doorspoelen. Best kans dat de remservo vervuild is. Afstellen moet in principe nooit nodig zijn; ik heb het met mijn BX-en nog nooit meegemaakt iig, wel vuiligheid….
Enige opmerking op de verder onberispelijke staat: het _lijkt_ wel of de punt van 1 van de wijzers van het klokje is afgebroken? Verder ziet het ding er echt als nieuw uit zeg! Geweldig!
Nou ik denk dat de seconde wijzer zo hoort te zijn, de foto is ook een klein beetje off-focus… ops:
Vandaag maar eens het koppelingspedaal op goede hoogste zetten, bij staat namelijk nogal erg hoog…