Ik vroeg mij af , wat zijn de mogelijkheden om wat pk’s toe te voegen aan een bx RE14 ? Dit gewoon om maar wat prullen met een bx die ik nog staan heb. Om effectief met meer pks veel kilometers te doen kan ik beter een zwaarder model nemen.
Re: hoe meer pk’s toevoegen
Sigmund schreef:Ik vroeg mij af , wat zijn de mogelijkheden om wat pk’s toe te voegen aan een bx RE14 ? Dit gewoon om maar wat prullen met een bx die ik nog staan heb. Om effectief met meer pks veel kilometers te doen kan ik beter een zwaarder model nemen.
je geeft het antwoord zelf al.
je 14 ombouwen of met carbs ed aan de rommel te gaan kost geld en je verliest betrouwbaarheid.
goedkoper is het om een 19 GTI of zo te kopen.
kant en klaar en betrouwbaarder.
greets van wupke:die het opvoeren van een 1400 nutteloos vind.
ja ik weet het , maar tis gewoon om maar wat testen en te rommelen.
Sigmund schreef:ja ik weet het , maar tis gewoon om maar wat testen en te rommelen.
nou, dan moet je toch gewoon rommelen? dan merk je het zelf!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1400 motor uit je BX halen en op de oud ijzer berg gooien en een 1900 gti blok in je BX hangen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:1400 motor uit je BX halen en op de oud ijzer berg gooien en een 1900 gti blok in je BX hangen.
JA, dat is hem…
Hij kan op slot….
Was alles maar zo simpel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nee hij wil een serieus andwoordt
dit is mijn meening:
Ik heb het geprobeert met een Ax dubbele solex carb dat is namelijk te doen.
Wat je dan moet doen is ax sport de solex pakken. Is veel werk maar je zal dan doorstromen na minstens 100 pk.
(probleem wel is dat RE een kantelblok is)
Minder werk is idd ander blok erin hangen
Wat wel merkbaar is (merk ik ook) is gewicht besparing.
Haal is de reserve band eronder heen en doe de tank nooit meer dan half vol
rijd anders ook op superplus 98 je merkt dat de carb lekkerder reageert op het gaspedaal.
Zoals al gezecht is: makkelijkste is ander blok erin hangen of andere Bx kopen maar ik sluit een 1400 tunen niet uit ...
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dubbele carb van een 205 xs met 150 motor een idee?
Is vaker succesvol gemonteerd op een bix.
Emiel
Dubbele webers van de 205 moeten ook wel op een 14 TU passen. Desnoods zelf een spruitstuk maken. Leuk, stuk alminium, beetje draaie, fresen en boren.
Test
de valstroom webers van een Alfa sud doen het ook wel hoor.
mvgr wupke:die die kelken er direkt op kan ploppen zonder spruitstukje.
kreazyV8wuppo schreef:
mvgr wupke:die die kelken er direkt op kan ploppen zonder spruitstukje.
Met duck-tape?
Test
Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:
mvgr wupke:die die kelken er direkt op kan ploppen zonder spruitstukje.
Met duck-tape?
nee de voeten van die jongens passen exact op de 150 koppen.
greets wupke:die ze dus met moertjes vast zet.
kreazyV8wuppo schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:
mvgr wupke:die die kelken er direkt op kan ploppen zonder spruitstukje.
Met duck-tape?
nee de voeten van die jongens passen exact op de 150 koppen.
greets wupke:die ze dus met moertjes vast zet.
Ja maar dat dus niet met een TU blok.
Greetz Thijs: Die het al raar vond dat die kelken rechtstreeks op een TU blok pasten
Test
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Turbo van een audi TT erop bouwen
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Turbo van een audi TT erop bouwen
turbo uit een Renault 5GTT
goh en dan weten dat ik zoveel plaats onder de kap heb
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Sorry was even in de wat met een ander verhaal… Die ik kort ervoor had gelezen…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard