René van Maren schreef:Wupke houd niet van half werk…daarom twee keer!
klopt wel maar heel werk hoeft nie dubbelop toch?
hahahahaha.
gein,, on topic maar weer?
greets wupper
Goed: ik heb op ‘t relais van de brandstofpomp gegokt. Dit ga ik morgen op de sloop zoeken. Het relais is doorgemeten en 100% in orde bevonden. Ik geloof hier nog niet helemaal in (was er zelf niet bij en ben een tikkeltje eigenwijs soms) dus wil toch een ander relais proberen. De woorden van Wupke (dat ‘t relais onder belasting moet worden getest) maken me daarbij wel wat hoopvol!
Verder: het uitlezen is inderdaad een eitje!!! Ik heb uit de ECU foutcode 13 tevoorschijn gehaald. Dit staat voor de inlaatluchttemperatuursensor. Zou dit iets met het brandstoftoevoerprobleem te maken kunnen hebben? Het lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
De ‘schakelaar’ 20 sec. dicht laten staan hielp nog niet om de ECU te resetten, deze foutcode was er niet uit te krijgen. Moet je nog iets aan het dashboardlampje zien als je de ECU wilt resetten?
In ieder geval bedankt tot zover, ik hoop dat ik rond 17.00u weer een lopende AX heb… (wishful thinking…)
Groeten,
Serge.
Hij doet ‘t weer!!!
Bleek toch de gele aanvoerdraad naar de brandstofpomp kapot te zijn. Deze draad loopt in de kabelboom vlak achter de voorbumper…
Verder—> nog steeds foutcode 13. Erg??
Tot morgen!
13 Inlaatluchttemperatuursensor C
C Kleine storing: de controlelamp zal niet branden. Controleer de weerstand van het onderdeel.
Vervang het onderdeel indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
13=ongeluksgetal
Ook nog eens gemeten op Vrijdag 13 januari…
Maar goed, hij doet ‘t weer, dat is belangrijker! Die foutcode geloof ik voorlopig wel…
Mazzelaar, ik had me op die dag verslapen
Haha, tsja, dat kan iedereen wel eens overkomen. Hoorde toch op de radio dat de kans op ongelukken juist kleiner is op vrijdag de 13e
voge schreef:Haha, tsja, dat kan iedereen wel eens overkomen. Hoorde toch op de radio dat de kans op ongelukken juist kleiner is op vrijdag de 13e
dat klopt.
dit komt omdat Sohail dan lekker in zn nest blijft en slands wegen niet onveilig maakt.
greets wupke:die het een inkoppertje vond..
:jump :peace
voge schreef:
Bleek toch de gele aanvoerdraad naar de brandstofpomp kapot te zijn. Deze draad loopt in de kabelboom vlak achter de voorbumper…
Tot morgen!
Ben nu even mezelf aan ‘t quoten… In één van de eerste posts in dit topic vroeg ik ‘loopt de kabelboom langs de voorbumper?’ o.i.d.
Wel jammer dat ik daar na deze vraag niet meer bij stil heb gestaan. Had me een hoop gezoek bespaard..
Maar goed, even verder gaan. Foutcode 13 is er nog niet uit en gaat er ook niet uit door de ECU te resetten.
wat is een Inlaatluchttemperatuursensor en waar zit het ding??
dat is dat kleine uitstekende dingeske naast de zwarte kap op je injector.
controleer eerst de draden en stekker alvorens een andere te monteren..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:dat is dat kleine uitstekende dingeske naast de zwarte kap op je injector.
controleer eerst de draden en stekker alvorens een andere te monteren..
mvgr wupke
Ongeveer 3 x 2 cm, rond en een bolling aan de achterkant? Zit aan de bestuurderskant op de injector?? Hoeveel draden lopen er naartoe? Ik denk dat ik ‘t wel weet te vinden..
hij is vaak bruin groen van kleur, welke kant het ding zit weet ik ff nie meer.
maar lijkt op een weerstandje uit de radio.
mvgr wupke
hoe groot ongeveer dan? en zie je ‘t direct zitten of moet je er iets voor slopen?
ongeveer 5 mm groot hangt horizontaal langs het zwarte injectie huis en je ziet hem direct zitten.
mvgr wupke:die al aan het zoeken is naar een boven aanzicht van een monopoint injectie systeemke….