hij leeft nog steeds mijn XM.
laatste half jaar uitgaves
APK keuring in april, klaar voor 150E
schakelstang gebroken -> 150E bij v Gompel
ruitewisser mechaniek versleten, vervangen -> 150E bij de Hegru
dist riem, waterpomp, spanrollen kleppen stellen etc 726E bij van gompel
uitlaat v voor naar achter vervangen door nieuw spul 440E weer bij de Hegru
tis ff slikken, maar ze kan er weer ff tegenaan (afkloppen)
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Jeroen28 schreef:ruitewisser mechaniek versleten, vervangen -> 150E bij de Hegru
Hoe herken je een versleten ruitenwisser mechaniek? Als ik boven de 200 rij krijgt mijn ruitenwissermotor mijn bladen bijna niet meer naar beneden toe, dat duurt wel twee seconden, terwijl omhoog binnen een fractie van een seconde gaat…
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat ligt gewoon aan de luchtweerstand, niets aan te doen. Wat je kan doen is je ruit insmeren met rain-x ofzo, heb je boven de 100 ongeveer geen ruitenwissers meer nodig
Ouwe mopperkont
Ree schreef:Jeroen28 schreef:ruitewisser mechaniek versleten, vervangen -> 150E bij de Hegru
Hoe herken je een versleten ruitenwisser mechaniek? Als ik boven de 200 rij krijgt mijn ruitenwissermotor mijn bladen bijna niet meer naar beneden toe, dat duurt wel twee seconden, terwijl omhoog binnen een fractie van een seconde gaat…
Groet,
Ree
Ze schoten met 80 kmpu al uit hun kogelgewrichten boven 200 heeft de wind idd nogal veel te vertellen
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Matthijs309 schreef:Dat ligt gewoon aan de luchtweerstand, niets aan te doen.
Maar daar worden de ruitenwissers toch op ontworpen?
Ik vind het suf (wel lekker Frans) dat boven een bepaalde snelheid vitale onderdelen niet meer goed functioneren.
Iemand bij wie het wel goed werkt? Andere bladen monteren, misschien?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Mischien dat die flatblades die Harm hier op zijn XM had beter zijn. die zullen een stuk lagere luchtweerstand hebben.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Nou die heb ik er ook opzitten sinds kort maar ook die hebben er last van hoor. ( ook al haal ik never ever de 200 )
Vandaag maar eens de ruime reactiestang vervangen,aan de passagierskant.
maakte al 1,5 jaar pokkepok.
vraag me trouwens af of dit geen afkeurpunt is
voor apk.
ging bij de laatste keuring ook al behoorlijk te keer.
Maar is niks over gezegd.
kosten waren 33 euries.
Gert.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Prijsindicatie aandrijfassen vervangen van een ‘97 V6-24v met handbak:
nieuwe aandrijfas (nr.1): € 306,-
nieuwe aandrijfas (nr.2): € 326,-
olie: € 14,-
keering (nr.1): € 10,-
keerring (nr.2): € 11,-
uren (2.5): € 218,-
€ 885,- incl btw
ieksEmmu schreef:Prijsindicatie aandrijfassen vervangen van een ‘97 V6-24v met handbak:
nieuwe aandrijfas (nr.1): € 306,-
nieuwe aandrijfas (nr.2): € 326,-
olie: € 14,-
keering (nr.1): € 10,-
keerring (nr.2): € 11,-
uren (2.5): € 218,-€ 885,- incl btw
Ik zat eerst te kijken dat ik 2,5 dag voor 218 euro onwijs goedkoop vind, maar het is natuurlijk 2,5uur, en dat is exorbitant hoog! Wat ik me afvraag, is hoeveel werk het is om het zelf te doen? Dat assen duur zijn wist ik, maar het totaal bedrag valt mij extreem hoog uit!!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgens mij is dat met een brug vrij aardig zelf te doen, maar dan redeneer ik ff vanuit een 3liter 12v.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik kijk eerst maar eens of t niet een lager is dat kapot is…
met o.a. de beschijving uit de tiplijst moét het zelf te doen zijn idd.
Een as heb je er met een vloek en een zucht uit:
Centrale wielmoer los, fuseekogels uit de draagarm en je trekt de as eruit!
Zo weinig werk is het. Je kan het met een half~heel uurtje doen (Afhankelijk hoe handig je bent en of je centrale moer los wil.
Ouwe mopperkont
Link wel ja, maar voor rechts mag je rubberen handen kweken om het middelste ophangpunt los te draaien.
Animal triste post coitum
Met een kleine ratel (1/4”) kom je er zo bij hoor, even je vinger tegen de andere kant drukken tegen het doordraaien
Ouwe mopperkont