Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Zo weer APK tot 5-5-2009 sinds vanmiddag. Gezien de verhuizing Venlo-Eindhoven eens naar Dereumaux geweest in Waalre ipv Wil Wijnhoven (Boxmeer kom ik nu nooit meer voorbij).
Positief: erg vriendelijke mensen, pendelbusje naar het werk, echt nog een kleine zelfstandige dealer. Ook toen ik na afrekenen nog even de showroom binnenliep heel keurig behandeld.
Gedaan:
- APK
- Ongevraagd ook een beurtje, macht der gewoonte? De XM had net 7500km gereden na vorige oliewissel, echt nog niet nodig. Na opmerking de bijna 100 euro arbeidsloon er vanaf gehaald. Vond ik prima compromis - die olie en filter kan nooit kwaad, ook al is ‘t wat te vroeg.
- Bollen gechecked en gevuld waar nodig. Ze beweren alleen de “remaccu achter” gevuld te hebben en dat zou iets anders zijn dan de HA-bol achter??? Volgens mij heeft mijn V6-12v:
1 voorraadbol/accumulator
1 Diravi-bol
2 voorveerbollen + 2 achterveerbollen
1 voor-HA-bol + 1 achter-HA-bol
- Handremkabel gefixt
- Airco gecontroleerd op lekkages (na 1,5 jr weer leeg). Niets gevonden, opnieuw afgevuld incl. contrastspul en over 3-4 weken terug voor check.
Totaal nu EUR 465 - niet goedkoop maar alleen de airco-check (uren) plus vullen incl. contrastprut tikt al lekker aan natuurlijk. En 6liter olie + filter kost ook bij de Heutz meer dan een appel en een ei.
Nog dubieus: kennis veersysteem?
- Drukregelaar tikt nog even veel. De bollen waren al gevuld vorig jaar, ik had juist verzocht naar interne lekkages e.d. te zoeken
- En nu doet het Sport-lampje het niet meer, dus tijdens het werken hebben ze blijkbaar de veer-compu in de war gebracht. Mag ik voor de Engeland-reis komend weekend zelf weer fixen.
Niet schokkend, maar zal ze er morgen wel ff over bellen (moet toch afspraak maken voor de airco-check).
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Toch vind ik dat soort zaken niet helemaal ok. het gebeurd echt vaak dat je met extra kosten te maken krijgt terwijl de oorspronkelijke vragen niet behandeld zijn..
Het blijft moelijk om een goed adres te vinden en te houden.
Is het natuurlijk wel zo dat een xm niet een hele makelijke auto is.
Kan me wel voorstellen dat het voor een garage ondingen zijn.
Dat met die veercomputer bijvoorbeeld, als je alleen al op dit forum kijkt tot hoeveel reacties dat leidt, dat zegt wel iets over de eenvoud van het systeem.
Dat is het voordeel van zelf sleutelen, als je iets vervangt en je rijdt ermee, kun je zelf als geen andere aangeven of het een vooruitgang is of niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Was ook niet heel negatief over ze, meer in een opsomming van zowel een aantal positieve als een aantal negatieve punten.
Wel een puntje bijgekomen toen ik zojuist na het maken van de airco-check-afspraak nog even aangaf dat het veercompu-lichtje het niet meer deed. “Huh? Welk lichtje? Oh het sportlampje, moet die branden dan bij contact?”.
Complex zijn alle autos tegenwoordig, qua elektra. Alleen zo jammer dat dealers/garages zoveel moeite hebben om hier de kennis van op te doen en bij te houden. Wel begrijpelijk: ‘t komt allemaal bij de kennis van mechanica, die mogen ze natuurlijk niet kwijtraken.
Vanavond ‘s rustig de VC resetten, dan zweven we tenminste naar de kanaaltunnel ipv stuiteren op de Belgsche wegen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dat het sportlampje hoort te gaan branden is zelfs voor veel dealers en specialisten een nieuwigheidje… Ik ben er nog geeneen tegen gekomen die het wist, en daar zaten toch echt heeel veel goed aangeschreven garages bij…
Xsara Coupe
mmm bij mij brand het lampje ook niet bij contact, wel bij omzetten knop.
Ik kan heel goed verschil voelen tussen sport en gewoon, het werkt goed.
Geloof niet dat het lampje moet branden, maar zal me ff aansluiten bij die lopende discussie
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Geloof mij, dat lampje hoort te gaan branden Kom anders zaterdag of zondag naar heusden, dan hangen we hem aan de lexia, resetten we je veercomputer en dan durf ik te wedden voor een lekkere taart dat dat lampje weer brandt bij het starten
Xsara Coupe
ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer dat lampjes verhaal te horen kreeg van onze sloper
Ik heb toen even gekeken of er nog wat poeder onder zijn neus hing
niet wetende dat ik me zou gaan voegen/mengen in het meest besproken lampje van de xm…..
Tot hoelaat zijn julie in Heusden? Ga namelijk in de ochtend mijn cx ophalen in belgie, ben ik begin van middag terug.
Maar ik ben wel benieuwd. Wel de veercomputer laten uitlezen, geen storingen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zaterdag zal het wel laat worden, tot een uur of 9 a 10 savonds zeker wel denk ik… Zondag ook nog aanwezig… Alleen van 9 tot 11 sochtends ben ik afwezig om een auto op te halen…
Xsara Coupe
Of nog later… Was een keertje om 3 uur thuis…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Zoals reeds gemeld in mijn andere draadje,
Een nieuwe koppeling voor de 2 liter.
550 Euro
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
2 Winterbanden + montage, 3 liter LHM, uitlaat lassen en een controle rondje, 150€.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
nieuwe peilstok voor de 2.0 8v 14,- euro.
ieksEmmu schreef:nieuwe peilstok voor de 2.0 8v 14,- euro.
Zal voor de 3.0 24v wel niet zo heel veel duurder zijn toch?