![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2427.jpg)
Totaal aantal Berichten: 114
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ik zag gisteren in de garage een Bx type 1, waarvan de remlichten andere remlichten waren dan den mijne.
Mijn remlichten waren voor de type 1 zijn mistlichten, en dus omgekeerd mijn mistlichten zijn voor de type zijn remlichten.
Is dit normaal of is er iets mis aan mijn wagen of die andere?
Of is dit een verschil tussen een type 1 en een type 2?
Wat is het bij u Bx?
c’est fantastique
de rookglazen achterlichten hebben de rem-en mistlichten precies omgewisseld ten opzichte van de gekleurde lichten, is bij allemaal zo
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
weet u ook waarom dat veranderd is?
c’est fantastique
Marino schreef:weet u ook waarom dat veranderd is?
Sja, waarom zijn da bananen krom?
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
twas maar een vraag…
misschien werd dit wel gedaan met een bepaalde reden!
c’est fantastique
Een wilde gok: voor duidelijkheid? de remlichten a la type3 zijn twee maal zo groot als de remlichten a la type 1 / 2.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2579.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7816
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Misschien omdat de ‘nieuwe’ remlichten in de rookglazen units wat groter zijn en een betere lichtopbrengst hebben?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Marino schreef:twas maar een vraag…
misschien werd dit wel gedaan met een bepaalde reden!
T’is gewoon een restyling die gekomen is met de rookglazan achterklichten. Ontwerpers hebben wel vaker ondoorgrondelijke redenen om iets te veranderen.
ik heb mijn rook-achterlichten ook weer aangepast op mijn auto.
de achterlichten vond ik niet mooi in het midden (tussen de remlichten en mistllampen in)
dus, ik heb mijn achterlichten op de hoeken gezet, en de mistlampen in het midden gezet. net omgedraaid.
staat beter, en de auto lijkt breder
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik heb mijn rook-achterlichten ook weer aangepast op mijn auto.
de achterlichten vond ik niet mooi in het midden (tussen de remlichten en mistllampen in)dus, ik heb mijn achterlichten op de hoeken gezet, en de mistlampen in het midden gezet. net omgedraaid.
staat beter, en de auto lijkt breder
Ga ik denk ik ook doen. Vind het nogal onduidelijk zo als ze in het midden zitten. Aan de buitenkant zijn ze veel beter te zien vind ik.
als ik wel eens andere bx en zie rijden en remmen dan vind ik het gewoon onduidelijk te zien dat ze aan het remmen zijn (net of ze vergeten zijn het mistlicht uit te zetten ofzo )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Koop gewoon een break
Over duidelijkheid gesproken.. ik vind het fantastisch dat BXen losse remlampen hebben, en niet remlicht in combinatie met achterlicht, af en toe is het erg moeilijk te zeggen wanneer iemand remt en wanneer niet (wanneer achter- en remlicht gecombineerd is).
Is het overigens niet mogelijk om gewoon de ‘printplaat’ van een type2 achterlicht te pakken en er een type3 (rookglas) kap op te doen?
Leuk dit topic, aangezien web het ook al eens heeft gedaan bij een groene GTI die helaas niet meer is.
Mail hem anders eens hoe hij het heeft gedaan. (wellicht ongeveer hetzelfde als vortex).
Persoonlijk ga ik niet kloten aan de achterlichten. Vind het juist heel fijn dat mijn huidige BX (met rookglazen) die grote remlichten in het midden heeft zitten. Je gebruikt natuurlijk je remlichten veel vaker dan je mistlichten, dus ik vind het goed zo. Er zijn wel meer auto’s die de remlichten aan de binnenkant hebben zitten (denk o.a. aan de Ford Sierra), dus zo heel raar is het niet wat Citroën heeft gedaan voor de latere BX’en.
Ik denk er niet aan om het bij mijn BX te veranderen, want wat maakt het nou uit of de achterlichten enkele centimeters naar buiten zitten…?
deur63 schreef:Is het overigens niet mogelijk om gewoon de ‘printplaat’ van een type2 achterlicht te pakken en er een type3 (rookglas) kap op te doen?
Nee, want er is wel degelijk verschil tussen de lampenhouder. Probeer voor de gein maar eens een rookglas op een oudere houder te plaatsen, dat past voor geen meter.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:deur63 schreef:Is het overigens niet mogelijk om gewoon de ‘printplaat’ van een type2 achterlicht te pakken en er een type3 (rookglas) kap op te doen?
Nee, want er is wel degelijk verschil tussen de lampenhouder. Probeer voor de gein maar eens een rookglas op een oudere houder te plaatsen, dat past voor geen meter.
Ik heb helaas geen type2 achterlichten hier, anders had ik het allang geprobeerd…