Ik ben met mijn aca diane Afgelopen zomer naar Griekenland geweest. En om dat hij mij goed en wel heen en terug gebracht heeft. Heb ik het motortje onder handen genomen. Kleppen opnieuw in laten slijpen en pakkingen vervangen.en de koeltunnel laten moffelen.
Maar bij het inbouwen reisd er bij mij toch nog een vraag op.In mijn vraagbaak staat:Meet de vrije slag van het kopperlingspedaal; de ruimte tussen de aanslag van het pedaal en het moment waarop het druklager tegen de drukvingers stuit Dit moet zijn 20-25 mm.
Bedoelen ze hiermee dat het dubbel druklager bij niet ingedrukt pedaal 20-25mm van de drukgroep moet staan. en zo ja hoe kun je dit het best controleren. Door bijvoorbeeld de startmotor eruit te laten. zodat je daar tussen door kan kijken.
Ik hoop dat iemand dit nader kan toelichten. groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
als je de stelmoer, als je de kabel aantrekt ,net langs de hevel kan trekken staat hij goed.
sorry foutje.
de stelmoeren zitten natuurlijk tegen het schutbord ik ben de war met de visa 2 cyl.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: Koppeling afstelling.
patri schreef:Ik ben met mijn aca diane Afgelopen zomer naar Griekenland geweest. En om dat hij mij goed en wel heen en terug gebracht heeft. Heb ik het motortje onder handen genomen. Kleppen opnieuw in laten slijpen en pakkingen vervangen.en de koeltunnel laten moffelen.
Maar bij het inbouwen reisd er bij mij toch nog een vraag op.In mijn vraagbaak staat:Meet de vrije slag van het kopperlingspedaal; de ruimte tussen de aanslag van het pedaal en het moment waarop het druklager tegen de drukvingers stuit Dit moet zijn 20-25 mm.
Bedoelen ze hiermee dat het dubbel druklager bij niet ingedrukt pedaal 20-25mm van de drukgroep moet staan. en zo ja hoe kun je dit het best controleren. Door bijvoorbeeld de startmotor eruit te laten. zodat je daar tussen door kan kijken.Ik hoop dat iemand dit nader kan toelichten. groeten Patrick
bedoeld word dit::
als je pedaal in de ruststand staat, en je drukt het met de hand in , dan moet je ongeveer 2 a 2,5 cm de pedaal in kunnen drukken, tot je de weerstand voelt van de druklager.
oftewel 2 a 2,5 cm vrijeslag op de pedaal.
mvgr wupke
Wel edele heren
Dank voor de reacties. Ik had wat moeite met de contest van text. Maar ik snap nu dankzij jullie hoe het zit. De methode met het houtje lijkt me een goed idee om de vrijslag te meten.Ik weet wel dat ik de vrije slag kan stellen met de twee moeren,Waar de koppelingskabel uit het schutbord komt. Dus morgen maar gelijk aan de slag. Ik benieuwd hoe straks de motor loopt. nog even olie vullen en elktrisch aansluiten.
Nogmaals dank
groeten patrick
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Re: Koppeling afstelling.
bedoeld word dit::
als je pedaal in de ruststand staat, en je drukt het met de hand in , dan moet je ongeveer 2 a 2,5 cm de pedaal in kunnen drukken, tot je de weerstand voelt van de druklager.
oftewel 2 a 2,5 cm vrijeslag op de pedaal.
mvgr wupke
....drukgroep.. de drukgroep geeft tegendruk door de veren/veer die daar in zit. het druklager glijdt vrij heen en weer.
puntjes op de e (in dit geval) citroën
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN