XBXG schreef:Waarom wil je überhaupt een GS wegdoen??
Ik weet niet hoe zeldzaam een GS tegenwoordig in België is, maar ik doe de mijne voor geen goud weg.
wel ze lopen niet dik meer, je ziet ze haast nooit
voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde maar die moet enkel een laagje verf hebben om af te zijn, ik zou zoiets ook niet snel weg doen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde
Over dalend niveau gesproken!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
XBXG schreef:Citroenbx schreef:100% gelijk Sam, de 4x4 is zoo zeldzaam, is ie het dan niet waard om gerestaureerd te worden?? Motorisch uitgebrand, en dan, weinig wisselstukken en dan??? Als iets stuk is laat ik het gewoon terug maken, tandwiel zonder tanden, ff oplassen… Alles kost geld, iedereen heeft zen budget, iedereen besteed het aan iets anders, wel ik weet heel goed waaraan ik het moet besteden…
En trouwens, 4x4=zwak??? dit bakkie rijdt al 150.000km rond, nooit probleem gehad, 4x4 redelijk veel in sneeuw gebruikt net als sper…
Als je ermee gaat crossen weet je dat het stuk gaat, maar dit is een restauratie project dus dat gaan we er echt niet mee doen…
Ik ben het heel erg eens met Karel en Wupke, zeker na de aankooptips die ik heb gevraagd bij een handig mannetje omtrent een BX 19 TRS 4x4. Ik heb er heel hard over nagedacht om de 4x4 te kopen, maar ben geschrokken van de brakke constructie van de 4x4. Wat een misser van Citroën om bepaalde onderdelen zo extreem zwak te maken.
Natuurlijk zullen er 4x4’s zijn die dik in de 300.000 km halen. Uitzonderingen heb je nu eenmaal altijd. Maar ga er maar vanuit dat je een hell of a job krijgt met een 4x4, waar je zeer veel (preventief) onderhoud aan moet verrichten. Dat een 4x4 over 10 jaar zeldzaam is, is leuk hoor, maar ik zou er niet aan willen denken om naar extreem zeldzame onderdelen te moeten zoeken die binnen 50.000 geheid weer kapot gaan…
@Ruben:
Het gaat hier om een vraag van de topicstarter. Zijn GS is erg mooi, ondanks het verschillende plaatwerk. Maar daar is de GS juist kwalitatief beter van geworden—> minder roest dan de vorige deuren. Enkel een spuitbeurtje en de GS is als nieuw. En om dat nou in te ruilen voor een BX….Natuurlijk moet het de keuze blijven van de topicstarter, maar ik zou er niet over denken om een/mijn GS in te ruilen voor een BX 4x4.
Een BX 4x4 mag dan zeldzaam zijn, een goede, mooie GS nog veel meer.
Kijk, zo mogen we weer tot het feit, ieder zen ding hé, zo simpel is dat…
karel schreef:Citroenbx schreef:zoiets vermoede ik al.
En om de 20.000 de olietjes verversen, geen probleem toch?Nope. Maar als je een verwaarloosd exemplaar krijgt dan zijn die problemen er wel degelijk. Draait het zaakje in elkaar dan is vervangend materiaal extreem schaars - en duur.
100% gelijk, maar wie niet waagt niet wint….
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Waarom wil je überhaupt een GS wegdoen??
Goeie vraag de GS staat nu geparkeerd in een loods, ik kan er in princiepe niet altijd bij en dit kost me 20 euro/maand. Ik heb zelf geen garage en wil de GS niet buiten laten staan. Een BX kan beter tegen de koud en het vocht dan een GS. Als ik de GS zou weg doen, is het zowiezo met pijn in het hart.
(ik ben nu aan het rondhoren om een garage te huren samen met een vriend, hij zet zijn fiets (en nog wat rommel) in de garage en ik mijn GS dan zou het mij een 15 euro/maand kosten maar kan ik er altijd bij )
In België zie je idd helemaal niet veel GS’n meer, das een feit.
c’est fantastique
Ik zou zo’n GS absoluut niet weg doen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik zou de GS persoonlijk zeker niet verkopen. Het ging mij gewoon om de manier waarop de BX 4x4 hier door sommigen werd afgekraakt. De manier waarop dit gebeurt is net hetzelfde als hoe men 15 jaar geleden over de GS sprak. De GS noemde men toen een hoopje oud ijzer met een zogezegd onbetrouwbare motor die enkel olie en benzine zuipt. Resultaat, bijna geen GS’en meer. Wegens de simpele reden dat bijna niemand er iets voor over had, dat gebeurt nu bij de BX 4x4.
Succes met de twijfel
Groetjes Sam
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
SAMBXSPORT schreef:dat gebeurt nu bij de BX 4x4.
Groetjes Sam
Hehe, wrom denkte dat dienen van mij gekocht heb
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:SAMBXSPORT schreef:dat gebeurt nu bij de BX 4x4.
Groetjes SamHehe, wrom denkte dat dienen van mij gekocht heb
Om mij te overtreffen?
Hihi
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ja, om jou unieke geit te overtreffen nee, dat lukt toch niet met een BX, zelfs geen 4x4
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Altijd even vriendelijk, maar ge hebt gelijk, mijn 2cv AL is bijna niet te overtreffen
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
huy sam, anders gooien we daar ook even een diesel in, beter voor op terrein
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Harm schreef:voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde
Over dalend niveau gesproken!
:
dacht wel dat we het over de GS hadden niet?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als het puur om financiele redenen je GS moet inruilen voor een andere wagen, dan zou ik nooit beginnen aan een 4x4.
Ik zou dan gewoon je GS zo goedkoop mogelijk droog stallen, en zelf in een goedkope maar gewone BX gaan rijden.
Tegen de tijd dat je oud en rijk bent pak je je GS weer, voorziet haar van een mooie laag lak en ga je de blitz maken en Wouter en mij de gek aan steken met een bijzonder strak exemplaar.
Maar doe ‘m niet weg, daar krijg je spijt van.
Lees het forum er maar op na, iedereen die een GS heeft gehad hoor je altijd iets mompelen van “hmmm, had ik haar nog maar”. Gisteren heb ik het nog uit Bram zijn mond gehoord…
En een BX is leuk en rijd leuk, maar een GS rijd echt vele malen lekkerder! Ze zult er altijd aan blijven terug denken.
Succes met je keuze!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kan het niet beter zeggen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ik heb beslist om de wagen niet te ruilen,
Als ik ooit geld heb dan koop ik mij zo’n 4x4 (of 16V of Sport) wel
c’est fantastique