Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hallo
Ik kom net thuis van een korte kennismaking met een XM 2.0-16v uit 1995. Nu ben ik op zoek naar een Xm en deze is voor mij een optie. De auto is niet duur(beneden de €1000) en wordt met nieuwe APK afgelevert. Echt een mooie auto om te zien. Het is een nieuw type met type 1 neus. So far so good.
De koppeling gaat richting zijn end, het linker slot zit vast, de hoogteregelaar achter zit vast en de veer bollen zijn ook wel aan hun einde.
De koppeling zit erg hoog maar slipt niet met lage snelheden in een hoge versnelling. Als ik heb met 40 kmh in 5 zet en plankgas geef trek hij gewoon op. Weet iemand hoeveel het kost om deze te vervangen?
Het slot linksvoor zit vast. Ik zag ook geen afstandsbediening. Weet iemand of een SX voorbereid is voor afstandsbediening? Als ik voor een paar euro een afstandbediening kan monteren ben ik klaar.
De hoogteregelaar achter zit vast. Toen ik kwam stond de achterkant erg hoog. Na het starten heb ik de auto ingedrukt en bleeft deze laagstaan. Pas toen ik de auto in de hoogste stand zette ging hij wel omhoog. Ik moet zeggen de schuifknop van de hoogte regeling ging ook erg zwaar. Toen de auto hoogstond en bleef staan toen ik hem weet in de rijstand zette kon ik hem niet meer indrukken. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Verder is de auto zeker van binnen als nieuw. Ik kon alleen links voor een deukje vinden. Kan iemand mij antwoorden op de vragen geven?
alvast bedankt Peter
let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor
een XM met wat werk dus.
inkoop minder dan 1000 euro, helemaal aanpassen naar jou zin, 1500 tot 2000 euro op de langere termijn, bollen hydrauliek koppeling en nog wat reut repareren dus,en wat andere onvoorziene dingen…
dus een joekel van een XM voor 2500 euro kant en klaar aan de deur en netjes onderhouden.
lijkt me geen foute deal.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:citroenc2 schreef:let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor
Hoe hoor ik dat de zuigers kantelen?
duidelijk tikkend geluid uit de motor met stationairloop.
mvgr wupke
is dit niks voor jou?? vraagprijs 1000 euro
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167136
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
kreazyV8wuppo schreef:Peteryed schreef:citroenc2 schreef:let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor
Hoe hoor ik dat de zuigers kantelen?
duidelijk tikkend geluid uit de motor met stationairloop.
mvgr wupke
Dan is dat niet het geval gelukkig. Hij is ook erg goed onderhouden dat ik ook een pluspunt
Re: XM 2.0-16v 1995 sx
Peteryed schreef:Het is een nieuw type met type 1 neus. So far so good.
Kan een esthetische overweging geweest zijn, maar ook een frontale aanrijding en dat is natuurlijk minder good.
Als de prijs van de 2.1TD enigzins overeenkomt met een 2.0 16V, dan moet je rekenen op zo’n €750 voor de koppeling.
Ik geloof dat ik hier ergens een keer gelezen heb, dat Oldenhage een mooie ab-setje aanbied voor iets meer dan €100.
Rondje Chyparse (bollen vullen, filters schoon, hydraucage, filters schoon, LHM) zit tesamen op zo’n €125 als ik het goed herinner.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een oud front op een Y4 XM zie je wel vaker. Die frontjes zijn van kunststof en beschadigen regelmatig. Een gebruikte nieuw type is over het algemeen niet erg makkelijk te vinden.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
xm'metje schreef:is dit niks voor jou?? vraagprijs 1000 euro
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167136
Groet Roy
:cevr
Spruitstuk kapot?????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.
Peteryed schreef:Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.
is de auto van m’n zwager niet wat ?
(link staat hier boven, een 2.0i-16V met schuifdak en trekhaak…)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Peteryed schreef:Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must.
Een trekhaakje heb je er zelf zo onder hangen hoor! kost je misschien €30,- > €40,-
Ik weet ook nog wel eentje te liggen, de mijne (BX) koste mij €20,- (zelf er onder weg schroeven, dat wel).
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
XTR schreef:Peteryed schreef:Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.
is de auto van m’n zwager niet wat ?
(link staat hier boven, een 2.0i-16V met schuifdak en trekhaak…)
Noem me pietluttig maar helaas het is geen fabrieksdak. Als ik een schuifdak wil dan wil ik het wel goed.
Wat betreft een trekhaak die is idd ook wel zelf te monteren. Misschien bij een sleutelmeeting