XM 2.0-16v 1995 sx
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 januari 2006 07:53 PM

Hallo

Ik kom net thuis van een korte kennismaking met een XM 2.0-16v uit 1995. Nu ben ik op zoek naar een Xm en deze is voor mij een optie. De auto is niet duur(beneden de €1000) en wordt met nieuwe APK afgelevert. Echt een mooie auto om te zien. Het is een nieuw type met type 1 neus. So far so good.

De koppeling gaat richting zijn end, het linker slot zit vast, de hoogteregelaar achter zit vast en de veer bollen zijn ook wel aan hun einde.

De koppeling zit erg hoog maar slipt niet met lage snelheden in een hoge versnelling. Als ik heb met 40 kmh in 5 zet en plankgas geef trek hij gewoon op. Weet iemand hoeveel het kost om deze te vervangen?

Het slot linksvoor zit vast. Ik zag ook geen afstandsbediening. Weet iemand of een SX voorbereid is voor afstandsbediening? Als ik voor een paar euro een afstandbediening kan monteren ben ik klaar.

De hoogteregelaar achter zit vast. Toen ik kwam stond de achterkant erg hoog. Na het starten heb ik de auto ingedrukt en bleeft deze laagstaan. Pas toen ik de auto in de hoogste stand zette ging hij wel omhoog. Ik moet zeggen de schuifknop van de hoogte regeling ging ook erg zwaar. Toen de auto hoogstond en bleef staan toen ik hem weet in de rijstand zette kon ik hem niet meer indrukken. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Verder is de auto zeker van binnen als nieuw. Ik kon alleen links voor een deukje vinden. Kan iemand mij antwoorden op de vragen geven?

alvast bedankt Peter

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 07:55 PM
  [ # 1 ]

let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 07:58 PM
  [ # 2 ]

een XM met wat werk dus.
inkoop minder dan 1000 euro, helemaal aanpassen naar jou zin, 1500 tot 2000 euro op de langere termijn, bollen hydrauliek koppeling en nog wat reut repareren dus,en wat andere onvoorziene dingen…
dus een joekel van een XM voor 2500 euro kant en klaar aan de deur en netjes onderhouden.
lijkt me geen foute deal.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 januari 2006 08:26 PM
  [ # 3 ]
citroenc2 schreef:

let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor Wink

Hoe hoor ik dat de zuigers kantelen?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 08:27 PM
  [ # 4 ]
Peteryed schreef:
citroenc2 schreef:

let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor Wink

Hoe hoor ik dat de zuigers kantelen?

duidelijk tikkend geluid uit de motor met stationairloop.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 januari 2006 08:36 PM
  [ # 5 ]

is dit niks voor jou?? vraagprijs 1000 euro Wink

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167136

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 januari 2006 09:12 PM
  [ # 6 ]

Nee dank je teveel kilometers en automaat wil ik eigenlijk niet

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 januari 2006 09:13 PM
  [ # 7 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Peteryed schreef:
citroenc2 schreef:

let ook even op dat er bij de 20 16v moteren de zuigers kunnen kantelen dit is een veel voorkomend probleem bij deze motor Wink

Hoe hoor ik dat de zuigers kantelen?

duidelijk tikkend geluid uit de motor met stationairloop.
mvgr wupke Wink

Dan is dat niet het geval gelukkig. Hij is ook erg goed onderhouden dat ik ook een pluspunt

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3211
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 januari 2006 11:30 PM
  [ # 8 ]

Re: XM 2.0-16v 1995 sx

Peteryed schreef:

Het is een nieuw type met type 1 neus. So far so good.

Kan een esthetische overweging geweest zijn, maar ook een frontale aanrijding en dat is natuurlijk minder good.

Als de prijs van de 2.1TD enigzins overeenkomt met een 2.0 16V, dan moet je rekenen op zo’n €750 voor de koppeling.

Ik geloof dat ik hier ergens een keer gelezen heb, dat Oldenhage een mooie ab-setje aanbied voor iets meer dan €100.

Rondje Chyparse (bollen vullen, filters schoon, hydraucage, filters schoon, LHM) zit tesamen op zo’n €125 als ik het goed herinner.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 januari 2006 11:56 PM
  [ # 9 ]

Een oud front op een Y4 XM zie je wel vaker. Die frontjes zijn van kunststof en beschadigen regelmatig. Een gebruikte nieuw type is over het algemeen niet erg makkelijk te vinden.

Groet,

L

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 15 januari 2006 03:01 AM
  [ # 10 ]

m’n zwager heeft ook een XM 2.0i-16V SX te koop, met open dak,
en APK tot in de zomer !!

>>>   

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 januari 2006 01:05 PM
  [ # 11 ]
xm'metje schreef:

is dit niks voor jou?? vraagprijs 1000 euro Wink

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167136

Groet Roy
:cevr

Spruitstuk kapot?????

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 januari 2006 10:36 PM
  [ # 12 ]

Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 23 januari 2006 11:47 PM
  [ # 13 ]
Peteryed schreef:

Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.

is de auto van m’n zwager niet wat ?

(link staat hier boven,  een 2.0i-16V met schuifdak en trekhaak…)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 januari 2006 11:52 PM
  [ # 14 ]
Peteryed schreef:

Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must.

Een trekhaakje heb je er zelf zo onder hangen hoor! kost je misschien €30,- > €40,-
Ik weet ook nog wel eentje te liggen, de mijne (BX) koste mij €20,- (zelf er onder weg schroeven, dat wel).

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 januari 2006 09:46 AM
  [ # 15 ]
XTR schreef:
Peteryed schreef:

Ik heb er nog eens over na gedacht en het gaat toch niet door. Het klinkt erg raar misschien maar ik wil hem completer hebben. Ik wil eigenlijk wel een schuifdak orgineel af fabriek en een trekhaak is ook een must. Alles bij elkaar getelt kan ik dan ook wel ff wachten tot ik er een vindt die helemaal naar mijn zin is. De zoektocht gaat dus verder.

is de auto van m’n zwager niet wat ?

(link staat hier boven,  een 2.0i-16V met schuifdak en trekhaak…)

Noem me pietluttig maar helaas het is geen fabrieksdak. Als ik een schuifdak wil dan wil ik het wel goed.

Wat betreft een trekhaak die is idd ook wel zelf te monteren. Misschien bij een sleutelmeeting

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook